דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
23.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 22.8°חיפה
  • 23.5°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 25.1°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 24.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

עדכונים שוטפים / ירי רקטות לפנות בוקר ליישובי הדרום, חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועת עזה ובלבנון

צה"ל תקף באזור צוק שבדרום לבנון ובעזה כתגובה לירי הרקטות ששוגרו מלבנון | הקבינט המדיני-בטחוני, התכנס לראשונה מזה כחודשיים ואישר את המלצות צה"ל לפעולה | שר הביטחון: "מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות – נדע כיצד לפעול כנגד כל איום"

רקטה שפגעה בכביש ביישוב שלומי. ארכיון (צילום: פאדי אמון/פלאש90)
רקטה שפגעה בכביש ביישוב שלומי. ארכיון (צילום: פאדי אמון/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חיל האוויר תקף הלילה יעדי חמאס בדרום לבנון וברצועת עזה, לאחר שבמהלך הלילה נורו רקטות ליישובי הדרום. ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי  קיבלה הלילה שורת החלטות שהתבססו על המלצות צה״ל וזרועות הביטחון, בתגובה לירי על אזרחי ישראל בצפון ובדרום.

בזמן ישיבת הקבינט, תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר 2 מנהרות טרור ו-2 אתרים לייצור אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתום ישיבת הקבינט: ״תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו״.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הנרצח בפיגוע בתל אביב: תייר

לפי דיווח מד"א, כלל הנפגעים בפיגוע הם תיירים. בהם הרוג כבן 30, וחמישה פצועים שנפגעו מרכב, בהם 3 בינוני – גבר בן 74, גבר בן 39 ונערה בת 17 ו-2 קל – גבר בן 50 ואישה בת 70. כלל הנפגעים תיירים.

עדכון לפיגוע בתל אביב: הרוג כבן 30

עדכון לפיגוע בתל אביב: חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 30 ומעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב וולפסון 4 פצועים, 2 במצב בינוני ו- 2 קל.

הרוג ושישה פצועים באירוע דריסה וירי בטיילת בתל אביב; חשד לפיגוע משולב

הרוג ושישה פצועים באירוע דריסה בטיילת בתל אביב.
במשטרה התקבל דיווח על רכב שדרס מספר אזרחים סמוך לטיילת צ'ארלס קלור והתהפך, נהג הרכב נוטרל.

הרמטכ"ל: מציע לאוייבנו לא לטעות בנו"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הצפון: "זו תקופה מורכבת, צה"ל חזק וימשיך להפעיל כוח ככל שרק נדרש, מול כל אויב ובכל זירה. מציע לאויבים שלנו לא לטעות בנו. גם בתקופת החגים וגם בזמנים של ויכוח ציבורי פנימי, צה"ל ערוך, מוכן ונחוש לספק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

בית בשדרות נפגע מרקטה, נזק קל נגרם לגג

אישה וילדה ששהו בממ"ד יצאו מהבית ללא פגע.

צה"ל תוקף יעדים בצור שבדרום לבנון

לפי דיווח לבנוני, צה"ל תקף בצור שבדרום המדינה, באזור מחנה הפליטים הפלסטיני א-רשידיה

אזעקות באשקלון

הירי נמשך: צבע אדום בקיבוץ נירים

שדרות: בת 55 נפצעה באורח קל בזמן ריצה לממ"ד

בת 55 נחבלה בפניה ופרקה את הכתף בזמן שרצה לממ"ד.

האישה פונתה במצב קל לבית החולים ברזילאי.

נתניהו בתום ישיבת הקבינט: ״תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתום ישיבת הקבינט: ״תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו״

שר הביטחון: "מערכת הביטחון ערוכה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות"

שר הביטחון, יואב גלנט בתום ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני: "מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות – נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

המוקד לאזרחים ותיקים פתח את חפ"ק החירום שלו בעקבות המצב

בעקבות המצב הביטחוני, המוקד לאזרחים ותיקים 8840* במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי הודיע על פתיחת חפ"ק החירום שלו המיועד לאזרחים ותיקים. המוקד יפעל ביום שישי בין השעות 08:30-13:00 ובחול המועד פסח בין השעות 08:00-20:00.

פתיחת מקלטים באשדוד ויבנה

עיריות אשדוד ויבנה הודיעו על פתיחת מקלטים, על רקע תקיפת צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות מעזה ומלבנון.

מוקדם יותר נפתחו מקלטים באשקלון, ראשון לציון, ראש העין, צפת ועוד. ראשי המועצות המקומיות בעוטף עזה הנחו את התושבים לשהות הלילה בסמוך לממ"ד.

מטוסי קרב תקפו מנהרת טרור שיוצאת מבית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת שיוצאת מחאן יונס

דובר צה"ל עדכן שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע "שומר החומות", מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל.

בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את ארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה.

דובר צה"ל: "התקיפה בוצעה בתגובה להפרות הביטחוניות של חמאס בימים האחרונים. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

אזעקת צבע אדום בכרמיה, נתיב העשרה

דובר צה"ל: כוחותינו מחיל האוויר תוקפים ברצועת עזה

צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל.

נתניהו: ״אויבינו ישלמו מחיר כבד על התוקפנות, נכה אותם קשות״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים לפני ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, ואמר כי ״הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול בכל מקום ובכל עת. נכה קשות את אוייבנו, שיגלו שברגעי מבחן אזרחי ישראל מלוכדים״.

מחשש להתרחבות טווח הירי: עיריית אשקלון הודיעה על פתיחת המקלטים לתושבים

בעקבות ההסלמה הבטחונית האחרונה ובהמשך להערכת מצב שנערכה בעירייה, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, על פתיחת מקלטים ומיגוניות ברחבי העיר. בעירייה מדגישים כי פתיחת המקלטים נעשתה במטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים ואין הנחיות מיוחדות בשעה זו.

שליח האו״ם למזרח התיכון: ״מגנה את הירי לישראל, להימנע מהסלמה רחבה״

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, גינה את הירי משטח לבנון לישראל: "אני מגנה את שיגור הרקטות חסר ההבחנה מלבנון לעבר ישראל, הירי הגדול ביותר מאז 2006, שגם גרם לפציעות בגוף. זה לא מקובל וחייב להיפסק. יש להימנע מהסלמה רחבה יותר. האו"ם ממשיך בקשר עם גורמים רלוונטיים כדי למנוע את ההסלמה".

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני החלה בקריה בתל אביב

ראש האופוזיציה לפיד: התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה פגעה בהרתעה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לאירועים האחרונים בגבול הצפון, ואמר כי ״אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון. ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אוייבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הבטחון״.

צה״ל מאשר: 3 רקטות שנורו מדרום לבנון התפוצצו סמוך למטולה

דובר צה״ל אישר את הדיווח לפיו סביב השעה 19:00 נורו 3 רקטות ממרחב דרום לבנון לעבר גזרת מטולה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, והן התפוצצו בשטחים פתוחים.

משרד הבריאות, עמותת ער״ן ומרכזי חוסן בגליל תגברו מענה בסיוע נפשי בעקבות המצב

בעקבות האירועים בצפון, משרד הבריאות באמצעות עמותת ער״ן תגבר מענה תמיכה רגשית במספר הטלפון 1201, ותמיכה בצ'אט באתר ער״ן (‏Eran.org.il). כמו כן, בשיתוף משרד העלייה והקליטה נפתח הקו המיוחד לעולים בשפות שמספרו 3201*. בנוסף, משרד הבריאות מעדכן כי מרכזי החוסן בגליל פתחו קווי טלפון למתן עזרה ראשונה נפשית
עברית : 04-6900603; ערבית: 04-7702652.

דיווח: 3 רקטות נוספות נורו מלבנון לעבר מטולה, לא נשמעה אזעקה

ערוץ "לבנון 24" דיווח על ירי של 3 רקטות מאזור מרג'עיון לכיוון ישראל. גם כתב "אל-מנאר" בדרום לבנון דיווח שהתבצע ירי בגזרה זו.

דובר צה״ל: ״בוחנים מעורבות איראנית, חמאס נושא באחריות״

דובר צה"ל הנכנס תת אלוף דני הגרי מסר הערב כי צה"ל בוחן אפשרות של מעורבות איראנית. "הירי מלבנון חמור מאוד. הוא מעיד על כך שיש פה אירוע רב זירתי אבל חד ארגוני – החמאס הפלסטיני. יש לנו שאלות לגבי מי אישר בלבנון ומי יודע. למדינת לבנון יש אחריות כאשר יורים ממנה אש. אנחנו בוחנים מעורבות איראנית".

משרד החוץ הלבנוני: מחוייבים להפסקת האש שהושגה ב-2006

משרד החוץ הלבנוני מפרסם הצהרה, בעקבות הירי היום לעבר ישראל, בה לבנון מדגישה מחדש את מחויבותה המלאה להחלטה 1701 של האו"ם (הפסקת האש אחרי מלחמת לבנון השנייה). משרד החוץ הלבנוני הוסיף כי לבנון שומרת על השלום והיציבות וקוראת לקהיליה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל לעצור את ההסלמה.

עיריות נהריה וכרמיאל הודיעו על פתיחת המקלטים לתושבים

ראש עיריית נהריה רונן מרלי הנחה היום (חמישי) על פתיחת המקלטים הציבוריים בעיר, לאחר מטחי הטילים מלבנון לעבר יישובי הגליל המערבי. גם בכרמיאל הנחה ראש העיר משה קונינסקי על פתיחת המקלטים.

שר החוץ אלי כהן: ״ננקוט בכל האמצעים הדרושים להגן על ארצנו״

שר החוץ אלי כהן התייחס למתיחות הביטחונית הגוברת וצייץ בעמוד הטוויטר שלו כי: "היום הראשון של פסח. בעודנו יושבים לשולחן החג, בני משפחה וחברים, ישראל מתמודדת עם רקטות מדרום ומצפון. זה לא צירוף מקרים. אף אחד לא צריך לבדוק אותנו, אנחנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על ארצנו ועל עמנו".

דיווח בלבנון: 15 רקטות שוגרו בסך הכל לעבר ישראל על ידי ארגונים פלסטינים

לפי ערוץ אל מיאדין המקורב לחיזבאללה, מספר הרקטות שנורו לעבר ישראל עומד על כ-15, והן שוגרו משלושה אתרים שונים. ההערכות הן כי מדובר בארגונים פלסטינים שעומדים מאחורי הירי, ולא ארגונו של חסן נסראללה.

הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס הערב לאחר סיום הערכת המצב

 

שר הביטחון יקיים הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון

מלשכת שר הביטחון יואב גלנט נמסר כי השר מעודכן בפרטי האירועים הביטחוניים בצפון, והעביר הנחיות ראשוניות לרמטכ״ל ולמערכת הביטחון. שר הביטחון יקיים בקרוב הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון.

מד"א העלתה את רמת הכוננות לרמה ג' וכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ

שני בני אדם נפצעו – אחד הפצועים, בן 26, תושב ג'ת-ינוח, הגיע למרכז הרפואי באופן עצמאי, לאחר שנפגע מרסיסים בעת שנסע באופנוע באזור שלומי. הפצוע השני, בן 19 מהכפר פסוטה, נפגע מרסיסים בעת שנסע ברכבו בכפר. אישה נוספת נחבלה בדרך למרחב המוגן.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר כי הוא מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. לאחר סיום הדיון, נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-בטחוני, לראשונה מזה כחודשיים. צה״ל השיב בירי פגזים לעבר מקורות השיגור.

ההערכות הן כי מדובר בארגונים פלסטינים שעומדים מאחורי הירי, ולא ארגונו של חסן נסראללה.

אזעקת צבע אדום נשמעו לפנות בוקר גם ביישובים במערב הנגב, ושתי רקטות נורו אמש  מרצועת עזה, אחת מהן נפלה סמוך לגבול והובילה להפעלת התרעה על שטחים פתוחים; המשטרה פיזרה מאות בני אדם שהתבצרו במסגד אל אקצה; ועשרות השתתפו בהפגנות מחאה באום אל פחם, באקה אל-גרבייה, ריינה וכפר מנדא עקב המתיחות בהר הבית.

אזעקות בעוטף עזה

התרעות צבע אדום הופעלו בסביבות השעה 5:30 בבוקר ביישובים רנן, פטיש, דורות וחוות שקמים שבמערב הנגב. לפי דובר צה"ל, שבע רקטות קרקע-אוויר נורו מרצועת עזה והתפוצצו באוויר. חמש מהרקטות שוגרו לכיוון שטח ישראל, ושתיים לעבר הים בשטח הרצועה. עקב כך לא בוצעו יירוטים.

בסביבות השעה 21:00 הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בלבד, לאחר שזוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד כשל ונפל בשטח הרצועה ושיגור נוסף נפל במרחב גדר הגבול. כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד, ולא הופעלה אזעקה ביישובים. גדודי אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, לקחו אחריות על הירי והודיעו שהוא נעשה "בתגובה למתרחש בירושלים". עוד נאמר ש"הנהגתנו נותנת לאויב שעה לצאת מחצרות מסגד אל-אקצא, אחרת נחזור על הפעולה".

מאות התבצרו בהר הבית

המשטרה הודיעה שפיזרה מאות אנשים שהתבצרו במסגד אל אקצא, לאחר שגם אתמול אירעה במסגד התבצרות דומה. לפי המשטרה, "עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקים ואבנים במטרה להפר את הסדר במקום – תוך חילול המסגד. בשלב מסוים ניסו שוב לסגור את דלתות המסגד ולמנוע מהמתפללים לצאת, במטרה להתבצר במקום. כוחות המשטרה מנעו מפורעי החוק לסגור את הדלתות ולהתבצר, וסייעו למתפללים לצאת מהמסגד. בתוך כך, החלו פורעי החוק בקריאות הסתה, ירי זיקוקים, וידויי חפצים לעבר השוטרים שפעלו במקום".

לפי דיווח ב-ynet, נער נפצע באורח קל מירי בעיר העתיקה בירושלים במהלך הלילה, לאחר שלפי החשד תקף גבר בשנות השישים לחייו באמצעות מקל ואיים עליו. בתגובה, ירה בו האדם באמצעות כלי נשק שהחזיק ברישיון. החשוד נקלח לחקירה והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה.

הפגנות מחאה ביישובים ערביים

ביישובים ערביים החלו הפגנות מחאה בעקבות העימותים בימים האחרונים באל אקצא.  ההפגנות אירעו באום אל פחם ובאקה אל גרביה במשולש, ובריינה וכפר מנדא בצפון. באום אל פחם שוטר ירה באוויר, לפי המשטרה לאחר שחש מאוים על ידי המפגינים.

יממה של הסלמה לפני ליל הסדר

בלילה שעבר (בין שלישי לרביעי) הופעלו התרעות צבע אדום עקב ירי רקטות לאזור עוטף עזה. הירי בוצע בעיצומה של הסלמה בטחונית. אתמול נרשמו עימותים עם מתפללים מוסלמים בהר הבית, שכללו פינוי מאות אנשים שהתבצרו במסגד אל אקצה על ידי המשטרה. נוסף על כך בוצע אתמול פיגוע דקירה בצומת צריפין בו נפצעו שני חיילים קשה וקל; פיגוע ירי לעבר קיבוץ מעלה גלבוע; ובמוצאי שבת פיגוע ירי בגוש עציון בו נפצעו שלושה חיילים, אחד מהם באורח קשה.

הלילה והבוקר (רביעי) שוגרו כ-20 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, אחת פגעה במפעל באזור תעשייה בשדרות. לא היו נפגעים בגוף בעקבות השיגורים. מדובר צה"ל נמסר שהשיגורים בוצעו בשני מטחים נפרדים.

בתגובה לירי תקפו מטוסי קרב של צה"ל מתחם צבאי של חמאס, ששימש כמחנה אימונים לפעילי ארגון הטרור. הצבא תקף בנוסף עמדות צבאיות של הארגון. זאת בעקבות ירי הרקטות מהרצועה לעבר הנגב ועוטף עזה. דובר צה"ל: "הצבא נמצא במוכנות גבוהה בכל הזירות. אם עזה תגיב – נגיב בעוצמה. אנחנו ביממה רגישה לפני הפסח, ונתגבר את הכוחות בצירים בכל הגזרות".

בהר הבית התנהלו במהלך הלילה עימותים עזים בין כוחות המשטרה לבין מתפללים. המשטרה מסרה כי הוציאה ועצרה הלילה יותר מ-350 מתבצרים ובהם רעולי פנים, מיידי אבנים ומשחיתי המסגד. כשכוחות המשטרה פרצו פנימה, יידו הפורעים אבנים וירו זיקוקים לעבר השוטרים.

שוטרים נכנסו לאולם התפילה כדי לפנות את המתפללים שהסתגרו במקום והשליכו רימוני הלם. לפי המשטרה, שוטר אחד נפצע ברגלו בעקבות השלכת אבנים. בעקבות ההתפרעויות נגרמו נזקים למסגד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים להסלמה הבטחונית ועימותים בהר הבית: "ישראל פעולות לשמור על הסטטוס הקוו ולהרגעת הרוחות בהר הבית. מתפללים מוסלמים במסגד אלאקצא מעידים שהקיצוניים המוסלמים שהתבצרו במסגד כלאו אותם במקום ומנעו ממוסלמים נוספים להגיע למסגד כדי להתפלל. הם התבצרו במסגד עם אמצעי לחימה, אבנים וזיקוקים".

"לאחר שניסיונות ההידברות של הרשויות נכשלו והקיצונים סירבו לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים למסגד, ואף איימו על קיום תפילות הצהריים היום, כוחות הביטחון נאלצו לפעול כדי להשיב את הסדר על כנו", הוסיף ראש הממשלה. "ישראל מחויבת לשמירה על חופש הפולחן, הגישה החופשית לכל הדתות והסטטוס קוו בהר הבית, ולא תאפשר לקיצוניים אלימים לשנות זאת".

משרד החוץ של מצרים גינו באופן חריף את הפלישה של המשטרה למסגד ודרשו מישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות כלפי המתפללים. מצרים הטליה על ישראל את האחריות המלאה להסלמה המסוכנת שפוגעת במאמצי הרגיעה שמנהלת מצרים יחד עם אחרים.

יו״ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון לשעבר בני גנץ: ״בוקר קשה בדרום הארץ. מחזק את תושבי העוטף ובטוח שצה"ל ידע להשיב את השקט בעוצמה, בנחישות ובפגיעה קשה בארגוני הטרור. זו עוד תזכורת שבמזרח התיכון לא עושים פוליטיקה מביטחון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שר ביטחון על תנאי מול האתגרים שלפתחה. אני קורא לנתניהו להודיע הבוקר מיידית על השארת גלנט בתפקידו. בלי אבל ובלי אולי. פשוט, חד וחלק".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!