דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ג באייר תשפ"ד 21.05.24
20.7°תל אביב
  • 19.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.4°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 20.6°טבריה
  • 19.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צה"ל מגייס מילואים במערכי האוויר, 15 עצורים בתפילות יום שישי בהר הבית

בפיגוע סמוך לצומת חמרה נהרגו שתי אחיות בשנות העשרים לחייהן, ואימן שנפגעה באורח קשה | אלוף פיקוד מרכז: "נתפוס את המחבלים" לאחר לילה של אזעקות: בוטלה ההנחיה לתושבי עוטף עזה לשהות בקרבת מרחב מוגן

פלסטינים מניפים דגלי פלסטין וודגלי חמאס בהר הבית מחוץ למסגד אל אקצה (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
פלסטינים מניפים דגלי פלסטין וודגלי חמאס בהר הבית מחוץ למסגד אל אקצה (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שתי אחיות בשנות ה-20 לחייהן מהיישוב אפרת נהרגו הבוקר (שישי) בפיגוע ירי סמוך למושב חמרה שבבקעת הירדן, ואמן, שנסעה איתן ברכב, נפצעה קשה. הרכב נמצא בתעלה בצד הכביש כששלוש הנשים שבתוכו פצועות באורח קשה. פיגוע זה הוא השני תוך 12 שעות, לאחר שבמהלך הלילה חייל צה"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי בכיכר אדם שבמועצה אזורית בנימין.

צוותי הרפואה מצאו את הרכב כשהוא מעוך בצד הדרך ובו 3 נשים פצועות ומחוסרות הכרה. הם נאלצו לקבוע את מותן של שתי האחיות, אימן של הנרצחות, בת 48, שנסעה איתן ברכב פונתה במסוק מד"א לבית החולים כשהיא במצב קשה. אביהן נסע ברכב נפרד והיה עד למאמצי ההחייאה והפינוי.

ירי הרקטות ליישובי הדרום ולאשקלון נמשך הלילה (בין חמישי לשישי), וגרם לנזקים לרכוש. במקביל, תקף חיל האוויר יעדי חמאס בדרום לבנון וברצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה לירי שהחל ברביעי בבוקר, ולירי 30 רקטות לעבר יישובי הצפון מכיוון לבנון בחמישי – לראשונה מזה שנה ותשעה חודשים.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

כוחות צה"ל הפילו רחפן שחצה משטח לבנון לישראל

כוחות צה"ל זיהו רחפן חוצה משטח לבנון לשטח ישראל מוקדם יותר היום במרחב היישוב זרעית והפילו אותו. בצה"ל הדגישו ש"הרחפן היה במעקב על ידי מערך הבקרה לאורך כל האירוע, ואמרו ש"צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".

גלנט: "מי שמנסה להפוך את החג לימי אבל - יצטער על כך מאוד"

שר הביטחון יואב גלנט אמר בהצהרתו: "אנחנו נמצאים בעיצומה של התקפת טרור, כולם רואים את זה. כוחות הביטחון ערוכים, אנחנו נגיע למחבלים. כל מי שמנסה להפוך את ימי החג של ישראל לימי אבל – יצטער על העניין הזה צער גדול".

נתניהו: רק שאלה של זמן עד שנבוא חשבון עם המחבלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לזירת הפיגוע בחמרה. "כוחותינו פועלים בשטח במרדף אחר המחבלים", אמר נתניהו, "זו רק שאלה של זמן עד שנבוא איתם חשבון, כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים בחודשים האחרונים. אתמול בקבינט קיבלנו החלטות, פעלנו בלבנון ובעזה, תגברנו כוחות בשטח, אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים וגם פעולות אחרות".

הנשיא הרצוג על פיגוע הירי בבקעה: "שתי אחיות, נשמות טהורות, שנקטפו ברצח נתעב ומזעזע"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע הירי בבקעת הירדן: "בעיצומו של החג, פיגוע נורא בצומת חמרה בבקעת הירדן. שתי אחיות, נשמות טהורות, שנקטפו ברצח נתעב ומזעזע. יהי זכרן ברוך. אני מחבק את האב והמשפחה בחיבוק תנחומים כואב ודואב. יחד עם העם בישראל אני מתפלל לרפואת האם ולבשורות טובות."

המשטרה עצרה 15 בני אדם שהניפו דגלים וכרזות של ארגוני טרור ברחבת הר הבית

המשטרה עצרה ועיכבה לחקירה 15 בני אדם בתום תפילות יום השישי השלישי של חודש הרמדאן. לפי הודעת המשטרה, זמן קצר לאחר סיום תפילת הצהריים הניפו מספר רעולי פנים דגלים וכרזות של ארגוני טרור ברחבת הר הבית. עוד נמסר שלמעלה מ-2,000 שוטרים ממחוז ירושלים ולוחמי מג"ב פעלו החל משעות הבוקר לשמירה על הסדר במהלך התפילות.

ראש מועצת אפרת על ההרוגות בפיגוע: "משפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת"

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי התייחס לפיגוע בבקעת הירדן: "מדובר באסון קשה בו נפגעה אם המשפחה ונרצחו בנותיה (כבת 15 וכבת 21). מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והייתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגויסים בשעה זו למען המשפחה והמעגל הקרוב."

לדברי רביבי, נכון לזמן זה אין אישור זיהוי סופי של המשטרה ועל כן השמות אינם מותרים לפרסום. במועצה המקומית אפרת מלווים צוותי החוסן, רווחה, שפ"ח וחינוך את בני הנוער במועצה ונותנים מענה גם להורים. צפי להלוויתן בראשון אחר הצהריים

אלוף פיקוד המרכז בזירת הפיגוע בחמרה: "פיגוע קשה ביותר, נבוא חשבון עם המחבלים"

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, בזירת הפיגוע בצומת חמרה: "זהו פיגוע טרור קשה ביותר. נבוא חשבון גם עם המחבלים האלה – אנחנו במרדף ואנחנו נתפוס אותם. אנחנו בגזרת יו"ש נמצאים בתגבור כוחות רב בשביל לממש את המשימה שלנו להגן על התושבים, על היישובים, בצירים ובכל מקום כדי למנוע את הפיגוע הבא"

צה"ל: רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בשטח הרצועה

דובר צה"ל הודיע שזוהה שיגור כושל לפני זמן קצר של ירי שאינו רקטי משטח רצועת עזה, שנפל בשטח הרצועה. כתוצאה מהשיגור, הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטחים פתוחים בלבד.

צה"ל עצר חשוד בביצוע פיגוע הירי בכיכר אדם, 4 מבוקשים נוספים נעצרו

דובר צה"ל הודיע על מעצר 8חשוד בביצוע פיגוע הירי אמש (חמישי) בכיכר אדם בו נפצע לוחם צה"ל. לפי הודעת צה"ל, בעקבות מידע מודיעיני של שב״כ, פעלו לוחמי יחידת דובדבן בכפר א-רם שבאזור בנימין למעצר החשוד .

הכוחות פעלו גם בכפר בית אומר שבמרחב חטיבת עציון למעצר שני מבוקשים. במהלך הפעילות, חשודים יידו אבנים והשליכו בלוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר.

לוחמי צה"ל עצרו מבוקש בכפר בלעין שבמרחב חטיבת אפרים. בפעילות הכוחות בכפר יטא שבמרחב חטיבת יהודה הוחרמו אלות, סכינים, ווסטים ותרמילים.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, ולא היו נפגעים לכוחות הישראלים.

הרמטכ"ל הורה על גיוס מילואים, בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר

הרמטכ״ל הרצי הלוי כינס הערכת מצב ודיוני הערכות להמשך, במסגרתם עודכן על הפיגוע בחמרה – כך עדכן דובר צה"ל. הלוי הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז, לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף, הורה הרמטכ״ל על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר.

הדסה עין כרם: הפצועה מהפיגוע בבקעה במצב אנוש ולא יציב

המרכז הרפואי הדסה הודיע שהפצועה מהפיגוע בבקעה, אישה בת 48, פונתה ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם עם פגיעות קשות בפלג גופה העליון. מצבה אנוש ולא יציב, עוברת בשעה זו בדיקות נוספות.

צה"ל: שתי נשים נהרגו בפיגוע בצומת חמרה, אישה נוספת נפצעה

שתי נשים ישראליות נהרגו ואישה נוספת נפגעה בפיגוע הירי בצומת חמרה – כך הודיע דובר צה"ל. לפי ההודעה, התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני, כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע. כתוצאה מהפיגוע נפגעו שלוש ישראליות, ונקבע מותן של שתיים מהן.

צה"ל: פיגוע ירי בצומת חמרה בבקעת הירדן

צה"ל הודיע על פיגוע ירי אירע לפני זמן קצר לעבר רכב בצומת חמרה שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. כוחות צה"ל סורקים במרחב. פרטים נוספים בהמשך.

מקורות ערביים: הרגיעה הגיעה לאחר לחץ של מצרים וארצות הברית על ישראל

על פי מקורות ערביים, מצרים וארצות הברית פעלו בשעות האחרונות כדי להביא לרגיעה והעלו "בקשה דחופה לישראל שלא להסלים את התגובה".

דובר צה"ל: תושבי הדרום לא נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן

בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. עוד מוסר דובר צה"ל כי בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך עשר דקות.

ראשי רשויות בדרום שתודרכו הבוקר מעריכים כי הירי הסתיים

מדיווחים נמסר כי אם לא יימשך ירי הרקטות, צה"ל לא יגיב על כך, במטרה לשמור על השקט.

צבא לבנון פרסם כי איתר משגר רקטות ופועל לנטרלו

המשגר היה מוכן לשיגור מאזור מישור מרג'עון שבדרום לבנון

בשעות הלילה החלו הפרות סדר גם בנצרת, סכנין וכפר מנדא, בהן נעצרו 12 חשודים בהבערת צמיגים, יידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר השוטרים.

הקבינט התכנס הלילה וקיבל שורת החלטות שהתבססו על המלצות צה״ל וזרועות הביטחון, בתגובה לירי על אזרחי ישראל בצפון ובדרום. בזמן ישיבת הקבינט, תקף צה"ל באמצעות חיל האוויר 2 מנהרות טרור ו-2 אתרים לייצור אמצעי לחימה של חמאס ברצועת עזה, ולפנות בוקר תקף יעדי חמאס בדרום לבנון. ראש הממשלה, בנימין נתניהו בתום ישיבת הקבינט: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו".

תפילות יום השישי השלישי של הרמדאן ייערכו היום (שישי) במסגד אל אקצא ובכל רחבי הארץ. בימים האחרונים התפתחו עימותים במסגד אל אקצה, שכללו התפרעויות, ירי זיקוקים ויידוי אבנים לעבר שוטרים בהר הבית. לפי הודעת המשטרה ברביעי בלילה, "עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקים ואבנים במטרה להפר את הסדר במקום – תוך חילול המסגד. פורעי החוק נקטו בקריאות הסתה, ירי זיקוקים, וידויי חפצים לעבר השוטרים שפעלו במקום".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!