דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני ביטחוני

האחיות רינה ומאיה די מאפרת הובאו למנוחות: "משפחה אחת נהרסה, וכל העם כואב"

האחיות, בנות 16 ו-20 תושבות אפרת, נורו כשנסעו ברכב בצומת חמרה בדרך לטיול משפחתי. אביהן נסע במכונית נפרדת וניצל | האם, לאה (לוסי), מאושפזת במרכז הרפואי הדסה עין כרם כשהיא מורדמת ומונשמת | האבא, לואי: "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלנו, כשתקום מהקומה?"

האחיות מאיה (מימין) ורינה די, שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן (צילומים: אלבום פרטי)
האחיות מאיה (מימין) ורינה די, שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן (צילומים: אלבום פרטי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

האחיות רינה-מרים (16) ומאיה-אסתר (20) די מאפרת, הובאו היום (ראשון) למנוחת עולמים בבית העלמין בכפר עציון. השתיים נרצחו בפיגוע שאירע סמוך למושב חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי. האם, לאה (לוסי), שנפצעה קשה בפיגוע, מאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ומצבה מוגדר עדיין אנוש.

את מסע הלוויה החלה "שרשרת אנושית" של תושבים מאפרת וממקומות נוספים בארץ, מהיישוב אפרת ועד לבית העלמין, בה ליוו את המשפחה האבלה. בהלוויה משתתפים גם נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר וחברת הכנסת לימור סון הר-מלך.

"העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה אחת מאפרת נהרסה, וכל העם כואב", פתח בדברי ההספד לואי, אביהן של האחיות, "אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי. ידענו את זה, למעשה תמיד ידענו את זה", הוא המשיך בדמעות. "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלנו, כשתקום מהקומה?".

אחיהן ואחיותיהן של מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. מימין: יהודה, קרן וטלי (צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש90)
אחיהן ואחיותיהן של מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן. מימין: יהודה, קרן וטלי (צילום: נועם רבקין פנטון\פלאש90)

"מאיה היפה והמושלמת שלנו, היית חברה של כולם. ניסינו למצוא דמות תנ"כית להשוות אותך אליה – את כמו שרה. היית תמיד מלאך ועכשיו תהי המלאך השומר שלנו", ספד האב ליאו לשתי בנותיו. "ביתי היפה רינה, היית תלמידה וחברה מעולה. מדריכה מעולה. היית אחראית ומתנדבת. אנשים ידעו שהם יכולים לסמוך עלייך. רינה, חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן".

"מאיה, אחותי הגדולה, אני לוקחת על עצמי עכשיו את תפקיד האחות הבכורה בבית ומקווה שאצליח לעשות את זה טוב כמוך", ספדה האחות קרן. "אבל אני בטוחה שלא אצליח לעשות את זה טוב כמוך". היא הוסיפה כי "אני אשמור על טלי ויהודה כמו ששמרת את, אני אוהבת אותך ומתגעגעת בטירוף".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר שמצבה של האם מוסיף להיות אנוש. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף.
משפחתה שוהה לצידה.

מאיה די, בת 21 מאפרת, נרצחה בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: אלבום פרטי)
מאיה די, בת 21 מאפרת, נרצחה בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: אלבום פרטי)
רינה די, בת 16 מאפרת, נרצחה בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: אלבום פרטי)
רינה די, בת 16 מאפרת, נרצחה בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: אלבום פרטי)

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר אתמול: "מדובר באסון קשה בו נפגעה אם המשפחה ונרצחו בנותיה (כבת 15 וכבת 21). מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והיתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגוייסים בשעה זו למען המשפחה והמעגל הקרוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לאחיות שנרצחו: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחת די מאפרת על רצח שתי האחיות הנפלאות, רינה ומאיה זכרן לברכה, בפיגוע הקשה בבקעה. ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, וכולנו שולחים תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה.

לדברי נתניהו, כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחרי המחבלים. זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן, שאנחנו נבוא איתם חשבון כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל, בחודשים האחרונים. יהי זכרן של רינה ומאיה ברוך ונצור בליבנו תמיד."

הנשיא הרצוג: "אויבינו מלבים בשקרים נתעבים אש בין-דתית זרה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגועים הקטלניים ולהסלמה הביטחונית בימים האחרונים: "על ימי החג שלנו מעיבה עננת טרור כבדה. ליבנו יוצא למשפחות השכולות, ליבנו דואב על אבדן החיים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים."

לדברי הרצוג, "אויבינו פועלים בדרכים שונות ומגוונות לפגוע בנו באופן מכוון במהלך התקופה הזו שאמורה להיות תקופת חג וחופשות. בשקרים נתעבים הם מלבים אש בין-דתית זרה. על גבה הם בונים פרובוקציות ומסיתים לפעולות אלימות ורצח של חפים מפשע על גבולותינו ובתוכנו. באופן מכוון הם פועלים להעמיק את קווי השסע בתוכנו, חותרים לפצל אותנו וחוגגים על הדם.

"הם מפרשים בצורה מוטעית לגמרי את הרוח הישראלית. הם מפרשים בצורה מוטעית את תרבות הוויכוח הישראלית. הם מפרשים בצורה מוטעית את הרוח הדמוקרטית הישראלית שיכולה להגיע לוויכוחים קשים ומרים ולמחאות והפגנות נוקבות – אך להיות מלוכדת כנגד כל צר ואויב. הם שוב ושוב קוראים לא נכון את המפה. אז שלא יתבלבלו – אנחנו כולנו עם אחד, חברה משותפת אחת, מדינה אחת. התגברנו בעבר ונתגבר גם כעת. שלא יתבלבלו – ההתקפות האכזריות והנפשעות הללו רק מחזקות אותנו ומקרבות בינינו. נכה בהם ונילחם בהם וביחד נתגבר. כי יכול נוכל להם."

3 הרוגים ביממה

צוותי הרפואה מצאו את הרכב כשהוא מעוך בצד הדרך ובו 3 נשים פצועות ומחוסרות הכרה. הם נאלצו לקבוע את מותן של שתי האחיות, אימן של הנרצחות, בת 48, שנסעה איתן ברכב פונתה במסוק מד"א לבית החולים כשהיא במצב קשה. אביהן נסע ברכב נפרד והיה עד למאמצי ההחייאה והפינוי.

בתחילה החשד היה כי מדובר בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית לאחר שהרכב הוסט לצד הכביש ונראה שסבל מפגיעת מעיכה, אך לאחר שנמצאו סימני הירי על הרכב, דובר צה"ל מסר כי מדובר בפיגוע ירי.

שעות לאחר הפיגוע בבקעה אירע בטיילת בתל אביב פיגוע דריסה בו נרצח אלסנדרו פאריני, תייר מאיטליה, ונפצעו 8 בני אדם נוספים. המחבל, תושב כפר קאסם בן 45, חוסל על ידי קצין משטרה שהגיע למקום. בחמישי בערב נפצע חייל צה"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי בכיכר אדם שבמועצה אזורית בנימין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!