דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

טום פשקובסקי מוכן להיות הדבר הבא בטאקוונדו: "תמיד דיברו סביבי על האולימפיאדה"

פשקובסקי (20) נמצא בקפיצה משמעותית אחרי שזכה בחודש מרץ בשתי מדליות רצופות בסבב העולמי | בראיון ל'דבר' הוא מספר על תחילת הדרך כילד בענף, הקשר המיוחד עם מאמנו יחיעם שרעבי וההשארה מההצלחה של אבישג סמברג: "הבנתי כמה גדול הדבר הזה וכמה אני רוצה את זה"

לוחם הטאקוונדו טום פשקובסקי עם מדליית הכסף בסבב העולמי בהולנד (צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
לוחם הטאקוונדו טום פשקובסקי. "לקח לי זמן לבנות את עצמי, עכשיו אני מתחיל לראות תוצאות" (צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לוחם הטאקוונדו טום פשקובסקי נמצא השנה בקפיצה משמעותית בקריירת הבוגרים שלו. בחודש מרץ זכה בשתי מדליות רצופות בסבב העולמי ארד בבולגריה וכסף בהולנד. בעקבות זאת עלה בדירוג העולמי למקום ה-7 בעולם וה-3 באירופה, בקטגורית המשקל עד 54 ק"ג.

"מאז שאני ילד תמיד היו מדברים סביבי על האולימפיאדה, בשנים האחרונות זה הפך להיות משהו שאני מכוון אליו", אומר פשקובסקי (20) בראיון ל'דבר'. "לקח לי זמן לבנות את עצמי ואני מאמין שעכשיו אני מתחיל לראות תוצאות".

את התלהבות והתרגשות סביב המשחקים האולימפיים הוא זוכר מגיל קטן. את הרגע המכונן הראשון בענף חווה כבר בגיל שבע, כשהגיע עם חבריו לקבלת הפנים של גילי חיימוביץ, לאחר שזכה במדליית הזהב באולימפיאדת הנוער בסינגפור 2010. "אני זוכר שכולם הגיעו לשדה התעופה והייתה התרגשות גדולה. יש לי תמונה איתו שבקושי יש לי שיניים ואני כולי מחייך שהוא חזר עם המדליה".

"אני אוהב את האדרנלין ומתפקד טוב תחת לחץ"

איזה דברים הובילו להתקדמות שלך?
"יחיעם (שרעבי) הוא מאמן על. הוא תמיד אומר לנו, תקשיבו לי ויהיה טוב. במהלך הקרב כל מילה שהוא אומר אנחנו בלי עושים לחשוב פעמיים. החיבור הזה איתו משפר אותי בתור ספורטאי. אני מאמין שהיתרון הגדול שלי הוא המנטליות. הראש שלי עובד טוב במהלך הקרב, אני אוהב את האדרנלין ומתפקד טוב תחת לחץ".

טום פשקובסקי והמאמן יחיעם שרעבי. "החיבור הזה איתו משפר אותי בתור ספורטאי" (צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
טום פשקובסקי והמאמן יחיעם שרעבי. "החיבור הזה איתו משפר אותי בתור ספורטאי" (צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

"החברה הבוגרים בענף תמיד צחקו עליי ואמרו לי שנולדתי באולם", מספר פשקובסקי, שהיה קטן מדי לזכור איך הוא החל את דרכו בענף. "הייתי בן 4, הלכנו ליריד חוגים בגדרה במתנ"ס וסיפרו לי שאבא שלי הלך ביריד והוא ראה שנעלמתי לו. הוא קלט אותי בוהה ומסתכל בסרטון שהיה בו הופעה של טאקוונדו, קוריאנים שקופצים באוויר, ואז אמרתי לו 'אבא אני רוצה את זה'".

הוא הצטרף לחוג בגדרה והחל לזכות בתארים בטורנירים אזוריים. בעקבות יכולתו הגבוהה עבר בגיל תשע להתאמן אצל יחיעם שרעבי ברמלה. "תמיד התאמנתי עם החברה הבוגרים יותר. אני זוכר שעוד התאמנו על פרקט באיזה אולם שהוא לא שיא הזוהר ולא האולם שבו אנחנו מתאמנים היום".

"לא משנה מי עלה מולי, לא ראיתי בעיניים"

מתחילת דרכו הרשים פשקובסקי בתחרויות בינלאומיות, לשיאו בקטגוריית הקדטים הגיע בגיל 14 עם זכייה באליפות אירופה 2017 כאשר הוא הביס את יריבו הגרמני בגמר ב-15 נקודות הפרש. "לא משנה מי עלה מולי, לא ראיתי בעיניים. בכל התחרויות באותה השנה לקחתי זהב", הוא מספר. "באליפות אירופה הגעתי ואף אחד לא הצליח להתקרב אליי".

טום פשקובסקי (מימין) בקרב (צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
טום פשקובסקי (מימין) בקרב (צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

"אני זוכר שאני עולה לפודיום ובתור ילד קטן אני שומע את התקווה והדגל עליי. התרגשתי בטירוף, אך לא באמת הבנתי את המשמעות של זה באותו הרגע". פשקובסקי זוכר עד היום את ההתרגשות ומודע שלא הבין בזמנו את גודל ההישג שלו. "רק כשחזרתי לישראל והיו כל מיני טקסים ואנשים באים לברך אותך, זה משהו שלא הייתי רגיל אליו".

בשנת 2021 החל את קריירת הבוגרים. התחרות הראשונה שלו הייתה אליפות אירופה במהלכה הרשים עם העפלה לרבע הגמר. בעקבות הצלחתו נשלח כאחד מארבעת נציגי נבחרת ישראל לתחרות הקריטריון האירופאי לטוקיו 2020, במשקל האולימפי עד 58 ק"ג.

לצערו כבר בקרב הראשון פגש פשקובסקי את אלוף אירופה פעמיים ברציפות במשקל האולימפי, סיריאן ראבט הצרפתי. "הייתי הכי צעיר בקטגוריה. באתי רעב, אבל לא הצלחתי. התחריתי לפני זה בנוער בקטגוריה עד 48 ק"ג ופתאום באתי לבוגרים והתחריתי מול משהו 10 ק"ג גדול ממני".

"אבישג הצליחה בטירוף, זה נתן לי את הפוש להגיד שאני הולך על זה בכל הכוח"

במהלך תחרות הקריטריון הבטיחה חברתו לנבחרת אבישג סמברג את הכרטיס לטוקיו ונתנה לו את הדרייב להגשים את חלומו באולימפיאדה הקרובה בפריז. "אבישג הצליחה בטירוף ופירקה את כולן בתחרות עד שהשיגה את הכרטיס לטוקיו. אחרי התחרות הקריטריון הבנתי באמת כמה גדול הדבר הזה וכמה אני רוצה את זה. זה נתן לי את הפוש האחרון להגיד זהו זה חתום וזה משהו שאני הולך עליו בכל הכוח".

אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו. "הצליחה בטירוף ופירקה את כולן" (צילום ארכיון: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו. "הצליחה בטירוף ופירקה את כולן" (צילום ארכיון: עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)

המעבר המוצלח לבוגרים הסתיים באותה השנה עם מדליה ראשונה בסבב הבוגרים בספטמבר בפולין "הדבר הראשון שאני עושה כמעט אחרי כל תחרות, זה שאני מגיע למלון ומרים טלפון לאבא שלי. אני ואבא שלי מאוד קרובים והמשפחה שלי תומכת בי בצורה לא נורמלית. אני זוכר שהגעתי למלון ופשוט לא הצלחתי להוריד את החיוך. הבנתי שהמדליה הזאת היא החותמת לתחילת הדרך שלי בבוגרים וזה אומר שאני מספיק טוב בשביל להגיע להישגים".

פשקובסקי מקווה להמשיך את ההתקדמות שלו השנה עם הגעה להישגים בתחרויות הגדולות של השנה. בסוף חודש מאי תצא הנבחרת לאליפות העולם שתערך באזרבייז'אן וביוני יפתחו המשחקים האירופאים בקרקוב פולין. פשקובסקי כבר הבטיח את מקומו בשתי התחרויות ומועמד למדליה במשחקים האירופאים.

מה המטרות שלך?
"הראש מכוון כרגע לאליפות העולם. אחר כך, יש את המשחקים האירופאיים. זאת תהיה תחרות ברמה גבוהה מאוד, היא גם מביאה לנו הרבה ניקוד דירוג עולמי. בהמשך להגיע לתחרות הקריטריון, לנצח ולהעפיל לאולימפיאדה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!