דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

אב משפחת די שאיבד את אשתו ובנותיו בפיגוע: ״היינו שבע נפשות, נשארנו ארבע״

ליאו די כינס מסיבת עיתונאים שעות לאחר שנקבע מותה של אשתו לאה, ושיחזר בכאב: ״צלצלתי לבנותיי ואשתי ולא הייתה תשובה, פספסתי שיחה נכנסת מהן כנראה במהלך הפיגוע״ | בהלוויית הבנות אתמול שאל ״איך אספר לאמא שאתן אינכן?״

ליאו ולאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)
ליאו ולאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ליאו די, בעלה של לאה (לוסי) די ז״ל ואביהן של מאיה ורינה ז״ל שנרצחו בפיגוע סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי האחרון, כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים, שעות לאחר שנקבע מותה של לאה, שהייתה פצועה אנוש מיום שישי.

"אני אבא של חמישה ילדים יפים״, סיפר. ״קיבלתי שיחה מאחותי, שאמרה לי שהייתה תקיפה, ושאלה האם אנחנו בסדר, צלצלתי לבנותיי ואשתי ולא הייתה תשובה. פספסתי שיחה נכנסת מהן שכנראה הייתה בזמן ההתקפה, התחושה הזו תמשיך ללוות אותי בכל חיי".

די סיפר על רגעי החרדה: "קיבלתי תמונות עם מזוודות שעליהן ראיתי דם, הבנתי שהמזוודות הן שלנו. נסעתי לכיוון של המכונית במהירות, רציתי להיות עם לוסי בביה"ח, אבל ניסיתי קודם כל לקבל זיהוי וודאי של המשפחה שלי. ביקשתי לקבל את תעודות הזהות. ממשפחה של שבעה הפכנו למשפחה של ארבעה.

אב המשפחה התייחס לטענות כלפי המתנחלים: "ישראל זה דבר טוב, רוע זה רע. תקשורת, תראו לי את הצבעים האמיתיים שלכם. תתעוררו, האם רצח של חפים מפשע מקדם משהו? דגל ישראל מסמל את הטוב בתרבות היהודית, הגיע הזמן להסתכל על ישראל באור אחר. בהתחלה הבאנו לכם תורה, עכשיו הבאנו לכם מדינה. ישראל זו מדינת סטארט אפ, תתמכו בישראל, ובמטרה שלה, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. תשתפו את דגל ישראל, ותפיצו את הקריאה".

עוד הוסיף: "שלושת הדתות מלמדות אותנו שאנו יכולים לבחור בטוב, על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר. אם אתם חושבים שזה היה רע לקטוע חיים של שלוש חפות מפשע, אז תשתפו תמונה שלכם עם דגל ישראל ברשתות החברתיות. הטרוריסטים – לכם יש ילדים? אתם מבלים זמן עם הילדים שלכם? אתם רוע מוחלט".

"אנחנו יכולים לבחור בין טוב לרע. אנחנו יכולים לזהות בין טוב לרע. אני שוב קורא לכם לפרסם את דגל ישראל ברשתות החברתיות, ותשתפו אותו עם חבריכם. הדגל שלנו מוסר את המסר היום כי הטרור הוא לא לגיטימי, טרור הוא תמיד רע".

אתמול התקיימה הלוויתן של האחיות בנות ה-15 וה-20 בבית העלמין בכפר עציון. האב ספד לבנותיו בדמעות, לפני שנקבע מותה של האם: "איך אסביר לאשתי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!