דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

נתניהו: ״גלנט יישאר שר הביטחון, נשקם את ההרתעה ונתקן את הנזקים שירשנו״

ראש הממשלה התייחס לגל הפיגועים ולירי מלבנון, סוריה ועזה ובחר להטיל את האחריות על הממשלה הקודמת וההפגנות: ״נכנעה בהסכם הגז, אוייבינו טועים בפירוש הוויכוח הפנימי בינינו״ | עוד הבטיח ״להחזיר את השקט, כפי שעשו ממשלותיי בעבר״

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים, בה התייחס למתיחות הביטחונית, לאחר פיגועי הטרור בתל אביב ובאפרת והירי לעבר ישראל מעזה, סוריה ולבנון.

נתניהו התייחס לפיטוריו של שר הביטחון לפני מספר שבועות ואמר כי "גם בימים האחרונים אנחנו עובדים ועומדים יחד מסביב לשעון בכל החזיתות מול האתגרים הביטחוניים. היו מחלוקות, אבל החלטתי להשאיר אותן מאחור, גלנט נשאר בתפקידו ונמשיך לעבוד יחד למען ביטחון אזרחי ישראל".

״ישראל נמצאת בעיצומה של מתקפת טרור. היא לא התחילה עכשיו, בחג הפסח הקודם התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית״, אמר ראש הממשלה. ״בשנה שעברה תחת הממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל. הממשלה הקודמת מסרה על הסכם עם חיזבאללה בו ויתרה על שטחים לאוייב. הם הבטיחו לנו שזה ירחיק את העימות עם ארגון הטרור. אבל כפי שהזהרנו והתרענו ההפך הגמור קרה – ההתקפות רק גברו וההרתעה נפגעה.

בחודשים האחרונים אוייבינו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו. אתמול בעדכון החודשי אמרתי לראש האופוזיציה לפיד ׳כשאתה אומר שמדינת ישראל קורסת, איך אתה חושב שהדבר מתקבל אצל אוייבינו? הם רואים שומעים וכותבים את כל זה׳״.

״עכשיו זו המשמרת שלנו, האחריות שלנו ושלי. אינני פועל בפזיזות אלא בתקיפות, בנחישות ובאחריות. נהדוף את הסכנות הללו ונוכל לאוייבינו. כפי שהממשלות בראשותי הביאו את העשור הבטחוני השקט ביותר בתולדות המדינה, כפי שחיסלנו את מנהרות חיזבאללה וחמאס, גם עכשיו הממשלה תשיב את השקט והביטחון למדינה שלנו, נשקם את ההרתעה, נשקם את הנזקים שירשנו, זה ייקח זמן, אבל זה יקרה. אמרתי ביום הראשון של הממשלה הקודמת – ׳אל תקלקלו יותר מדיי, כי נצטרך לתקן׳ – אז אנחנו מתקנים״.

״אוייבי ישראל שחושבים שהויכוח הפנימי בינינו היא שעת כושר טועים בענק. אינני יכול לספר את כל מה שאנחנו עושים אבל אנחנו עושים המון. בסוריה פעלנו נגד מטרות איראניות ונגד מטרות המשטר הסורי. משטר אסד יודע שהמחיר שגבינו הוא רק ההתחלה, אם ימשיך לאפשר ירי רקטות ייגבה ממנו מחיר כבד. בלבנון תקפנו מטרות ופעלנו בדרכים שאיני יכול לפרט כאן בתגובה לפיגוע במגידו. בעזה הטלנו 50 טון של פצצות נגד מטרות משמעותיות של חמאס מעל ומתחת לקרקע״.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!