דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

השיטפון בערבה: אחת הנעדרות אותרה במצב טוב, נמשכים החיפושים אחרי שניים נוספים

מטיילת אחת נמצאה על ידי המשטרה וסובלת מהיפותרמיה קלה | עשרות מטיילים חולצו ברחבי הארץ, המשטרה קוראת לציבור לא להגיע לנחלים בדרום | הגשמים ימשיכו עד שעות הצהריים

כוחות משטרה מכווינים את התנועה בכביש שהוצף ביהודה ושומרון (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה מכווינים את התנועה בכביש שהוצף ביהודה ושומרון (צילום: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

נמשכים החיפושים אחר שני נעדרים שנסחפו בנחל ציחור, לאחר שמטיילת אחת נמצאה במצב טוב על ידי המשטרה. על פי דיווחים מדובר באח ואחות מטבריה. במשטרה סבורים שהם נסחפו בשיטפון. השלושה שנסעו ליד נחל ציחור שבפארן דיווחו למשטרה כי רכבם נקלע לשיטפון, ומאז אבד עמם הקשר.

היום ירדו גשמים לסירוגין במהלך היום, וייפסקו בשעות אחר הצהריים. ברביעי מזג האוויר יהיה חורפי – הטמפרטורות ירדו עוד, ויהיה קר וגשום, עם ברקים ורעמים. צפוי גם שלג בחרמון, וסכנת שיטפונות בדרום. גם בחמישי מזג האוויר יהיה קר, גשום וחורפי, אך הגשם ייחלש בשעות אחר הצהריים וייפסק בערב. בשישי ובשבת הטמפרטורות יחזרו לעלות.

שיטפון בעין עבדת (צילום: יוליה חייבולייב, רשות הטבע והגנים)
שיטפון בעין עבדת (צילום: יוליה חייבולייב, רשות הטבע והגנים)

בשל שטפונות נחסמו לתנועת כלי רכב כביש 90 מצומת נמל התעופה רמון לכיוון צפון וכביש 12. סופות חול עזות תועדו בערבה, והראות שם לקויה מאוד. בשל סופות החול ורוח חזקה, לא ניתן לנחות בשדה התעופה רמון – ומטוס של ישראייר כבר שב לנתב"ג לאחר שלא הצליחת לנחות בגלל מזג האוויר הקשה.

באזור צומת מנוחה בערבה, שתי משפחות נלכדו ברכבן – וכוחות כיבוי אש מנסים לחלץ אותן. רכב נוסף נלכד בשיטפונות בצומת. מוקדם יותר, רוכב אופנוע, שנסחף בזרימה חזקה בכביש 40 באזור נחל שיטים ונלכד על עץ, חולץ גם כן. גם בכביש 90, משפחה עם תינוק נלכדה ברכבה וחולצה על ידי צוותי חילוץ והצלה, בסיוע של לוחם יחידת 669 שנכח במקום.

שיטפונות עזים בעין עבדת (צילום: יוליה חייבולייב, רשות הטבע והגנים)
שיטפונות עזים בעין עבדת (צילום: יוליה חייבולייב, רשות הטבע והגנים)

במשטרה קראו לציבור המטיילים שלא להגיע לאזורי הנחלים בדרום, בהם החלה זרימת מים העלולה לגרום לסחף וסכנה ממשית. עוד נמסר כי "בנוסף, חל איסור לחצות נחלים זורמים, יש לנהוג במשנה זהירות ולהישמע להוראות השוטרים שיוצבו בעמדות החסימה ככל שיידרש".

עקב מזג האוויר החריג, המשטרה עידכנה על מספר דרכים שיחסמו: כביש 40 מצומת ציחור למצפה רמון בשני הכיוונים, וכביש 90 מצומת צוקים לצומת מנוחה בשני הכיוונים.

קודם לכן, דווח על כ-180 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ונהנו מטיול בחיק הטבע והמורשת עם מגוון פעילויות וחוויות. בין האתרים הבולטים היום היו הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ-6,300 מטיילים, הגן הלאומי קיסריה עם כ-5,000 מטיילים, הגן הלאומי מצדה עם כ 3,400 מטיילים והגן הלאומי תל אשקלון עם כ-3,000 מטיילים. בנוסף כ-3,000 מטיילים ביקרו היום בבית גוברין וכך גם בגן השלושה (הסחנה).

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!