דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מורתו של מוחמד שנרצח ברהט: "הוא היה נער שתקן ולא אלים"

פאנה אבו חמאד, מורתו של מוחמד אבו הואש (11) שנרצח ברהט בסוף השבוע מספרת ששמעה בלילה את היריות בשכונה: "יש כאן יריות כמעט בכל ערב. רק בבוקר ראיתי את הדיווחים, הבנתי שזה תלמיד שלי והתחלתי לרעוד בכל הגוף"

מוחמד סלאמה אבו הואש,  בן 11 שנרצח בירי באירוע האלימות בעיר רהט (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
מוחמד סלאמה אבו הואש, בן 11 שנרצח בירי באירוע האלימות בעיר רהט (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
יהל פרג'

פאנה אבו חמאד, מורתו של מוחמד סלאמה אבו הואש (11), שנרצח בלילה שבין שישי לשבת ברהט, שמעה את הירי אבל לא הבינה את גודל האירוע. "יש כאן יריות כמעט בכל ערב", היא אומרת ל'דבר', "רק בבוקר ראיתי את הדיווחים, הבנתי שזה תלמיד שלי והתחלתי לרעוד בכל הגוף".

אבו הואש מרהט הוא הנרצח ה-48 מהחברה הערבית מתחילת השנה. כמו רבים אחרים נראה שאבו הואש נפגע מירי שלא היה קשור אליו. לפי הודעת המשטרה הירי החל לאחר תאונת דרכים שהסלימה לכדי לקרב יריות שנמשך 40 דקות בשכונה 5, שבה התגורר אבו הואש.

הוא היה תלמיד בבית הספר היסודי 'אלראזאלי' ברהט ולמד בכיתת חינוך מיוחד שבה מלמדת אבו חמאד עברית, "הוא היה נער שתקן ולא אלים שהתקשה בקריאה וכתיבה. הוא בא מבית מאוד לא פשוט, הם התגוררו אצל הסבתא. היה לנו קשר טוב, וניסיתי לסייע לו כמה שיכולתי".

פאנה אבו חמאד, מורה בבית הספר היסודי 'אלראזאלי' ברהט (צילום: אלבום פרטי)
פאנה אבו חמאד, מורה בבית הספר היסודי 'אלראזאלי' ברהט (צילום: אלבום פרטי)

בתי הספר בחברה הערבית נמצאים בתקופה הזאת בחופשת האביב, אך אבו-חמאד מקווה שתוכל לכנס בקרוב את תלמידי הכיתה. "יש כל הזמן שיח על נושא הזה, הילדים חיים את המציאות היומיומית של האלימות, מכירים את כל סוגי הנשקים, מדברים על מי ירה על מי, זה יותר מעניין אותם מהלימודים. הסכסוכים נכנסים לתוך בית הספר, אבל אני לא מאשימה את הילדים הם נולדו למציאות הזו, והמבוגרים  התרגלנו לשגרה הזו. זה אבסורד".

"בעבר, אחרי סעודת האיפטר, היינו יוצאים להליכה בעיר, היום אף אחד כבר לא עושה את זה, כולם בורחים ללהבים כי יש יריות ברחובות", אומרת אבו חמאד. "תחנת המשטרה שנמצאת ברהט היא רק תפאורה. אין לי הסבר למה המשטרה לא עושה את העבודה שלה. כולם יודעים שבכל בית יש נשקים, הם מגיעים רק אחרי שהסיפור מסתיים".

"משרד החינוך צריך להתערב", היא אומרת, "אנחנו כל הזמן עושים שיחות, אבל זה לא ממש משנה. במצבים כאלו לא כל המורים יודעים מה לעשות, צריך אנשי מקצוע, פסיכולוגים, שירגיעו מבחינה רגשית. אני מקווה שהוא יהיה האחרון אבל אנחנו לא מעניינים אף אחד".

ראש העיר של רהט, עטא אבו מדיגם, מודאג מאוד מנקמה על רצח אבו הואש וחושש מהתגברות האלימות, "יש חשש להתלקחות ושריפת בתים", הוא אומר הבוקר. "ביקשתי מהמשטרה להשאיר כמה שיותר כוחות בעיר. אין כתובת, והצעירים והנוער הם אלו שיובילו את העניינים הלאה".

אבו מדיגם מודאג מהימים הבאים. "אני מקווה שנעבור את הימים האלו ונחזור לשגרה, זה מצב עגום שנובע מוואקום בשכונות. השכנות חייבת להיות טובה, וברגע שהיא לא טובה ומתפרקת זו התוצאה העוגמה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!