דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נתניהו וסמוטריץ' על הורדת דירוג האשראי: "כלכלת ישראל יציבה ותישאר כזאת"

בתגובה להחלטת סוכנות דירוג האשראי מודיס להוריד את תחזית דירוג האשראי של ישראל, הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר: "החשש שמעלים במודיס מהמחלוקת הציבורית בישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ לאחר החתימה על מסמך העקרונות להקמת קואליציה (צילום: דוברות לשכת נתניהו)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' (צילום ארכיון: דוברות לשכת נתניהו)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיבו במוצאי השבת לתחזית דירוג האשראי ״היציב״ של סוכנות הדירוג מודיס. לדבריהם, כלכלת ישראל יציבה ואיתנה, "ובעזרת השם תישאר כזאת".

"האנליסטים של סוכנות הדירוג מודיס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית", כתבו השניים. "המנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה".

לדבריהם, "הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר.

"אנו מעבירים תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות ושומרים על מסגרות התקציב בכדי להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה, ומקדמים חוק הסדרים דרמטי שיאפשר האצת מיזמי תשתית לאומית, הסרת חסמים בתחום הדיור והיבוא, הפחת רגולציה ובירוקרטיה, קידום תחרות בשוק ההון ובענף הבנקאות ומאבק בהון השחור כמחולל מרכזי של הפשיעה המאורגנת לשם החזרת המשילות והביטחון האישי".

"החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית. כמי שמאמינים בעוצמתה של החברה הישראלית, באחדותה וביכולתה לצלוח מחלוקות ומשברים, כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, אנו משוכנעים שכך יהיה בעזרת השם גם הפעם".

"מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה ומתוך כך אזרחי ישראל מקיימים שיח ער על נושאים המהווים סלע מחלוקת בתוך החברה הישראלית ואלו סממנים לחוזקתה של הדמוקרטיה הישראלית. מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל.

"ביסום הדברים לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!