דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות שכר, מענק חתימה וקביעות לאלפי עובדים: הסכם קיבוצי חדש נחתם בבנק לאומי

הנהלת הבנק ונציגות העובדים סיכמו על ההסכם החדש, שיהיה בתוקף ל-4 שנים ויחול על 8,000 עובדים | תוספות השכר יחולו רטרואקטיבית החל מינואר 2023 | יו"ר ועד עובדי הבנק רון לוי: ״הסכם פורץ דרך וחדשני עם הגנה אינפלציונית ואיזון בית-עבודה״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת בנק לאומי ונציגות העובדים חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי חדש. ההסכם, המשפר את תנאי העבודה של כ-8,000 עובדות ועובדי החברה, כולל, בין היתר, תוספות שכר, מענק חתימה על סך 10,000 שקלים ובונוסים, ויעמוד בתוקף למשך 4 שנים.

בהסכם נקבעו שורת צעדים שיחזקו את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. בין היתר, נקבע מנגנון מסודר של קידומי שכר תקופתיים לעובדים לשנים הקרובות ששיעורו מבוסס על התשואה להון של הבנק. תוספות השכר יחולו רטרואקטיבית החל מינואר 2023. עוד נקבע בהסכם כי בתחילת כל שנה יפורסמו היעדים שבהשגתם ישולם בונוס על בסיס התוצאות השנתיות. בנוסף כולל ההסכם שיפור תנאים נלווים וסוציאליים לאוכלוסיות שונות בבנק.

חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי בנק לאומי (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי חדש לעובדי בנק לאומי (צילום: דוברות ההסתדרות)

במהלך תקופת ההסכם נקבע כי כ-175 עובדים יעברו למעמד עובדים קבועים. הצדדים סיכמו כי היחס של העובדים הקבועים בבנק לא יפחת מ-50%.

יו"ר הסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההסכם: "מדובר בהסכם מתקדם ופורץ דרך בענף הבנקאות. ההסכם הושג אודות למערכת היחסים המיוחדת שנרקמה בין הנהלת הבנק לוועד העובדים, זאת, ברוח השותפות שההסתדרות מובילה בשנים האחרונות. רוח אשר מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש. מערכת הבנקאות בארץ חזקה מאוד, ולעובדי הבנק יש חלק משמעותי בהגעה למעמד זה".

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן בירך ואמר כי הוא "שמח על כך שתוך שיתוף פעולה עם ועד העובדים הגענו להסכמות שיסייעו לנו להמשיך ולבסס את לאומי בחוד החנית של המערכת הפיננסית בישראל. עמלנו רבות כדי גם לאפשר לנו לדאוג בצורה מיטבית לעתידם של עובדינו המסורים – במגוון היבטים, וגם ליצור גמישות ניהולית מרבית במטרה לאפשר את המשך הצמיחה של הבנק".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לאחר משא ומתן ארוך ומורכב ועדי העובדים בבנק לאומי בראשות רון לוי ועו"ד רועי קנת הגיעו להבנות עם הנהלת הבנק והמנכ"ל עו"ד חנן פרידמן. אני מברך על ההישגים ומאחל לבנק להצליח ולעובדים ליהנות מפירות ההצלחה גם בעתיד. אני שמח על נחישות הוועדים שהובילה לתוצאות טובות עבור העובדים".

ראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, עו"ד מנחם מליק מסר כי "ההסכם שם דגש על שיפור תנאי שכרם ועבודתם של עובדי הבנק, מחזק את ביטחונם הסוציאלי ומיטיב תנאי רווחה נוספים. ההסכם מגלם בתוכו תגמול ראוי ומכבד לציבור העובדים בגין תרומתו הבולטת להישגי הבנק, אשר הוצגו לאחרונה. אני מבקש להודות למנכ"ל הבנק, לסמנכ"לית משאבי אנוש וכן ליו"ר ועד העובדים, ליו"ר ועד המנהלים ולחברי הוועד, על התנהלותם האחראית והמכבדת לאורך המו"מ, אשר הביאה להסכם מיטבי לטובת העובדים והבנק. אני מוצא חובה נעימה לציין את שיתוף הפעולה ההדוק בין ההסתדרות לוועד העובדים לכל אורך הדרך, אשר הדגיש שוב כי ההסתדרות היא הבית של העובדים".

יו"ר ועד עובדי בנק לאומי, רון לוי: "מדובר בהסכם פורץ דרך וחדשני עם חשיבה רוחבית על כלל ציבור העובדים המעגן זכויות ובטחון תעסוקתי מחד, ומאידך טיפול בפרט על-ידי הגנה אינפלציונית, זכויות פנסיוניות ואיזון בית-עבודה. מסר לא פחות חשוב שמקבל משנה תוקף בימים אלו, שהידברות, שיח הוגן ומכבד ושיתוף פעולה – מביאים לתוצאה מנצחת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!