דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.0°תל אביב
  • 12.2°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 19.8°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 19.8°טבריה
  • 12.3°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון התשפ"ג

שולחן ערוך שיישאר ריק: מיזם "שולחן לנופל" יתקיים השנה בעשרות בסיסי צה"ל ומסעדות

לאחר שנתיים בהן התקיים הפרויקט במסעדות ברחבי הארץ, שולחן ערוך לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יוצב גם ביותר מ-50 בסיסי צה"ל | האם השכולה יעל רובנר-צימט, שיזמה את הפרויקט: "מזמינה את כל המוסדות לקחת חלק, לאות כבוד ושותפות"

"שולחן לנופל" מוצב בחדר האוכל של אוגדה 91 (צילום: דובר צה"ל)
"שולחן לנופל" מוצב בחדר האוכל של אוגדה 91 (צילום: דובר צה"ל)
אור גואטה

שולחן ערוך במפה לבנה, כוס הפוכה, מלח, פרוסת לימון וכיסא ריק. אלה השולחנות שיוצבו השנה בחדרי האוכל של יותר מ-50 בסיסי צה"ל ברחבי הארץ, כחלק ממיזם "שולחן לנופל" שיזמה האם השכולה יעל רובנר-צימט לפני כשנתיים, ומגיע לצה"ל לראשונה. על השולחן יונחו גם ורד אדום, דגל ישראל, סרט אדום, ספרון מסמך "רוח צה"ל" וההמנון הלאומי "התקווה".

מטרת הפרויקט היא להנציח את כלל חללי צה״ל, הנעדרים ונפגעי פעולות האיבה, ולהזכיר לאזרחי ישראל ולחיילים בבסיסים את מי שהקריבו את חייהם, ולא יוכלו עוד לשבת עם משפחותיהם וחבריהם סביב השולחן.

הפרויקט החל מיוזמה של אם שכולה, יעל רובנר-צימט, אמו של סגן-משנה אחיעד משה רובנר ז"ל ששירת כקצין משאבי אנוש בגדוד "אופק" באוגדת איו"ש ונפל בעת מילוי תפקידו בשנת 2011. רובנר-צימט יזמה הצבת ״שולחן לנופל״ בערב יום הזיכרון בעשרות מסעדות ברחבי הארץ.

עם כניסת הפרויקט לצה״ל, נוספו לשולחן סממנים נוספים ובהם ההמנון הלאומי המסמל את הערכים עליהם צה״ל נלחם, וכן רוח צה״ל, אותה מקבל כל חייל בספרון קטן עם כניסתו לשירות. את הפרוייקט מובילים בצה"ל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) ואגף כוח האדם (אכ"א).

"שולחן לנופל" מוצב בחדר האוכל של בא"ח גבעתי (צילום: דובר צה"ל)
"שולחן לנופל" מוצב בחדר האוכל של בא"ח גבעתי (צילום: דובר צה"ל)

"כאשר יזמתי את הפרויקט לפני שנתיים לא תיארתי לעצמי שיבוא יום וצה״ל יאמץ אותו", אמרה יעל רובנר-צימט "מדובר בפרויקט מרגש וחשוב. אני מזמינה את כל המוסדות הציבוריים והפרטיים במדינת ישראל לקחת חלק בפרויקט המרגש הזה ולהציב את השולחן לאות כבוד ושותפות לחללים ולבני משפחותיהם בכניסה למסעדות, בתי עסק ועוד".

״פרויקט ׳שולחן לנופל׳ הוא תזכורת נוספת עבורינו ועבור משרתי צה״ל לזכרם של הנופלים" אמר ראש אט"ל, אלוף מישל ינקו. "דווקא בחדרי האוכל במקום בו עוברים משרתי הצבא יום יום הנצחה זו מהווה תזכורת חשובה – במותם ציוו לנו את החיים. עבורכם, בני המשפחות השכולות, כל יום בשנה הוא קשה. שיתוף פעולה זה הינו בהוקרה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לחללים ובני משפחותיהם.  נמשיך לעמוד לצדכם, ללוות אתכם במסע הארוך שאי אפשר לחלוק עם איש. אני מצדיע ליקירכם שאינם״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!