דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי בנק הפועלים הכריזו על עיצומים: הסניפים בכל הארץ ייסגרו בשעה 11:30

לטענת ארגון העובדים דורשת ההנהלה לעגן בהסכם פגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של העובדים | יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל: "7,000 עובדי בנק הפועלים לא ייתנו יד להמשך הזלזול המחפיר של ההנהלה"

סניף בנק הפועלים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
סניף בנק הפועלים בתל אביב (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

7,000 עובדי בנק הפועלים יינקטו מחר (חמישי) בעיצומים, במחאה על התנהלות הנהלת הבנק במשא ומתן על הסכם השכר החדש. לטענת ארגון העובדים דורשת ההנהלה לעגן בהסכם פגיעה בזכויות ובביטחון התעסוקתי של העובדים. החל מהשעה 11:30 ועד סוף היום יהיו סגורים כל 180 סניפי הבנק ברחבי הארץ וכן מרכזי הייעוץ והמוקד הטלפוני.

בארגון העובדים הדגישו כי העיצומים הינם בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז מול הנהלת הבנק באישור ההסתדרות כבר ב-20 במרץ. לטענתם, מאז הכרזת סכסוך העבודה ועד היום לא יזמה הנהלת הבנק פעולות לפתרון המשבר והתעלמה מהאזהרות של ארגון העובדים על החרפת המאבק, זאת תוך שהיא מתבצרת בעמדתה והציגה שוב את אותן הדרישות הפוגעות במעמד העובדים.

ארגון עובדי בנק הפועלים מנהל מזה למעלה מחצי שנה משא ומתן לחתימה על הסכם שכר חדש מול הנהלת הבנק, לאור פקיעת ההסכם הקודם לפני כשלושה חודשים. לטענת העובדים, על אף הרווחים האדירים שרשם הבנק, שהגיע בשנת 2022 לרווחי שיא של 6.5 מיליארד שקלים, הנהלת הבנק מקשיחה את עמדותיה במשא ומתן.

בין היתר נטען כי ההנהלה מבקשת לצמצם את הזכויות של העובדים הקיבוציים בבנק, וכן לצמצם ככל האפשר העסקה נוספת של עובדים קיבוציים חדשים ובכך לפגוע בביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק. דרישות אלו של הנהלת הבנק באות בשעה שעובדי הבנק מתמודדים עם עומס עבודה חסר תקדים המוטל על כתפיהם, כתוצאה מיישום תכנית קיצוצים רחבת היקף ושינויים מרחיקי לכת במצבת כוח האדם שנקטה הנהלת הבנק בשנים האחרונות.

יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, רוני גרפונקל: "7,000 עובדי בנק הפועלים לא ייתנו יד להמשך הזלזול המחפיר של ההנהלה בעובדים. הגיע הזמן שהנהלת הבנק תראה את העובדים שלה ותפנים שבלעדיהם הבנק לא יגיע בשנים הבאות לרווחים ולהישגים. התרענו ללא הרף על ההשלכות הצפויות כתוצאה מההתנהלות המבזה מצד הנהלת הבנק, אך היא בוחרת להמשיך ולהציע דרישות ותנאים לא סבירים שיפגעו בביטחון התעסוקתי של העובדים. אנחנו לא נסכים לכך ולא נאפשר בשום אופן פגיעה בזכויות של אף אחת ואחד מעובדי הבנק".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "אני מופתע מההתנהלות הנהלת הבנק אשר לא מצליחה להגיע להבנות ומסרבת להניח על שולחן המו"מ הצעה כלכלית ראויה, אשר תביא לידי ביטוי את העבודה המאומצת של עובדי הבנק, שהובילה לרווחי שיא של הבנק במהלך השנים האחרונות בכלל ובמהלך השנה הקודמת בפרט" כתב היום יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל להנהלת הבנק. " לא ייתכן שהעובדים, שהם הלב הפועם של הבנק, לא ייהנו מפירות ההצלחה אני חש שהנהלת הבנק פועלת ב'חלל ריק', איננה קשובה מספיק לצרכי העובדים, ואנו נתקלים ביחס של אדישות וחוסר הבנה מוחלט לדרישות נציגות העובדים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: קובי קואנקס)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בכנס מרכז הסתדרות המעו"ף (צילום: קובי קואנקס)

בר-טל הדגיש כי ועד העובדים מגלה אחריות ואיפוק לאורך כל הדרך ונמנע עד כה מלנקוט בצעדים ארגוניים, תוך שהוא מנסה להגיע בכל דרך אפשרית להסכם קיבוצי חדש. לסיכום כתב כי הסתדרות המעו"ף מגבה את ארגון עובדי הבנק ומתנגדת לפגיעה בזכויות העובדים. "אני מצפה שהמו"מ ייכנס להילוך גבוה במטרה להגיע להסכם קיבוצי, שהצעות ההנהלה ישופרו על מנת להתאימן לעת הזו, רווחיות הבנק ומאמצי העובדים להצלחתו העסקית של הבנק. בכוונתי להמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ולגבות את ארגון עובדי בנק הפועלים והעומד בראשו בהמשך מאבקם המוצדק למען אלפי עובדות ועובדי הבנק".

מבנק הפועלים נמסר: "הבנק מצר על החלטת וועד העובדים לנקוט בעיצומים ולפגוע בשירות ללקוחות הבנק, עם סגירת הסניפים מחר החל מהשעה 12:00, וזאת למרות קיומו של מו״מ אינטנסיבי בין הצדדים. צעד זה תמוה לאור העובדה כי עובדי בנק הפועלים נהנים מהשכר הגבוה במערכת הבנקאית והשנה אף קיבלו את הבונוס השנתי הגבוה ביותר מבין כל הבנקים".

"הנהלת הבנק מחויבת למשא ומתן מכבד ומכובד, שינוהל תוך איזון ובחינת מכלול השיקולים והאתגרים בפניהם ניצב הבנק. ניתן יהיה להמשיך לפעול באופן חלקי בערוצי השירות האוטומטיים לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק – האתרים, האפליקציות, המענה הקולי, המכונות לשירות עצמי והבנקטים. הנהלת הבנק תפעל למזעור הפגיעה בשירות ללקוחות ככל שניתן, ותעשה מאמצים להוציא לפועל את הוראות הלקוחות לביצוע. אנו מתנצלים בפני הלקוחות על חוסר הנוחות שנוצר ביוזמת וועד העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!