מזג האוויר הסגרירי באילת הפתיע אותנו כשנחתנו בנמל התעופה בן גוריון, אבל לא הפריע לנו לצאת ליום סיור מרתק שערכנו במרחב אילת, ראינו בפעולה, בזמן אמת, את בקרי הגבול בשדה התעופה רמון, במעבר רבין, בנמל הימי באילת ובמעבר הגבול טאבה והתמלאנו גאווה. בהמשך היום התבהרו השמיים ואיתם גם העמיקה היכרותינו והבנתנו את חשיבות תפקידם של העובדים בגבול הדרומי ביותר במדינה.
הסיור החשוב במרחב הדרומי, הוא המשך מסורת הביקורים בשטח שהתחיל יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי עם היכנסו לתפקיד. גם כאן כמו בסיורים הקודמים, מטרת הסיור הייתה להגיע לעובדים לפגוש אותם במקום עבודתם, להבין את תנאי העבודה, להכיר את התחושות והמחשבות של העובדים ולשמוע את קולם.
תחילת סיורנו היתה בנמל התעופה הבינלאומי רמון הסמוך לעיר אילת. זהו שדה תעופה בינלאומי קטן אך מקצועי ומאורגן, עם עובדים מסורים שרוצים לעשות את עבודתם בצורה טובה ביותר שניתן. בכינוס הציגו העובדים את עבודתם היומיומית ואת הסיפוק לצדה קשיים שהם חווים. בסיור בשטח שדה התעופה הציג מנהל המחוז ברשות האוכלוסין אבי אסולין את עבודתו השוטפת, וסיפר על האחריות המוטלת בתפקיד רגיש זה, את דרישותיו מהעובדים, את אופי העבודה המרתקת לצד הקושי בגיוס עובדים.
משם המשיך הסיור למעבר הגבול לירדן (מעבר רבין), מעבר מרשים ומסודר שהעובדים בו אמונים הלכה למעשה לכניסה ויציאה רגלית של אנשים לישראל וממנה. זהו מעבר בינלאומי מרתק הנותן מענה לכניסת פועלים ירדנים לטובת עבודה בישראל בדגש על התיירות בבית המלון. המעבר הינו תולדה של הסכם השלום שנחתם בין ישראל לירדן בשנת 1994, וכניסתם ויציאתם של עובדים ירדנים הוא יישום הסכם השלום הלכה למעשה. פגשנו עובדים מסורים בצורה בלתי רגילה ששומרים על גבולות המדינה, נותנים שירות איכותי לאזרחים, מאפשרים מעבר מהיר ובטוח של 2,500 עובדים מירדן מידי יום ויודעים לתת מענה לעשרות אלפי הישראלים שעוברים לסיני בחגים.
בסוף הסיור הגענו לנמל הימי של אילת. נמל גדול מימדים שמכניס סחורות רבות לישראל בדגש על מכוניות. העלייה לספינה המובילה רכבים מהמזרח הרחוק הייתה רגע שיא בסיור שכן לאור הגודל והעוצמה של אוניה כזו ניתן להבין את העבודה הקשה וגודל האחריות שיש על עובדי רשות האוכלוסין גם בכניסה מן הים.
לאורך הסיור ליוו אותנו ראשי ועדי רשות האוכלוסין וההגירה, שני שבתוב, מירה אסרף וקרן יוסף פאר ובשיתוף יו"ר מרחב אילת בהסתדרות משה אזולאי.
אשרינו שזכינו בעובדים כאלה, סוד ההצלחה בשירות הציבורי ובכלל הוא העובדים האלה. תחושת אחריות, שליחות ומוטיבציה גבוהה. יש לנו אתגר משמעותי לדעת לטפל ולדאוג לעובדים אלו, עובדי הקצה, אלה שפוגשים את אזרחי ישראל יום יום ומתמודדים עם אתגרים לא פשוטים בהצלחה יתירה.