דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

אושר סופית: הוארכה הטבת המס להורים לילדים בגילאי 6 עד 12

ההטבה מעניקה נקודת זיכוי אחת נוספת לכל הורה בעד ילדיו שמלאו להם 6 שנים לפחות, אך לא מלאו להם 13 בשנת 2022 | החידוש ייכנס לתוקף עם העברת התקציב במאי, אז ההורים יקבלו החזר רטרואקטיבי על החודשיים שלא היתה בתוקף

הורה מלווה את בנו לבית הספר (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/ פלאש 90)
הורה מלווה את בנו לבית הספר (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/ פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה). 18 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית ללא מתנגדים.

בחוק מוצע להאריך את תקופת הוראת השעה המעניקה נקודת זיכוי אחת נוספת לכל הורה בעד ילדיו שמלאו להם שש שנים לפחות אך טרם מלאו להם שלוש עשרה שנים בשנת 2022.

בדברי ההסבר צוין כי בשל הצורך במציאת מקור תקציבי ליישום הוראת החוק , החוק ייכנס לתוקף רק לאחר כניסתו לתוקף של חוק התקציב לשנת 2023-2024. הצפי הוא שבמהלך חקיקת חוק התקציב והתוכנית הכלכלית לשנים 2023 ו־2024 ,יוקצה הסכום האמור, והוראת השעה תימשך עד לסוף שנת המס לפחות.

הוראת השעה למתן הטבת נקודות זיכוי ממס להורים לילדים בגילאי 6-12 הסתיימה בחודש פברואר ולא הוארכה עד סגירת כנס החורף של הכנסת. עקב כך שכר הנטו של מאות אלפי הורים עובדים ירד במשכורת מרץ והירידה תימשך גם במשכורת אפריל, זאת בהנחה שתקציב המדינה יאושר סופית במאי והחוק ייכנס לתוקף. ברשות המיסים הבהירו שהזכאים להטבת המס יזוכו באופן רטרואקטיבי גם על חודשים אלו.

יסייע להורים מבוססים

מדובר בהקלה שהוצגה על ידי משרד האוצר בממשלה הקודמת ולאחרונה אושרה הארכתה על ידי הממשלה גם לשנת 2023. היא אמורה לסייע למשפחות צעירות על ידי הפחתת מס ההכנסה. במקרים רבים, בעיקר בקרב בעלי הכנסה נמוכה, היא אינה רלוונטית מפני שבהתחשב בנקודות הזיכוי שהם זכאים להם גם כך, אינם מגיעים לרף המס.

למעשה, מדובר בהענקת נקודת זיכוי נוספת במערך שלם של נקודות זיכוי שנועד לעודד יציאה לעבודה. נקודות הזיכוי מקטינות את תשלום מס ההכנסה ובכך מעלות את השכר, מה שמגדיל את התמריץ להיכנס לשוק העבודה.

ב-2023, נקודת זיכוי שווה 2,820 שקלים בשנה, שהם 235 שקלים בחודש. כל תושבי ישראל זכאיים ל-2.25 נקודות זיכוי ונשים מקבלות חצי נקודה נוספת. נקודות נוספות מגיעות להורים, חיילים משוחררים, מסיימים לימודי תואר או תעודה ועוד. לדוגמא, במשפחה הכוללת אם, אב ושני ילדים בגיל 2 עד 5 ו-6 עד 12, האב זכאי ל-4.75 נקודות זיכוי והאם ל-6.25, לפני ההטבה.

במשפחה כזו, ההטבה תוביל לנקודה נוספת עבור האם ונקודה נוספת עבור האב. כדי שהנקודה תפחית מס בפועל, הגבר צריך להרוויח לפחות 10,650 שקלים. ניצול מלא של הנקודה ידרוש שכר חודשי של 10,790 שקלים לפחות. במקרה של האישה, שכר של 12,750 יידרש לניצול מלא של נקודות הזיכוי. כמובן, משפחות בהן ההורים מרוויחים למעלה מכך, ייהנו מהטבה במלואה; בפועל, מדובר בהקלת מס למשפחות צעירות ממעמד הביניים ומעלה. במשפחות עם יותר ילדים, או עם ילדים עם מוגבלות, או כל סיבה אחרת שתגדיל את כמות הנקודות, הרף יעלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!