דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

אפקט מאסק: טוויטר מאבדת גובה אצל המשתמשים

רשת טוויטר הגבילה את התגית הכחולה ל"משתמשים מאומתים" רק עבור משתמשים שמשלמים דמי מנוי | המהלך גרם גם להסרת כל התיוגים של ערוצי המדיה הממשלתיים, כולל הרוסיים, ולמצגים שקריים נוספים | משתמשים פופולריים הכריזו מחאה 

המיליארדר אילון מאסק (צילום ארכיון: REUTERS/Joe Skipper)
המיליארדר אילון מאסק (צילום ארכיון: REUTERS/Joe Skipper)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

טוויטר הכריזה ביום רביעי האחרון שכל החשבונות המאומתים בחינם יאבדו את מעמד החשבון המאומת, אלא אם יבחרו לשלם דמי מנוי לשירות "טוויטר כחול". שירות זה מאפשר לערוך ציוצים, מסיר את הגבלת האורך בציוץ בודד, ומתיר שליחת וידאו ארוך ובאיכות משופרת, הפחתת צפייה במודעות, ואפשרות להציב תמונת פרופיל מבוססת NFT.  

הסופר סטיבן קינג צייץ למחרת שמעולם לא שילם דמי מנוי או מסר מספר טלפון לטוויטר, אך חשבונו מסומן כ"מאומת".

בעלי טוויטר אילון מאסק הגיב לקינג שהוא בעצמו משלם את דמי המנוי, בגובה 8 דולר לחודש, עבור כמה משתמשים אחרים, בהם קינג, הכדורסלן לברון ג'יימס והשחקן וויליאם שטנר. קינג השיב לו שעדיף שמאסק יתרום את הכסף לצדקה.  

בעקבות השינוי, מאות אלפי משתמשים אחרים, כמו האפיפיור, איבדו את ה-V הכחול שמסמל חשבון מאומת, וכעת קל הרבה יותר להתחזות אליהם.  

גם לפני הסרת החשבונות המאומתים בחינם, ההתחזות נעשתה קלה עם השקת שירות "טוויטר כחול", שמאפשר לרשום חשבון כמאומת בעבור דמי מנוי של 8 דולר בחודש.  

השינוי גרם לתופעות מוזרות, כמו תיוג מאומת לחשבון של הזמר פרינס, שמת ב-2016.

טוויטר הסירה גם תיוגי השתייכות רשמית למדינות 

שערורייה נוספת נוגעת להחלטה של מאסק לתייג מדיה ציבורית אמריקאית כמו רשת NPR, כ"מדיה בחסות מדינתית", בדומה לערוצי חדשות רוסיים כמו Russia Today. תיוג זה הוא הגדרה מנומסת ל"ערוץ תעמולה ממשלתי". בתגובה, NPR וCBC עזבו את טוויטר. כעת, לאחר ביטול התיוגים של חשבונות מאומתים, הוסרו גם כלל התיוגים למדיה בחסות מדינתית, בכל המדינות, ואף למנהיגי מדינות כמו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

התיוגים עדיין קיימים, רק לא מוצגים באתר 

לפי המשתמש טראביס בראון, אפשר היה לאתר את רשימת בעלי החשבונות המאומתים הוותיקים בחינם, באמצעות ממשק הגישה של טוויטר (API). בראון אסף רשימה של כ-407 אלף חשבונות מאומתים שאיבדו ברובם המכריע את התגית של חשבון מאומת.

לפי בדיקתו מיום שישי, מספר המנויים המשלמים החדשים מבין המאומתים הוותיקים עמד על 28 בלבד, והגיע ל-19,497 משתמשים מאומתים בסך הכול שעברו מחשבון מאומת בחינם למנוי על "טוויטר כחול". סך המנויים המשלמים הגיע ליותר מ-600 אלף מאז השיק מאסק את השירות.  

צייצנים ידועים קוראים להחרים חשבונות מאומתים 

כמה משתמשים פופולריים פצחו בקמפיין #BlockTheBlue שנועד לשכנע את שאר הגולשים להתנגד לשירות המנויים ולחסום כל חשבון של אדם שמשלם דמי מנוי לטוויטר. את המחאה מוביל פול דוחני, הידוע בכינוי הרשת הקומי dril. ל-dril יש 1.7 מיליון עוקבים ברשת, בעיקר בזכות פרסומים משעשעים ויראליים, אך לאחרונה החליט להיאבק נגד הרשת החברתית שאפשרה לו להגיע למעמד פופולרי.

באופן משונה, dril זוכה לתגית מאומתת בעצמו, אך קשה לוודא אם שילם על כך כהלצה, או שבטוויטר החליטו לפגוע במחאה באמצעות התיוג. "אני חותר אקטיבית לנפילתה של טוויטר", אמר לאתר Mashable. "אני מקווה לחבל במאמצים שלהם להגיע לרווחיות, לא משנה כמה הם חסרי סיכוי, בתקווה שהם בסוף יסגרו וישחררו את כולנו מהאשפה הזו". גם משתמשים פופולריים אחרים שהודיעו שיחסמו גולשים משלמי דמי מנוי זכו לאימות כחול מהרשת, אחרי שהוסר. 

אפליקציה שיוצרה לטובת העניין הספיקה לגרום ליותר מ-10,000 משתמשים לבצע כ-610 מיליון חסימות לחשבונות משלמים דמי מנוי, לפני שהרשת חסמה את ההרשאה שלה.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!