דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / סכסוך עבודה בטבע כפר סבא: "לא יכול להיות שלא מיישמים הסכמים חתומים"

דברי יו"ר ועד העובדים אלירן קוזליק. לדבריו, הסכסוך הוכרז בעקבות שינויים חד צדדיים בתנאי העבודה שמתבטאים בין היתר בניוד העובדים ושינוי הגדרות תפקידיהם, והשבתת המפעל לצורכי תחזוקה, ללא תשלום שכר

מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי מפעל טבע כפר סבא הכריז על סכסוך עבודה, על רקע טענות העובדים לשינויים חד צדדיים בתנאי העבודה מצד הנהלת המפעל. באם לא תהיה התקדמות בעניינים המצויים במחלוקת, יוכלו עובדי המפעל לפתוח בצעדים ארגוניים החל מה-11/12. "ועד העובדים לא ייתן יד לאף מהלך חד צדדי משום סוג שהוא" אמר אלירן קוזליק יו"ר ועד העובדים במפעל לדבר ראשון. "כל הדברים יעשו בהידברות והיוועצות עם ועד העובדים. לצערי הרב לא עברה חצי שנה מאז סכסוך העבודה הקודם, וההנהלה שוב חוזרת על אותו מהלך. צר לי שזו התנהלות ההנהלה מול הוועד והעובדים. פעילות זו עשויה לפגוע בעובדים, בחברה ובעתידנו המשותף".

"הסכסוך הוא על כיבוד הסכמים" אמר קוזליק. לדבריו לפני חצי שנה ביקשה ההנהלה לשנות את מודל המשמרות באופן חד צדדי. לאחר סכסוך עבודה הגיעו הצדדים להסכם חתום המסכים על שינוי המודל, ומעניק לעובדים המושפעים מהשינוי מענק חד פעמי בגינו בסך 1,200 ש"ח. כעת, לדברי קוזליק, מעל שלושה חודשים לאחר חתימת ההסכם, מבקשת ההנהלה לבצע שינוי חד צדדי נוסף, וזאת טרם שילמה את המענק אשר הוסכם. כבר ביום חמישי התריעו העובדים באמצעות ההסתדרות לפני הכרזת סכסוך עבודה, "אנחנו לא רוצים להגיע למאבקים", הסביר קוזליק, אולם לדבריו ביום ראשון הודיעה הנהלת החברה על ביצוע השינוי באופן חד צדדי.

"לא יכול להיות שלא מיישמים הסכמים חתומים בכתב" אמר קוזליק. "אם ההנהלה לא תחזור בה, ותדון איתנו על השינויים, אלך עם זה עד הסוף. כבר היינו בזה פעם ואמרתי להם חד וחלק שמהלך חד צדדי מכל סוג שהוא יענה בסכסוך עבודה. התרעתי. דיברנו על זה בהסכם הקודם".

היבטים נוספים שמציף הוועד הם התנהלות חד צדדית באופן ניוד העובדים ושינוי הגדרות תפקידיהם, וכן שינוי במודל הערכת הביצועים בחברה ותשלום המענק השנתי. כמו כן לטענת הוועד, עובדי המפעל נפגעים בשל השבתות המפעל לצורכי תחזוקה, ונדרשו לקחת ימי גשר בערבי חג. "השנה החליטו שההשבתה היא על חשבון העובדים, אמרו להם אל תגיעו לעבודה", הסביר קוזליק, "העובדים לא קיבלו כסף על הימים האלה ויפגעו בשכר".

מטבע נמסר כי החברה "מכבדת ועומדת בכל התחייבויותיה כלפי העובדים. המענק לעובדים ישולם במשכורת חודש דצמבר – כפי שהתחייבה החברה – עם השלמת הטמעת מודל המשמרות. באופן דומה, גם יתר הטענות שהועלו אינן מבוססות.

החברה מצרה על החלטת נציגות העובדים בכפר סבא להכריז על סכסוך עבודה ולדחות את כל ניסיונות ההידברות מטעם ההנהלה, קל וחומר בנסיבות שכאלה, שוודאי אינן יכולות להצדיק נקיטת צעד חריג שכזה. נמשיך לעשות כל מאמץ לחדש את ההידברות עם נציגות העובדים עד לפתרון המחלוקות לטובת החברה והעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!