דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון התשפ"ג

חניכי הנוער העובד והלומד חילקו זרים למשפחות השכולות ברחבי הארץ: "זה מקרב אותי לעם שלי"

מבצע "זר לנופל" מתקיים זו השנה ה-43, ביותר מ-150 בתי עלמין ברחבי הארץ | ליאל, חניכה בכיתה ט' מחיפה: "חשוב לי לעשות טוב לאנשים שהדבר הכי יקר שלהם איננו"

בוגרי הנוער העובד והלומד מעניקים זר למשפחה בבית העלמין נוה דוד בחיפה (צילום: שרון לחמן/הנוער העובד והלומד)
בוגרי הנוער העובד והלומד מעניקים זר למשפחה בבית העלמין נוה דוד בחיפה (צילום: שרון לחמן/הנוער העובד והלומד)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

חניכי תנועת הנוער העובד והלומד הגיעו הבוקר לבתי העלמין הצבאיים בכל רחבי הארץ וחילקו זרי פרחים ללא תשלום למשפחות השכולות הפוקדות את המקום, כחלק ממבצע "זר לנופל" המתקיים זו השנה ה-43 בהובלת תנועת הנוער העובד והלומד.

"יש לנו כל שנה טקס בבית ספר ואני כבר ארבע שנים מוותרת עליו בשביל לבוא", אומרת הדס מושאילוב, חניכה בכיתה י"ב מנשר. "הטקס יותר משמעותי פה עם החיילים והקברים, לראות את הכאב של המשפחות השכולות. אני מרגישה שזה מקרב אותי לעם שלי".

"חשוב לי להגיע לפה כדי לעשות טוב לאנשים שהדבר הכי יקר שלהם איננו", אומרת ליאל מלכה, חניכה בכיתה ט' מקן הדר בחיפה של הנוער העובד והלומד, "חשוב לי לשמח אותם".

במפעל "זר לנופל – צרור פרחים למשפחות השכולות" לוקחים חלק למעלה מ–5,000 חניכי הנוער העובד והלומד, יהודים דרוזים ובדואים, שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת מהערים, המושבים, הקיבוצים והכפרים – ליותר מ-150 בתי עלמין בכל רחבי הארץ, מאילת ועד מטולה.

חניכי קן הדר של הנוער העובד והלוומד מחלקים זרי פרחים למשפחות השכולות סמוך לבית העלמין נוה דוד בחיפה (צילום: מיכל מרנץ)
חניכי קן הדר של הנוער העובד והלוומד מחלקים זרי פרחים למשפחות השכולות סמוך לבית העלמין נוה דוד בחיפה (צילום: מיכל מרנץ)

"בימים אלו, שהאמון בין חלקי החברה הישראלית נפגע והברית בינינו מעורערת, חניכי התנועה בוחרים להמשיך ביתר שאת את המפעל החינוכי המאחד והחשוב הזה, לחיזוק המשפחות השכולות ולחיזוק עם ישראל כולו", נמסר מתנועת הנוער העובד והלומד, "אנחנו רואים במפעל ערך חינוכי רב עבור בני הנוער: ההיכרות עם סיפורי הנופלים, ביניהם אלפי נופלים בוגרי התנועה, וכן העמידה לצד המשפחות, מחזקות את הקשר, החיבור והאהבה לחברה ולמדינה שלנו".

חניכי התנועה, שהגיעו לבתי העלמין משעות הבוקר המוקדמות, חילקו זרי פרחים למשפחות השכולות ללא תשלום, זאת לאחר שנים בהן מוכרי פרחים הפקיעו מחירים ביום הזיכרון. הדבר הוביל לייסוד המפעל על ידי שמעון אהרון, בן 76, ממייסדי מושב כפר רות, חקלאי ומגדל פרחים, החל משנת 1981 תנועת הנוער העובד והלומד הצטרפה למפעל זה והרחיבה אותו לכל רחבי הארץ, מאז ועד היום המפעל מתקיים בהובלה של שמעון אהרון לצד רכזים רבים מהתנועה ומתקיים כל שנה בשיתוף פעולה מלא עם היחידה להנצחת החייל – אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

במסגרת המבצע חולקו למעלה מ-1,000,000 פרחים, שאוגדו בכ-135,000 זרי פרחים אשר נתנו מענה לכלל המשפחות השכולות ולקהל נוסף שהגיע לכבד את זכר הנופלים.

בן צחור (26): "זר לנופל זה משהו שהייתי עושה כל שנה כחניך. זה גם הקשר שלי לתנועה וגם היותי חייל לוחם. אני חלק מקבוצת 'רוח' שמדריכים פעילויות של התנועה".
עומר טסה (27): "אני מרכז פעילות במשגב ורציתי לעשות פעילות כמו שהחניכים שלי עכשיו עושים בבתי עלמין אחרים. מצד אחד ומצד שני רציתי לראות איך זה מרגיש בלי חניכים. מלבד זאת, בת שכבה שלי רוני קבורה כאן. אז יש גם קשר אישי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!