דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
23.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 23.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 34.3°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 22.8°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות

אביגדור קהלני בטקס הדלקת המשואות: "לכבוד מדינתי היהודית והדמוקרטית"

את הטקס פתח יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | אופק ראשון שסבלה מחרם, השיאה משואה: "לכבוד הילדים שעומדים באומץ גם מול הכי מקובלים" | לאו די, שאיבד את בנותיו ואשתו בפיגוע בבקעה, קרא את תפילת "יזכור'

החזרות לטקס יום העצמאות ה-75 (צילום יונתן זינדל/פלאש90)
החזרות לטקס יום העצמאות ה-75 (צילום יונתן זינדל/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

טקס המשואות, הפותח את חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, נערך הערב (שלישי) בהר הרצל בירושלים. יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה פתח את הטקס שנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. לאו די, שאיבד את בנותיו ואשתו בפיגוע בבקעה, קרא את תפילת "יזכור". את הטקס הנחו מורן אטיאס ואקי אבני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בברכה מוקלטת כי ישראל נערכת לחתום על הסכמי נורמליזציה נוספים עם מדינות ערב. "לעשות את זה יחד", אמר, "זה לדעת שיש לנו עם אחד ומדינה אחת, ואין ולא תהיה לנו ארץ אחרת".

אמיר אוחנה, יו"ר הכנסת, אמר בנאומו בטקס המשואות: "לא נשרוד האחד בלי השני; אין לנו דרך לשמור את הפלא הענק שהוא המדינה הקטנה הזו אלא יחד. יחד – בגלל המסע המשותף בן אלפי השנים, שיצר בינינו ברית אחים המאירה את דרכנו".

משיאי המשואות

אביגדור קהלני, גיבור ישראל: "לכבוד חבריי עזי הנפש – ששילמו בחייהם ונתנו לנו חיים. לכבוד המשפחות השכולות, שכאבן זועק ואין בידנו להושיע. לכבוד המדינה שלי שאני כל כך אוהב, יהודית ודמוקרטית, אני נשבע לך, כולנו נשבעים לך".

תא"ל במיל' אביגדור קהלני משיא משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "לכבוד המשפחות השכולות" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
תא"ל במיל' אביגדור קהלני משיא משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "לכבוד המשפחות השכולות" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

סיון יערי, מייסדת ומנכ"לית של עמותת "אינוביישן אפריקה": "אבא, אני מקווה שאתה פה איתנו, לכבוד החדשנות הישראלית שמצילה חיים, שבזכותה אלפי אנשים באפריקה רואים אור ושותים מים בפעם הראשונה, ולכבוד כל אזרחי המדינה, שמסייעת לאלו שחלשים מאיתנו במקומות הכי רחוקים"

ד"ר חתאם: "לכבוד נשות העדה הדרוזית וכל הנשים בישראל שמעזות לחלום ולרדוף אחרי החלומות שלהן"

פרופ' ריבקינד: "לכבוד הדור הצעיר של הרופאים שמתחנכים להוביל את רפואת העתיד מתוך חמלה ואהבת האדם – עשו לי טובה, שמרו על החיים"

ורד בן סעדון, בעלת יקב "טורא" שבשומרון: "לכבוד כל החקלאיות והחקלאים בכל רחבי הארץ שקמים בכל יום לפני הזריחה, שזורעים בדמעה – וקוצרים ברינה. לכבוד אחיותיי ואחיי, אנשי יהודה והשומרון שמיישבים את הארץ באהבה, בהקרבה ובמסירות"

הנדבן סילבן אדמס: "לכבוד הוריי, ששרדו את השואה, לחמו במלחמת העצמאות ובנו מחדש חיים מלאים וטובים. לכבוד האנשים שמספרים לעולם כולו את הסיפור האמיתי, הבלתי יאומן, על ארץ ישראל. ארץ שמחה עם אנשים טובים וחמים שאני כל כך אוהב. גם אם אנחנו מתווכחים – אנחנו מאוחדים"

נינה אבידר ווינר, מייסדת שותפה ויושבת ראש הכבוד של קרן אייסף: "לכבוד ילדי הפריפריה בישראל, 'יהלומים במדבר', שכל מה שהם צריכים זה מישהו שיאמין וילווה אותם בדרך. לכבוד למעלה מ-8,000 בוגרי אייסף שהיו הילדים שלי, אחר כך החברים שלי, והיום – הם המורים שלי. אתם נפלאים. אני גאה בכולכם"

השחקן והבדרן שלום אסייג: "לכבוד ההורים שלי, שעלו ממרוקו לשכונת המעברות והקימו משפחה לתפארת. לא היה לנו כלום – אבל היה לנו הרבה. לכבוד טירת כרמל, לנצח הבית שלי, וכל הערים, העיירות והשכונות. גם אם קוראים לכם פריפריה – אל תקשיבו, אתם הלב של המדינה"

אופק ראשון, שבמשך שש שנים סבלה מחרם אכזרי שהובילו ילדי כיתתה וכיום היא פעילה להעלאת מודעות לחרמות בבתי הספר: "אלה שמרגישים שהם לבד בעולם, ושאין להם אדמה מתחת לרגליים, זו לא אשמתכם, אתם נפלאים ואני מחבקת אתכם. תקשיבו למחיאות הכפיים – כולם מחבקים אתכם".

אופק ראשון משיאה משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "זו לא אשמתכם, אתם נפלאים ואני מחבקת אתכם" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אופק ראשון משיאה משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "זו לא אשמתכם, אתם נפלאים ואני מחבקת אתכם" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יהודית נגוסה, עומדת בראש מכינת "הזדמנות לשנות": "אמא, אבא, הקהילה שלי, הגעתי לכאן בזכותכם. זה שייך לכם".

אליהו צלאח, בין מקימי המושב "אלקוש" וממייסדי המושב "שתולה" שעל גבול לבנון: "לכבוד משפחתי האהובה. יש לי 13 ילדים ו-51 נכדים. לכבוד המושב שתולה, ההתיישבות העובדת בגליל ובכל ישראל".

רעות עמיחי, בת 17, מתנדבת בארגון השומר החדש: "לכבוד מתנדבי השומר החדש. דור המנהיגים הבא שפועלים יחד באהבה ובכבוד. 'פראיירים' גאים"

סא"ל ד', מפקד יחידת דובדבן: "לכבוד אחיי ואחיותיי הפצועים, נפגעי הגוף והנפש, שלעולם לא ישאירו את שדות הקרב מאחור. לכבוד אשתי וילדיי, וכל ילדי אנשי הקבע, שמרגע לידתם תורמים למאמץ הביטחוני – בחיבוק בשעת לילה או בציור לאבא ואמא שבצבא. למענכם אנחנו נלחמים"

דייוויד בלאט, מגדולי המאמנים בהיסטוריה של הספורט הישראלי: "לכבוד מדינת ישראל שכעולה חדש אימצה אותי לחיקה. לכבוד המשפחה המופלאה והחמה של הספורט הישראלי, שנתנה לי את האפשרות לפרוץ גבולות. לכבוד האחים והאחיות החדשים שלי, שמתמודדים עם מחלת הטרשת הנפוצה. אנחנו יודעים – כל יום הוא מאבק, כל יום הוא מתנה".

דיוויד בלאט משיא משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "לכבוד המשפחה המופלאה והחמה של הספורט הישראלי" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דיוויד בלאט משיא משואה בטקס יום העצמאות ה-75. "לכבוד המשפחה המופלאה והחמה של הספורט הישראלי" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בתום הדלקת המשואות נערכו תרגילי סדר, על ידי חוליית דגלנים המורכבת מכוח משותף של חיילי צה"ל מהחילות השונים וכן דגלנים ממשטרת ישראל ומערך הכבאות. על תרגילי הסדר יפקד אל"מ שמשון דרעי. במקביל לטקס, נערך אירוע מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ברחוב קפלן שבתל אביב.

אירועי יום העצמאות ה-75

מטס יום העצמאות המסורתי יתקיים מחר בין השעות 09:30-14:30 ויחלוף מעל עשרות ערים מרכזיות בכל הארץ, מדן ועד אילת. ניתן יהיה לצפות במפה בזמן אמת.

חידון התנ"ך העולמי לנוער ייערך בשעה 11:00, ויתקיים זו השנה ה-60. בחידון  מתמודדים מכ-20 מדינות מכל רחבי העולם. את הטקס ינחה גיא זוארץ.

טקס הענקת פרסי ישראל יתקיים בשעה 18:30 במרכז הקונגרסים בירושלים בהנחיית עופר חדד וליטל שמש. בטקס יוענקו פרסים לאישים מרכזיים, שלוקחים חלק בהווית העשייה והיצירה בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!