דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות התשפ"ג

הזוכה בחידון התנ"ך העולמי: אמונה כהן ממושב בני נצרים

הטקס התקיים בפעם ה-60 ובחן את ידיעותיהם של משתתפים מהארץ ומהעולם | האירוע התקיים במעמד ראש הממשלה ושר החינוך

אמונה כהן (שמלה חומה במרכז התמונה) זוכת פרס חידון התנ״ך העולמי (צילום: משרד החינוך)
אמונה כהן (שמלה חומה במרכז התמונה) זוכת פרס חידון התנ״ך העולמי (צילום: משרד החינוך)
יהל פרג'

אמונה כהן ממושב בני נצרים שבמועצה האזורית אשכול הוכרזה בצהריים (רביעי) ככלת חידון התנ"ך העולמי לנוער. כהן היא תלמידת כיתה י"א מאולפנת בהר"ן בגדרה. החידון התקיים בפעם ה-60 בבנייני האומה בירושלים. את הטקס הנחה גיא זוארץ, והשתתפו בו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ויואב קיש שר החינוך.

ארבעה מתמודדים ומתמודדות ישראלים הגיעו לגמר. שניים הם מהחינוך הממלכתי: עומר קדר, תלמיד כיתה ט' בתיכון 'אחד העם' בפ"ת ועמית אטל, תלמיד כיתה י' ממקיף 'רוגוזין' שאשדוד, ושתי המתמודדות הן מהחינוך הממלכתי-דתי: אמונה כהן, תלמידת כיתה י"א באולפנת בהר"ן, ונטע לקס, תלמידת י"א גם היא, מאולפנת בני עקיבא שירת הים בנווה צוף – ארבעתם עלו לגמר.

לצד עומר, נטע, עמית ואמונה, התמודדו גם אביגיל רוו מאנגליה, גילה דישי מארגנטינה,  ג׳ק פרידמן מארצות הברית, מרקוס טואשי ממקסיקו, שירה במברגר מאנגליה, מאיה טראת מארצות הברית, תמר דהן מארצות הברית, מרקו אשכנזי מפנמה, שמואל אייזנברג מאוסטרליה, קיילע שכטר מארצות הברית, אילנה קטאן ממקסיקו וברוריה כץ מדרום אפריקה.

41 מתמודדים מכל רחבי העולם הגיעו לפני שבוע וחצי לישראל, טיילו ברחבי הארץ, שמעו סיפורים והכירו אנשים, וראו בעיניהם את הנופים בהם מתרחשים מרבית סיפורי התנ"ך.

ליביה אסתר ממן, בת ה-16 ממונטריאול בקנדה אמנם לא עלתה לגמר, אך התשוקה שלה לתנ"ך לא נפגמה: "יש הרבה גיבורים שאני אוהבת מהתנ"ך, אבל בעיקר אני אוהבת את דוד כי יש לו אישיות טובה, הוא היה צנוע. אנחנו מכירים את הלב שלו, כי דוד כתב את תהילים. אני אוהבת ומתחברת גם לשלמה, למרות שהיתה לו בעיה קלה עם הסיפור הזה של ההרבה נשים".

ליביה אסתר ממן, לא עלתה לגמר החידון (צילום: מתוך אלבום פרטי)
ליביה אסתר ממן, לא עלתה לגמר החידון (צילום: מתוך אלבום פרטי)

נשיא המדינה יצחק הרצוג שפגש את המתמודדות והמתמודדים אתמול, ואמר להם : ״התנ״ך הוא כמו מעיין שלא מפסיק להוציא מים, מים חיים. אני אוהב את התנ״ך מאוד. אני קורא אותו, וכל פעם שאני מוצא פסוק, אפשר למצוא לו פירושים שונים, וזו הגאונות של התנ״ך. זה לא רק הסיפור כפשוטו. אהבת התנ״ך פותחת אופקים ומאפשרת להבין את החיים, וגם מקנה לנו זהות יהודית, ציונית עמוקה וחיבור לארץ ישראל".

ליביה לא יודעת אם תעלה לישראל, "אני רק בת 16, אז עוד לא יודעת אם אעלה לישראל, אבל אני מרגישה שזה הבית שלי. 75 שנים לישראל זה הישג מדהים, וצריך ללמוד תנ"ך, זה לא סיפורים מפעם, זה רלוונטי, לומדים שם איך להיות אנשים טובים, להעריך את האנשים שנלחמו עבור ההישג הזה".

המתמודדים השונים מתכוננים במשך השנה לחידון המרגש, עוברים מבחנים ומשננים פסוקים, תובנות ולוגיקות שיסייעו להם לענות נכון על השאלות. הנושא השנתי שנבחר הוא 'מנהיגים את הדרך', והשאלות השונות יעסקו במנהיגות והמנהיגים בעם ישראל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!