דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

מאות הפגינו בירושלים בעד הידברות: "אסור שיהיו מנצחים ומפסידים"

המפגינים קראו להגעה להסכמות על הרפורמה המשפטית במסגרת השיחות בבית הנשיא | אביגדור קהלני: "לא הייתי בהפגנות, אבל כשקראו לי לכאן אמרתי שאני מתייצב"

אביגדור קהלני נואם בעצרת הקוראת להגעה להסכמה על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ניצן צבי כהן)
אביגדור קהלני נואם בעצרת הקוראת להגעה להסכמה על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות התייצבו הערב (רביעי) מול בית הנשיא במטרה לחזק את מאמציו בהדברות בין הממשלה והאופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית, תחת הכותרת: 'לא יוצאים עד שמסכימים'.

בין הנואמים גם תא"ל אביגדור קהלני, אשר השיא אמש משואה בטקס יום העצמאות. "לא הייתי בהפגנות אבל כשקראו לי לכאן אמרתי שאני מתייצב". אמר קהלני. "אני קורא מעל במה זו לעם ישראל התייצבו אתנו. צאו לרחובות וזעקו: אנא מנהיגים שבו ביחד! נשבעתם אמונים למדינה, לקיומה, לעתידה. אל תצאו מהחדר עד שיהיו הסכמות. לא נורא להתפשר קצת. אנשים חזקים יודעים להתפשר. ולך הנשיא אני אומר, סגור אותם בחדר ואל תתן להם לצאת עד שימצאו את הנוסחה. אפשר למצוא את הנוסחה".

"יש היום עשרות אלפי חרדים, המביטים על המציאות מתוך אחריות, נחושים לדבר ולמצוא את האינטרסים המשותפים של כלל האזרחים במדינת ישראל" אמר היזם החברתי החרדי הרב מנחם בומבך. "זו בשורה מרחיקה לכת. יש היום חרדים שמכירים בחשיבות של הידברות. הזהות החרדית שלהם לא מבוססת על 'מה לא' ועל דרך השלילה, אלא על 'מה כן'. יש בהם רגש עמוק של הכרת הטוב, והם יודעים שפריוולגית המיעוט הסתיימה".

"כעת יש עידן חדש של קבוצות שכל אחת מהן הופכת להיות מיעוט, אנחנו לקראת מדינת המיעוטים. וככזו חייבים לשבת יחד ולנסח אמנה משותפת שמבוססת על כבוד, על אחווה, ועל ברית אחים" סיכם הרב בומבך. "אין אמנה בלי פשרות. אין אדם שלא מתפשר".

עצרת תמיכה בהסכמה על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ניצן צבי כהן)
עצרת תמיכה בהסכמה על הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ניצן צבי כהן)

"לפני 75 שנה קרה כאן נס" אמר ראש מועצת אפרת, עודד רביבי. "אחרי השואה, מול כל צבאות ערב. בנס הזה לקחו חלק דתיים וחילונים, חרדים ואנשי השומר הצעיר. אנשי אצ"ל ופלמ"ח. לא על הכל הם הסכימו. אבל הם רצו יחד והנס קרה. נראה שהרפורמה המשפטית פתחה פצעים ישנים על טעויות שקרו ב-75 שנות המדינה. נדרש לתקן. אבל אין ערובה שנס הבית הרביעי יקרה אם נהרוס בידינו את הבית השלישי. צריך לעודד את המבקשים פשרה ולדחוק את אלו שדוחפים אותנו לקצוות. צריך להתווכח בשם האחדות ולא לוותר עליה. על החיים המשותפים זה לצד זה באורח חיים שונה".

התסריטאי אודי לאון, מיוזמי מאהל ההסכמות מול הכנסת, אמר לדבר שבימין אלו הוא יותר אופטימי. "אני מרגיש שכעת השיח השתנה. כעת שומעים את אנשי המרכז יותר מאת הקצוות. רוב האנשים מדברים עכשיו על הסכמה" הסביר.

"אנשי האמצע קשה להם לצאת לרחובות. האנרגיות שלהם היא של פעילות עומק. השפה השתנתה – תראה את השפה שבה אנשי הליכוד מדברים כעת, כולל ביבי. עכשיו כבר מדברים שם בגלוי על הסכמות כי הם מבינים שזה מה שהמצביעים שלהם דורשים. תסתכל על הסקרים. הסנטימנט הציבורי עבר מהרדיקלים למתונים. יש כבר למעלה ממאה ארגונים שעוסקים בפעילות דיאלוג. זה משמעותי עוד יותר מההפגנות. ולכן אני יותר אופטימי. עכשיו החשש שלי זה שהרפורמה תמות. כי אם לא תהיה רפורמה בכלל השבר הזה ימשיך ויצוץ ויחריף. אסור שיהיה פה מנצחים ומפסידים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!