דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בשל מבוי סתום במגעים להסכם שכר: הסגל הבכיר באוניברסיטאות הודיע על שביתה באחד במאי

הלימודים יושבתו בכלל האוניברסיטאות כאות מחאה, ובימים הבאים יועברו העיצומים למוסדות נקודתיים | פרופ' ענת זעירא, יו״ר המועצה המתאמת של ארגונים המרצים: ״עומדים בפני סיכון שמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל טרם ראתה״

אוניברסיטת בן גוריון (צילום: דוד גרינשפן/פלאש90)
אוניברסיטת בן גוריון (צילום: דוד גרינשפן/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה היום (חמישי) כי בכוונתה להחריף את הצעדים הארגוניים ולנקוט שביתת אזהרה של כל הסגל האקדמי הבכיר בכלל האוניברסיטאות באחד במאי. זאת, בעקבות מבוי סתום לטענתם במו"מ להסכם קיבוצי חדש.בנוסף הודיעה המועצה כי בכוונתה לבצע גם שביתות אזהרה נקודתיות – ב-2 במאי ישבתו עובדי הסגל הבכיר באוניברסיטת חיפה ובטכניון. ב-3 במאי ישבתו עובדי הסגל הבכיר באוניברסיטאות תל אביב ובר-אילן ובמכון ויצמן. ב-4 למאי ישבתו עובדי הסגל הבכיר באוניברסיטאות העברית ובן-גוריון.יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, פרופ' ענת זעירא, הסבירה כי ההסכם הקיבוצי האחרון נסתיים בסוף שנת 2019. "מאז נראה שהאוניברסיטאות ומשרד האוצר לא רוצים לחתום על הסכם חדש. שכר המרצים בסגל האקדמי הבכיר בישראל נשחק בשיעור של 8.75% בתקופה שחלפה מתום ההסכם, ובתקופה הקרובה צפויה שחיקה נוספת. אבל נדמה שאת ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), המעסיקים שלנו, ואת משרד האוצר זה לא ממש מטריד".

״קיווינו שלא להגיע לשלב הזה, נצא להיאבק על שכר הוגן״

לטענת זעירא, לעובדי הסגל הבכיר הוצע לקבל הסכם דומה לזה שנחתם מול ההסתדרות הכללית, אולם ההצעות שהוצגו בפניהם בפועל היו נמוכות משמעותית ממה שקיבלו ארגונים אחרים. "מדובר בניהול משא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת באופן שהביא את המשא והמתן למבוי סתום".

זעירא הדגישה כי במשך זמן רב נמנעו הארגונים מנקיטת צעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות. "גם כאשר הכרזנו על סכסוך עבודה ובהמשך אף נקטנו בעיצומים – הם היו מדודים וזהירים מאוד כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בסטודנטים ובשגרת הלימודים. קיווינו שלא להגיע לשלב הזה, אבל ההתנהלות המתמשכת של הנהלות האוניברסיטאות בעידוד גורמי המדינה פשוט לא מותירה לנו ברירה אחרת פרט לצעדים ארגוניים, שעתידים להחריף ככל שלא נגיע להסכם בקרוב.

״אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, אלא רק ביקשנו לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה שספג השכר״, מוסיפה יו״ר המועצה המתאמת של ארגוני המרצים. ״היא הפכה משמעותית עוד יותר נוכח האינפלציה המתגברת במשק וחוסר הוודאות הכלכלית שמאפיינים את התקופה הנוכחית".

"דרושה מסגרת תקציבית ברורה והוגנת כדי שאפשר יהיה להתקדם במו"מ. במקביל לזלזול מופגן במו״מ על הסכם השכר שלנו, אנו עומדים בפני סיכון בגזירות שמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל טרם ראתה כמותן. ור"ה, הנגררים אחרי האוצר והות"ת, מקדמים מדיניות שניתן רק לכנותה 'הפרטת ההשכלה הגבוהה'. אנו יוצאים למאבק נחוש על הסכם שכר הוגן, על תנאי העבודה של חברי הסגל, על זכותנו להיות מאורגנים, על עצמאותנו כחוקרים וכחוקרות, ועל עצמאות מערכת ההשכלה הגבוהה כולה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!