דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עיצומי מטפלות ברשת מעונות היום 'אמונה': המעונות ייפתחו ב-10:00

המטפלות מוחות על פגיעה מתמשכת בתנאיהן, בדרישה לשיפור שכרן: "לא ניתן יד להמשך רמיסת הזכויות של המטפלות" | יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי: "הניסיונות להידברות מול הגורמים השונים לא צלחו והגיע הזמן למעשים"

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer  ויקימדיה קומונס)
מעון יום בעיר רמלה (צילום אילוסטרציה: נועם פורר, מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

1,500 המטפלות-מחנכות במעונות רשת אמונה מחריפות את מאבקן. החל מהיום (ראשון) ולאורך השבוע יפתחו כ-110 מעונות היום ברשת רק בשעה 10:00. העיצומים הינם המשך של סכסוך העבודה שהכריזו ועד עובדות אמונה והסתדרות הפועל המזרחי בחודש הקודם במחאה על הפגיעה המתמשכת בתנאיהן ובמסגרת המאבק לשיפור שכרן של המטפלות.

סכסוך העבודה הוכרז בחודש מרץ, לאחר שבשנתיים האחרונות ניהלה הסתדרות הפועל המזרחי משא ומתן מול הנהלת החברה שנתקלת במבוי סתום. במקביל, פנתה הסתדרות הפועל המזרחי גם למשרדי הממשלה ולשרים הרלוונטיים כדי להגיע לפתרון המשבר המתמשך ולמניעת קריסת ענף המעונות לגיל הרך, אך לטענתם הקריאות החוזרות ונשנות נותרו ללא מענה הולם מצד הממשלה.

במקביל להחרפת מאבק המטפלות פתחה הסתדרות הפועל המזרחי בקמפיין דיגיטלי במטרה להגביר את המודעות של מקבלי ההחלטות למשמעות של המשבר החריף במעונות היום.

בסרטונים ובמודעות שהתפרסמו ברשתות החברתיות נכתב בין היתר: "שכר רעב למטפלות = סגירת המעונות", "בלי מטפלות אין מעונות", "מטפלות בלי זכויות ינטשו את המקצוע" ועוד.

יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן: "כל הניסיונות להידברות מול הגורמים השונים לא צלחו והגיע הזמן למעשים. אני מציע להנהלת אמונה ולשרים בממשלה להפסיק לנסות את כוחנו. לא נהסס לנקוט בצעדים כואבים אף יותר במאבק למען עתיד ילדי ישראל, עד שהממשלה תמצא את הפתרון הראוי עבור המטפלות".

מנהלת האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הפועל המזרחי, עו"ד רחלי פרץ־כהן, הוסיפה: "אנחנו נותנים גיבוי מלא ומוחלט למטפלות מעונות היום של אמונה. למרות הבטחות חוזרות ונשנות, הכנסת הולכת לאשר תקציב מדינה ללא טיפול במצוקת המטפלות במעונות היום. אנחנו דורשים משר האוצר ומכלל 120 חברי הכנסת לעצור מיד את הטירוף ולשים סוף למשבר החריף".

יו"ר ועד עובדות אמונה, רחל סימן טוב: "כ-1,500 עובדות אמונה מפגינות אחידות ולכידות. לא ניתן יד להמשך רמיסת הזכויות של המטפלות העובדות במסירות יום יום שעה שעה למען ילדינו, הגיע הזמן לומר – עד כאן".

משבר מעונות היום המפוקחים מתבטא במחסור חמור בכוח אדם במעונות של כלל הארגונים בארץ. העזיבה המאסיבית של מטפלות בכל הארץ, נובעת באופן ישיר מהתקינה ומתנאי השכר הנמוכים. עבודתן של המטפלות כוללת טיפול פיזי בפעוטות, ניקיון המעון, הזנת הפעוטות והעברת תכנים חינוכיים ופדגוגיים.

רפורמת השכר שנחתמה לאחרונה עבור תומכות החינוך (סייעות) ברשויות המקומיות, אשר העלתה את שכרן באופן משמעותי, יצרה תחרות על כוח האדם בתחום והחריפה את המשבר במעונות היום שכן מטפלות רבות בוחרות לעשות הסבה ולעבור לעבוד כתומכות חינוך בגני הילדים או כסייעות משלבות.

מהנהלת תנועת אמונה נמסר: "אנו תומכים במאבקם הצודק של עובדות המעונות המקצועיות והמסורות. תנועת אמונה פעלה ופועלת יחד עם שאר הארגונים הגדולים המפעילים מעונות יום מול ממשלת ישראל ומקבלי ההחלטות על מנת לדאוג לשיפור בשכרן של המטפלות- מחנכות הראויות לכך ללא עוררין. אולם, השבתת מעונות אמונה, ללא צירוף שאר המעונות בישראל, אינה מהווה מנוף לחץ על הדרגים הגבוהים ועל כן לצערנו לא תשיג את המטרה. מנכ"ל אמונה דוד הדרי פנה לציבור העובדות בבקשה לחזור לשגרה מבלי לפגוע לחינם בהורי הפעוטות, ולרכז את מיטב המאמצים במאבק משותף יחד עם כל מעונות היום בארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!