דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
23.2°תל אביב
  • 16.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 19.6°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החברה הערבית

שוטרים פשטו על סניף חד"ש בנצרת, והחרימו דגלים אדומים ודגלי פלסטין

הדגלים נתלו על סניף המפלגה בעיר לקראת צעדת האחד במאי שתיערך בעיר בשבת הקרובה | במשטרה הסירו את הדגלים בטענה שהנפתם "יכלה להביא לפגיעה בסדר הציבורי" חד"ש: "מתקפה על המרחב הדמוקרטי, ניסיון לחזור לתקופת הממשל הצבאי"

שוטרים מחרימים דגלים אדומים בפשיטה על סניף מפלגת חד"ש בנצרת (צילום מסך מסרטון שהופץ על ידי דוברות חד"ש)
שוטרים מחרימים דגלים אדומים בפשיטה על סניף מפלגת חד"ש בנצרת (צילום מסך מסרטון שהופץ על ידי דוברות חד"ש)
יניב שרון

שוטרים פשטו במהלך יום העצמאות שחל ברביעי השבוע על סניף מפלגת חד"ש ומפלגת מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) בנצרת, והחרימו דגלי פלסטין ודגלים אדומים. הדגלים נתלו על סניף המפלגה לקראת צעדת האחד במאי שתיערך בשבת הקרובה. מזכיר סניף מק"י, ורד קובטי, עוכב לחקירה.

המשטרה נימקה את המעשה בכך ש"תליה של דגלי פלסטין ביום העצמאות היתה יכולה להביא להפרת הסדר הציבורי", אך כאמור, במהלך הפשיטה השוטרים הסירו ואף החרימו גם דגלים קומוניסטיים – דגלים אדומים עם סמל המגל והחרב. תגובת המשטרה (שמובאת במלואה בסוף הכתבה) לא התייחסה כלל להורדתם ולהחרמתם של דגלים אלו, על אף שבתיעוד שהפיצה תנועת חד"ש נראים השוטרים מסירים ומחרימים שלושה דגלים אדומים, לפחות.

לדברי תנועת חד"ש, "הפגנות האחד במאי בנצרת הפכו לאירוע מכונן בחברה הערבית דווקא בשל הניסיונות של הממשל הצבאי לדכא אותן. משטרת ישראל החזירה לתודעה מחזות מהימים החשוכים של הממשל הצבאי."

שוטרת מחרימה דגל אדום בפשיטה על סניף מפלגת חד"ש בנצרת (צילום מסך מסרטון שהופץ על ידי דוברות חד"ש)
שוטרת מחרימה דגל אדום בפשיטה על סניף מפלגת חד"ש בנצרת (צילום מסך מסרטון שהופץ על ידי דוברות חד"ש)

עוד אמרו בחד"ש: "אנחנו מדגישים שמתקפה כזו היא מתקפה על המרחב הדמוקרטי עצמו, ועל הייצוג הפוליטי של החברה הערבית וכוחות השמאל. זהו ניסיון לחזור לדיכוי הפוליטי של תקופת הממשל הצבאי, שגם במהלכו ניסתה המדינה למנוע את צעדת האחד במאי בנצרת."

"ממשלת הימין לא מחכה להשלמת חקיקת ההפיכה המשטרית, ופועלת לפגוע בחופש הפעולה של מתנגדיה. אנחנו לא ניתן להם להשתיק אותנו. את התשובה הניצחת לרדיפת ממשלת הימין והמשטרה אנחנו נפגין ברחובות בשבת הקרובה".

בישראל אין איסור חוקי על הנפת כל דגל שהוא, כולל דגל פלסטין. סעיף 82 לפקודת המשטרה, מסמיך את המשטרה באופן נקודתי "לאסור הנפתו, הצגתו או פרישתו של דגל או סמל שיש בו כדי לעורר להפרעת השלום". אך לנוכח פסיקות בג"ץ והנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנושא, נקבע במסמך הנחיות מטעם היועץ המשפטי לממשלה ב-2014 שסעיף זה ייאכף "רק במקרה שבו מתעורר חשד ממשי כי הנפת הדגל מהווה עבירה של הזדהות עם ארגון טרור או גילוי אהדה אליו, או כאשר ישנו חשש ברמת הסתברות גבוהה שהנפת הדגל תוביל להפרה חמורה של שלום הציבור".

תגובת המשטרה לפניית 'דבר': "על פי התרשמות המפקד בשטח, תליה של דגל פלסטין במהלך יום העצמאות יכולה הייתה להביא להפרת הסדר הציבורי ומשכך השוטרים הסירו את הדגל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!