דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אחד במאי

500 איש השתתפו בצעדת האחד במאי היהודית-ערבית: "היום אי אפשר לשכור דירה ביפו במשכורת ממוצעת"

המפגינים צעדו מכיכר השעון ביפו ועד שדרות רוטשילד בתל אביב וקראו נגד הדיקטטורה ובעד זכויות עובדים | חבר מועצת העיר: "לכולנו מגיעה דמוקרטיה, יהודים וערבים - לא יהיו אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'"

500 צועדים באירוע האחד במאי היהודי-ערבי ביפו (צילום: יניב שרון)
500 צועדים באירוע האחד במאי היהודי-ערבי ביפו (צילום: יניב שרון)
יניב שרון

צעדה יהודית-ערבית לציון חג הפועלים נערכה אתמול (שני). באירוע צעדו כ-500 משתתפים, מכיכר השעון ביפו ועד שדרות רוטשילד בתל אביב. המפגינים צעדו תחת דגלים אדומים ודגלי פלסטין, קראו ססמאות נגד הדיקטטורה והפגיעה בזכויות עובדים, ושרו שירים אנטי-פשיסטים מרחבי העולם.

ארזה, בת 64, הלכה בשולי הצעדה באפוד זוהר של "אימהות נגד אלימות", וחצצה בין הצועדים לבין תנועת המכוניות בכביש. "אני מיפו" היא אומרת, "אני במאבק למען דיור ציבורי, ואני חושבת שהמאבק שלנו קשור למאבק הזה", היא אומרת בהצביעה לעבר הדגלים האדומים. מהרמקול בקעו קריאות נגד הכיבוש ובעד פיקוח על המחירים. "הערבים חוששים להצטרף. ביפו הם פוחדים שיסמנו אותם", אומרת ארזה. ברקע קראו הצועדים בעברית ובערבית: "רוצים דיור ופרנסה, לא כיבוש ואפליה".

"המאבק הוא של כולנו. היום אי אפשר לשכור דירה ביפו במשכורת ממוצעת, בטח לא לקנות", אומרת שותפתה למאבק וופא, בת 60. "לא חשוב יהודים, מוסלמים, נוצרים העיקר שיהיו בני-אדם עם חמלה", היא מוסיפה.

שלא נגד אלימות כלפי נשים באירוע האחד במאי היהודי-ערבי ביפו (צילום: יניב שרון)
שלא נגד אלימות כלפי נשים באירוע האחד במאי היהודי-ערבי ביפו (צילום: יניב שרון)

חבר מועצת העיר אמיר בדראן קרא למאבק למען שיוויון לאומי: "לכולנו מגיעה דמוקרטיה! יהודים וערבים – לא יהיו אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'!".

מזכ"ל מק"י (המפלגה הקומוניסטית הישראלית) עאדל עאמר התייחס להחרמת הדגלים בסניף חד"ש בנצרת בבוע שעבר והזהיר כי "מה שמתחיל במיעוט הפלסטיני, יגיע בסופו של דבר לכל אלה שמתנגדים לנתניהו ולבן גביר".

אלינור נדיר מתנועת מאבק סוציאליסטי קראה לשילוב של המאבקים השונים ואמרה כי "בכל מאבק לדמוקרטיה, יש גם מאבק בשיטה הקפיטליסטית הכושלת ולמען דמוקרטיה סוציאליסטית, שרק היא באמת לכולם."

עו"ד ‏מור סטולר, חברת בית נבחרי ההסתדרות אמרה "האחד במאי החל בדרישה ליום עבודה של 8 שעות. ‏ישראל עומדת במקום ה-7 בעולם המפותח ביחס לאורך יום העבודה, ‏אנו דורשים קיצור שבוע העבודה בישראל!"

אלי גוז'נסקי, בן 60, פעיל ותיק בחד"ש אומר שהלחץ שהפעילה ממשלת נתניהו הנוכחית הניעה את המחאה. "הפאשיסטים פגעו בכולם בדברים הממשיים בחיים", הוא מסביר ומצטרף לשירת המנון המחאה מצ'ילה "El Pueblo Unido Jamas Sera Vencido" וממהר לתרגם "העם המאוחד לעולם לא יובס".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!