דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

סדקים בקואליציה: לוין, גפני וביטן בהאשמות הדדיות

יריב לוין במחלוקת עם דוד ביטן על קידום הרפורמה המשפטית: "הקים סיעה בתוך סיעה" | ביטן תקף את גפני על שלא הפעיל לחץ נגד התייקרות החלב, ואת לוין: "הוא צריך להבין את השטח ולהפסיק להתעסק ברפורמה כל היום"

בצלאל סמוטריץ' ודוד ביטן (צילום: נעם רבקין פנטון/פלאש90)
בצלאל סמוטריץ' ודוד ביטן (צילום: נעם רבקין פנטון/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן (הליכוד) תיאר בסוף השבוע האחרון את מצב הדברים בקרב תומכי הליכוד סביב הרפורמה המשפטית כ"כביש ללא מוצא". ביטן התראיין בתכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12 ואמר כי: "הסיבה שהליכוד יורד בסקרים היא מאוד ברורה. אלה שלא תומכים ברפורמה עוזבים את הליכוד לגנץ, ומצד שני אלה שתומכים ברפורמה מאוכזבים מזה שהיא לא מקודמת ואומרים שלא יצביעו לנו".

במקביל, ביטן האשים את שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) בכך שהקים "סיעה בתוך סיעה". לדבריו, "עם כל הכבוד ליריב לוין, הוא צריך להבין את מה שקורה בשטח ולהפסיק להתעסק ברפורמה כל היום. קראתי שנתניהו מנסה לשכנע את לוין. אז זה המצב? יריב לוין הקים סיעה בתוך סיעה? הוא צריך לקבל החלטות, רואים את הנזקים שזה גורם מסביב וצריך ללכת על פשרה".

ביטן קרא לחברי הכנסת בליכוד להתמקד בנושאים הקשורים ליוקר המחיה. ביום ראשון, התווכח ביטן גם עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, בדיון שעסק בעליית מחירי החלב. לטענתו, החרדים הפקירו את נושא יוקר המחייה, כדי לקדם פסקת התגברות כחלק מהרפורמה המשפטית.

גפני הכחיש את הטענה, אך ביקר את שר המשפטים לוין על כך שהתמקד בסעיף הרכב הועדה לבחירת שופטים, עליו קיימת המחלוקת החריפה ביותר מול האופוזיציה, ולא בשאר סעיפי הרפורמה.

לוין מאשים חברים בליכוד בבלימת הרפורמה המשפטית 

אתר וואלה פרסם הקלטה של שר המשפטים לוין מיום ראשון האחרון, בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים, ובה הטיח האשמה בחברי ליכוד שלא נקב בשמם. לדבריו, "אנחנו צריכים להבטיח יישור שורות בליכוד, לכם יש חלק מאוד חשוב בזה. זה מה שהכשיל אותנו במושב הקודם ומנע מאיתנו לסיים את העניין".

לטענת לוין, מתנגדי הרפורמה מרכזים בידם עוצמה גדולה מזו של הקואליציה. "אין ספק שנעשו שגיאות, אבל שלא תהיה לך לרגע אחד טעות שלו היינו עושים קמפיין הסברה מושלם, אין סיכוי שהיינו מגיעים למצב שונה מהמצב הנוכחי. לצד השני יש ארסנל כלים מדהים והעוצמה שלו נחשפה באירוע הזה כמו שלא נחשפה אף פעם – יש שם מימון בסכומים דמיוניים. תוסיף שליטה מוחלטת בעיתונות, באתרים, ynet, וואלה! וגם ישראל היום". עוד האשים לוין את הממשל האמריקאי בתמיכה במתנגדי הרפורמה בישראל, האשמה שהממשל הכחיש היום (שלישי).

לחץ על המפלגות החרדיות 

יו"ר ועדת הכספים משה גפני העביר ביקורת על תנובה הבוקר (שלישי) בשל הודעתה על יקור מוצרי שלא בפיקוח החלב בכ-5%, לצד עליית מוצרי החלב שבפיקוח בכ-9%.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על הסיעות החרדיות להסכים לדחיית ההצבעה על חוק הגיוס, שאמור להסדיר את הפטור מגיוס לצבא לציבור החרדי. כעת, הלחץ על המפלגות החרדיות פועל בכמה סוגיות במקביל: אי בלימה של התייקרות מוצרי החלב, אי העברת חוק הגיוס ותקצוב מופחת למוסדות החרדיים לעומת ההסכמים הקואליציוניים.

בשבוע שעבר המפלגות החרדיות התנו את תמיכתן בתקציב בהעברת חוק הגיוס קודם לכן, אך ככל הנראה נסוגו מדרישה זו, מתוך הבנה שהיא עלולה לגרום להפלת הממשלה כולה בשל אי העברת התקציב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!