דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

אם לא תחול התקדמות במו"מ עם ארגון המורים, מנכ"לי משרדי האוצר והחינוך יזומנו לבית הדין

נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת ורדה וירט-ליבנה, ביקרה את התנהלות המדינה: "תתחילו לעבוד קשה. המורים על הקצה" | נציגת המורים, עו"ד סיגל פעיל: "אנחנו לא מעניינים אף אחד כי אנחנו לא עושים שביתות"

בית הדין הארצי לעבודה (צילום ארכיון: יאיר צוקר)
בית הדין הארצי לעבודה (צילום ארכיון: יאיר צוקר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה יזמן את מנכ"לי משרד האוצר והחינוך להתייצב בפניו לדיון ביום ראשון בעוד שבועיים במידה ולא תחול התקדמות במו"מ בין האוצר וארגון המורים. ביום חמישי בשבוע הבא צפויים הצדדים להתכנס פעם נוספת לפגישת גישור אצל הממונה על יחסי העבודה עו"ד רבקה ורבנר, בליווי הממונה על השכר לשעבר יובל רכלבסקי וכלכלנים מטעם הצדדים.ארגון המורים הבהיר בדיון כי הוא שומר לעצמו את הזכות להרחיב את הצעדים הארגוניים, תוך הקפדה על קיום צווי בית הדין שניתנו לו בעבר, המורים למורים להזין את ציוני המגן למערכת. המדינה הבהירה כי במידה ויעשו כן, היא עשויה לעתור פעם נוספת לבית הדין לעבודה בבקשה לצווי מניעה. בשבוע שעבר הסכים יו"ר ארגון המורים רן ארז להליך הגישור בליווי הממונה על יחסי העבודה, אלא שבדיון אתמול (רביעי) הבהירה באת כוח ארגון המורים עו"ד סיגל פעיל, כי לעת עתה הם אינם רואים התקדמות במו"מ, וכי הם עומדים על כך שתינתן להם זכות השביתה כמנוף לקידומו – גם במקביל לפגישות המו"מ והגישור.

לדבריה, ארגון המורים נמנע מנקיטת צעדים חריפים במשך למעלה משנה של משא ומתן, וכעת נמצא ערב סיום שנת הלימודים כשישנם 8 ימים בלבד בהם ניתן להשבית היות ואין בהם בגרויות מתוכננות. "לא הצלחנו לשכנע את שר החינוך להיכנס לתמונה, לא את שר האוצר ולא את ראש הממשלה. אנחנו לא מעניינים אף אחד כי אנחנו לא עושים שביתות" הבהירה עו"ד פעיל. "גם אם ניפגש עשר פעמים לא יזוז כלום עד שקובעי המדיניות לא יחליטו להתערב ולהזיז את הדברים". "למה שר החינוך לא מתערב בסכסוך?" שאלה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט ליבנה. "למה מנכ"ל משרד החינוך, שזה נוגע לו, אינו נמצא כאן? למה הוא לא בא? אני לא רגילה שבשביתות גדולות כאלו המנכ"לים לא מגיעים". נשיאת בית הדין הבהירה אף היא כי הליך הגישור שנקבע בהסכמה והישיבות שנקבעו בבית הדין בהמשך, אינם מקנים למדינה חסינות מפני הגברת עיצומי המורים. "תתחילו לעבוד, ולעבוד קשה", אמרה לנציגי המדינה. "אני רואה שהמורים כבר על הקצה, ואני לא רואה כאן את המעורבות של השר". וירט ליבנה אף הבהירה, שבמידה ולא תהיה התקדמות, ישקול בית הדין בהמשך אף לזמן את שרי האוצר והחינוך במטרה להביא לפתרון המשבר.

היועצת המשפטית של משרד החינוך, עו"ד אילת מלקמן, הבהירה כי שר החינוך מעורב במשבר, ומנכ"ל המשרד אף נכח בישיבות המו"מ. סגן בכיר לממונה על השכר, משה בכר, טען בפני בית הדין כי כבר עם מינוי הממשלה החדשה, פעל להכנסת סוגיית ההסכם למורים בחינוך העל-יסודי לדיוני התקציב.
עם זאת, לדבריו דרישות ארגון המורים אינן הולמות את 'ההקשר התעשייתי' – קרי את ההסכמים שנחתמו לאחרונה עם הסתדרות המורים וההסתדרות הכללית, וכן הסכמים קודמים שנחתמו בעבר עם ארגון המורים. "הממשלה באה בידיים נקיות. הבאנו הצעה ושיפרנו אותה פעמיים", אמר בכר, "משא ומתן לא אמור להיות בזאר טורקי שאני אומר מיליארד והם אומרים שלושה מיליארד ומפעילים לחץ עד שאתקרב אליהם. מו"מ צריך להיות ענייני ובתום לב". לדבריו בין שר האוצר לבין יו"ר ארגון המורים רן ארז, אף התקיימה שיחה.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!