דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

המצוד הסתיים: שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחו בנות משפחת די חוסלו בשכם

פעילות מיוחדת של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ הביאה לתפיסתם וחיסולם של חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שביצעו את הפיגוע הרצחני לפני כחודש | אב המשפחה, ליאו די: ״אם המחבלים היו חיים, הייתי רוצה לראיין אותם ולשאול למה עשו זאת״

שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מצוד ממושך שנמשך אחריהם כמעט חודש, המחבלים שרצחו את בנות משפחת די בחודש שעבר בפיגוע בבקעה, חוסלו הבוקר (חמישי) בעיר שכם, במהלך פעילות מיוחדת של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ. בפעולה לא היו נפגעים לכוחותינו, ומלבד המחבלים שחוסלו, שמונה חמושים פלסטיניים נוספים נפצעו.

במקום התנהלו חילופי אש כבדים בין מחבלים לכוח המסוערב. המסתערבים כיתרו מבנה בו התגורר מוחמד אלעזיזי – אחד ממייסדי "גוב אריות". כמו כן, הכוחות כיתרו את אזור הקסבה, ולוחמי אגוז סגרו את המרחב תוך שהם מונעים בריחה של פלסטינים. עקב היקף הירי המסיבי, כוח משמר הגבול וגדוד של חטיבת גולני עיבו את נוכחותם בסביבת העיר.

בהודעה משותפת לשב"כ, משמר הגבול וצה"ל נמסר כי במהלך פעילות משותפת של הגופים במרחב חטיבת שומרון, נהרגו חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, הרוצחים של לאה (לוסי), מאיה ורינה די.

"בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש נהרגו 2 הרוצחים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב".

אבי המשפחה, ליאו די, אמר בריאיון לכאן רשת ב' לאחר החיסול: "מודים לכוחות הביטחון ושמחים שאף חייל לא סיכן את עצמו, זה היה חשוב לי ולמשפחתי. אמרתי לשב"כ שאם היו חיים, היינו רוצים לראיין אותם ולשאול אותם למה הם עשו את זה? מה הרצון שלהם? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר ולעתיד ילדיהם? עכשיו ביקשתי משב"כ שבגלל שהם מתים, רצינו לדבר עם ההורים שלהם ולשאול אותם באותה שאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם פרסום ההודעה: "הבוקר באנו חשבון עם רוצחי לוסי, מאיה ורינה די זכרונן לברכה. המסר שלנו לאלה שפגעו בנו, ולמי שמנסים לפגוע בנו, יקח יום, שבוע או חודש – היו בטוחים שנבוא אתכם חשבון. אין זה משנה היכן תנסו להסתתר – נמצא אתכם. מי שפוגע בנו – דמו בראשו. אני מבקש להודות לגופי הביטחון וללוחמינו האמיצים שפעלו לילות כימים כדי לבוא חשבון עם המרצחים".

שר הביטחון יואב גלנט פרסם הבוקר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו התייחס לנושא: "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל".

האם לוסי והאחיות מאיה אסתר ורינה מרים די, בנות 21 ו-16, נרצחו בתחילת חודש אפריל בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. לאה נפצעה אנוש בפיגוע ומותה נקבע ארבעה ימים לאחר הפיגוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!