דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

וולט הודתה בהפרת חוקי התחרות ותשלם 8.5 מיליון שקל

החברה הודתה שנתנה עדיפות באפליקציה למסעדות השולחות דרכה באופן בלעדי באמצעות תצוגת קרוסלה "רק בוולט" | התצוגה הוסרה בינואר 2022 לאחר בדיקת רשות התחרות | וולט: "החברה ראתה בחשיפה שהציעה באמצעות הקרוסלה, דרך לגיטימית ומועילה לקידום השירות, מבחינת המסעדות וציבור הלקוחות"

שליח וולט אוסף משלוח ממסעדה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שליח וולט אוסף משלוח ממסעדה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הדס יום טוב

ענקית המשלוחים וולט הודתה היום (חמישי) כי הפרה את חוקי התחרות כשנתנה עדיפות באפליקציה למסעדות השולחות דרכה באופן בלעדי. לפי הודעת רשות החברות וולט פעלה באופן המנוגד להוראות חוק התחרות, והתחייבה לשלם 8.5 מיליון שקל לקופת המדינה במסגרת צו מוסכם בינה ובין הממונה על התחרות.

וולט מפעילה פלטפורמה להזמנת מזון ממסעדות, ובפתיחת האפליקציה המסעדות מופיעות אצלה במה שמכונה "קרוסלות"- תצוגות מתחלפות של רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי וולט.

עד לינואר 2022 וולט הפעילה באזור תל אביב קרוסלה שנקראה "רק בוולט", שכללה רק מסעדות ששילחו את מנותיהן באמצעות וולט בלבד. הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה בפלטפורמה שהעניק חשיפה מוגברת לאותן מסעדות, באופן שלדברי הרשות, העלה חשש לפגיעה בתחרות. בעקבות בדיקה שערכה רשות התחרות, הסירה וולט את קרוסלת "רק בוולט" מהפלטפורמה.

הסכמות עם רשות התחרות, כוללות הודאה של וולט כי הפעלת הקרוסלה הייתה עלולה לפגוע בתחרות והייתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית. בתקופה עליה רשות התחרות מדברת- תקופת הקורונה, גודלה של וולט הגיע לשיא, והתלות של המסעדות בוולט הייתה כמעט מוחלטת. עוד הוסכם, כאמור, כי וולט תשלם סך של 8.5 מיליון שקל לאוצר המדינה.

הצו המוסכם פתוח להערות הציבור למשך 30 ימים, עד ל- 4 ביוני 2023, בטרם יוחלט אם להגישו לאישור בית הדין לתחרות.

תגובת וולט: "וולט חוללה בישראל מהפכה בכל הקשור לשילוח ממסעדות. היא הנהיגה חדשנות, רמת שירות לקוחות, שילוח מיידי ונוחות הזמנה – ברמה הגבוהה ביותר, שלא היתה מוכרת בישראל עד כניסתה בסוף 2018. בעזרת הפלטפורמה הטכנולוגית הנגישה ללקוחות, שליחים ובתי עסק, הגדילה וולט באופן משמעותי מאוד את כמות המסעדות שמאפשרות הזמנת משלוחים – החל ממסעדות מקומיות וקטנות ועד למסעדות גדולות ומוכרות שלא הציעו שילוח לפני תחילת פעילותה בארץ. בכך תרמה וולט רבות גם לענף המסעדנות הישראלי ולהגברת התחרות בו, לטובת הצרכן וכן להגברת התנועה הכלכלית במשק. אנחנו כחברה מאמינים שתחרות עושה אותנו לחברה טובה ובריאה יותר ואנחנו בתהליך מתמיד של חדשנות ושיפור של מה שאנחנו מציעים גם למשתמשים וגם לעסקים על הפלטפורמה.

כחלק מכניסתה לפעילות בישראל, וכדי לעודד מסעדות שעד אז לא נכחו בתחום המשלוחים המקוונים, בשנת 2019 הציעה וולט למסעדות אפשרויות רבות של חשיפה באפליקציה. אחת מהן הייתה תחת הכותרת ״רק בוולט״, ונתנה במה למסעדות שלא הציעו משלוחים בדרכים אחרות, כשלרובן בכלל לא היו משלוחים לפני שוולט הגיעה לארץ. הקרוסלה הזו צומצמה בהדרגה מסוף שנת 2021 עד שהשימוש בה פסק לחלוטין.

וולט ראתה בחשיפה שהציעה באמצעות הקרוסלה, דרך לגיטימית ומועילה לקידום השירות, מבחינת המסעדות וציבור הלקוחות. בדיעבד מסתבר כי לעמדת רשות התחרות, בחלון זמן ובאזור מסוים נוצר פוטנציאל לפגיעה בתחרות שלא עלה עוד בקנה אחד עם הוראות החוק. בעניין זה הושג הסדר עם רשות התחרות, וחשוב להדגיש שהוא אינו כולל כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!