דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״המדינה הלכה אחורה בגלל הרפורמה, ההסתדרות תישאר גורם מאזן״

בר-דוד אמר את הדברים בפגישת נציגי ההסתדרות עם משלחת קרן המטבע, לקראת דו״ח המלצות שיוגש למועצת המנהלים של הקרן ולממשלה | בפגישה הציג בר-דוד את הישגי הסכם השכר: ״למגזר הציבורי יש חלק משמעותי בקידום כלכלת המדינה״

ארנון בר-דוד בהנהגת ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קיים היום (חמישי) בלשכתו פגישה עם משלחת של קרן המטבע הבין־לאומית (IMF), כחלק מסדרת דיונים והתייעצויות שמשלחת קרן המטבע מקיימת עם ראשי המשק בישראל, לקראת ניסוח דו״ח המלצות שיוגש למועצת המנהלים של הקרן ולממשלת ישראל.

פגישת יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי הארגון עם משלחת קרן המטבע הבינלאומי המבקרת בישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
פגישת יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי הארגון עם משלחת קרן המטבע הבינלאומי המבקרת בישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)

במסגרת הפגישה בבית ההסתדרות, הוצגו בפני המשלחת נתונים מאקרו-כלכליים וסקירה של תהליכים בעולם העבודה הישראלי בשנים האחרונות. בין היתר, הצדדים דנו בנושאים כמו: צמצום אי-השוויון בהכנסות ובשכר של העובדים בישראל והגדלת פריון העבודה. נציגי ההסתדרות הציגו בפני המשלחת, חלק מהצעדים שנוקטת ההסתדרות במטרה להגן על ציבור העובדים, כמו הסכם המסגרת שנחתם לאחרונה עם משרד האוצר, הרפורמה בשכר תומכות החינוך (סייעות, ההסכם החדש ברכבת ישראל והסכמים בחברת חשמל ובנמלי הים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הסכם המסגרת שנחתם לאחרונה, הביא עמו שלוש בשורות מרכזיות: תוספת שכר של עד 14%; קיצור שבוע העבודה בשעתיים; ומענק יוקר המחייה. במקביל, סיימנו בחודשים האחרונים את כל הרפורמות החשובות במשק, אשר קידמו את כלכלת ישראל, כדוגמת: חברת החשמל, נמלי הים ורכבת ישראל. השגנו גם שינויים דרמטיים, בין היתר, בשכר של העובדות והעובדים הסוציאליים ושל תומכות החינוך (סייעות)".בר-דוד הסביר על תרומתם של עובדי המגזר הציבורי, בשמירה על יציבות כלכלת ישראל בתקופת הקורונה, ואמר: "לסקטור הציבורי יש חלק משמעותי בקידום כלכלת המדינה, ולכן על הממשלה לחזק עובדים אלו, בין היתר באמצעות הכשרות מקצועיות וטכנולוגיות. אני מקווה מאוד שהמדינה תצא בהקדם מהמשבר בו היא נמצאת, ותתחיל להתנהל".

יו"ר ההסתדרות התייחס למשבר הנוכחי במדינה: "המהפכה המשפטית שמתחוללת פה, החזירה את המדינה אחורה בכל המובנים. כחצי שנה שדבר לא מנוהל ולא מתוכנן במדינת ישראל. עם זאת, בתוך הכאוס יש נקודת אור – ההסכמים הקיבוציים שחתמנו עליהם, ללא יום אחד של שביתה. הסכמים שנחתמו עם שר האוצר, המתנגד לאיגודים מקצועיים. זה מעיד על העוצמה והאחריות של ההסתדרות. כך היינו וכך נמשיך להיות. ההסתדרות היא הגורם המאזן והאחראי ביותר במדינת ישראל״.

פגישת יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי הארגון עם משלחת קרן המטבע הבינלאומי המבקרת בישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
פגישת יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ונציגי הארגון עם משלחת קרן המטבע הבינלאומי המבקרת בישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)

סמנכ"ל כלכלה ומדיניות ומנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אדם בלומנברג, אמר במהלך המפגש: "יש חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין ההסתדרות לממשלה, הן בצמצום אי-השוויון והן בקידום הכשרות מקצועיות לעובדים. עמדנו על כך בהסכמים שנחתמו לאחרונה, תוך נקיטת צעדים אחראיים ומדורגים, על מנת לשמור על יציבות הכלכלה בתקופת האינפלציה ולאור האתגרים שמביאה עמה הרפורמה המשפטית".

מנכ"ל פורום ארלוזורוב, עמית בן-צור: "האתגרים הניצבים בפני ישראל הם תוצאה חלקית של תת-השקעה שנמשכת לאורך שנים. הם באים לידי ביטוי בפגיעה בהון האנושי והפיזי, מדיניות שוק העבודה והכשרה וירידה בכיסוי האיגודים. צעדי מדיניות, כגון מדיניות חלוקתית ומדיניות ייעודית לשוק העבודה, נחוצים כדי להתמודד עם אי-השוויון הגואה ולקדם יציבות כלכלית".

בפגישה השתתפו מצד קרן המטבע הבין-לאומית: ראש המשלחת מיגל סגוביינו, פבלו דרוק, שאקיל חאסן ו-לוקה מאזון, וכן שי בן-צור – נציג ישראל בקרן המטבע הבין־לאומית ונדב שטיינברג, כלכלן בחטיבת המחקר של בנק ישראל. מצד ההסתדרות השתתפו: יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, סמנכ"ל כלכלה ומדיניות ומנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי אדם בלומנברג, מנכ״ל האגף לקשרים בין-לאומיים פיטר לרנר, מנכ"ל פורום ארלוזורוב עמית בן צור, וראש תחום כלכלה ושירותים חברתיים בפורום ארלוזורוב, יוני בן בשט.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!