דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

כדור מלכותי, שרביטים ושמן מהר הזיתים: כך תתנהל הכתרת צ'רלס למלך בריטניה

שמונה חודשים אחרי שאימו, המלכה אליזבת', הלכה לעולמה, יירש בנה הבכור את כסאה | החגיגות יתחילו בתהלוכה שתצא לדרך בשעה 12:20 מארמון בקינגהאם למנזר ווסטמינסטר ויסתיימו בשעה 16:30 בארמון בקינגהאם

המלך צ'רלס השלישי בנאום ההכתרה (צילום: (Jonathan Brady/Pool Photo via AP)
המלך צ'רלס השלישי בנאום ההכתרה (צילום: (Jonathan Brady/Pool Photo via AP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המלך צ'רלס השלישי יוכתר היום (שבת) בטקס רשמי למלך הממלכה המאוחדת של בריטניה, אירוע שלא נראה ב-70 השנים האחרונות. זה יקרה שמונה חודשים אחרי שאימו, המלכה אליזבת', הלכה לעולמה והוא ירש את כסאה.

הכתרתו של המלך צ'רלס תהיה צנועה יחסית לזו של אמו וישתתפו בה כאלפיים מוזמנים. החגיגות הרשמיות יתחילו בתהלוכה שתצא לדרך בשעה 12:20 מארמון בקינגהאם למנזר ווסטמינסטר. אך אזורי תצפית לאורך המסלול ייפתחו כבר בשעה 08:00 (שעון ישראל). אתרי הקרנה רשמיים יוצבו בהייד פארק, גרין פארק ובסנט ג'יימס פארק.

מלך בריטניה צ'רלס השלישי. בתמונה, שצולמה במאי 2022, הנסיך צ'ארלס מקריא בשם אמו את נאום המלכה לאומה. בפועל הנאום נכתב בידי ממשלת בריטניה ומתאר את סדר היום של הממשלה לתקופה הקרובה (צילום ארכיון: House of Lords 2022 / Photography by Annabel Moeller)
מלך בריטניה צ'רלס השלישי. בתמונה, שצולמה במאי 2022, הנסיך צ'ארלס מקריא בשם אמו את נאום המלכה לאומה. בפועל הנאום נכתב בידי ממשלת בריטניה ומתאר את סדר היום של הממשלה לתקופה הקרובה (צילום ארכיון: House of Lords 2022 / Photography by Annabel Moeller)

מעט לפני השעה 13:00, התהלוכה צפויה להגיע למנזר. אז אמור להתחיל הטקס. הוא ילווה במוזיקה שהמלך בחר, עם 12 יצירות שהוזמנו לכבוד המאורע, כולל אחת מאת אנדרו לויד וובר, ומוזיקה יוונית אורתודוקסית לזכרו של אביו של המלך, הנסיך פיליפ. צ'רלס צפוי ללבוש מדי צבא במקום המכנסיים המסורתיים יותר וגרבי המשי שלבשו מלכים לפניו.

נכדו של המלך, הנסיך ג'ורג', יהיה בין הנוכחים במנזר ווסטמינסטר, לצד נכדיה של קמילה, לולה, אלייזה, גאס, לואיס ופרדי. כמו המלך, קמילה תקבל את שרביטי המלכה-רעיה עם יונה ועם צלב.

המלך צ'רלס "יוצג בפני העם" – מסורת עוד מימי האנגלו-סקסים. כשהוא עומד ליד כיסא ההכתרה בן 700 השנים, בו הוכתרו 26 מלכים, המלך יפנה אל ארבעת הצדדים של המנזר ויוכרז כ"מלך ללא ספק".

הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, ימסור את ההכרזה הראשונה. אך לראשונה, ההצהרות הבאות יימסרו על ידי גבירת הבירית וגברת הגדילן, המייצגות את מסדרי האבירות העתיקים ביותר באנגליה ובסקוטלנד. המשתתפים יקראו "אלוהים ישמור את המלך" וחצוצרות ישמעו לאחר כל הכרה.

לאחר מכן, הארכיבישוף ינהל את שבועת ההכתרה. הוא יבקש מצ'רלס להתחייב כי יקיים את החוק ואת חוקי הכנסייה במהלך שלטונו. המלך יניח את ידו על הברית החדשה ויתחייב לקיים את ההבטחות הללו. המלך גם יישבע שבועה שנייה, שבועת הצהרת ההצטרפות, שמצהירה כי הוא "פרוטסטנטי נאמן".

השלב הבא הוא שלב המשיחה. גלימת הטקס של המלך תוסר והוא יתיישב על כיסא ההכתרה, כיסא שנועד למסגר את האבן העתיקה, שעל פי המסורת הבריטית הייתה הכרית שעליה חלם יעקב אבינו את חלום הסולם.

הארכיבישוף ישפוך מהאמפולה שמן מיוחד מזיתי הר הזיתים בירושלים, וימשוך את המלך בצורת צלב על ראשו, חזהו וידיו. כל זה יקרה מאחורי מסך שנועד להסתיר את המלך, משום שזה נחשב לחלק הקדוש ביותר. ואז יגיע הרגע שבו הארכיבישוף ישים על ראשו של צ'רלס את כתר סנט אדוארד בפעם היחידה בחייו. הכתר נוצר עבור המלך צ'רלס השני, שרצה כתר דומה לזה שחו אדוארד אבל אפילו יותר מפואר.

צ'רלס יקבל לידיו גם את הכדור המלכותי ואת שני השרביטים האחד עם צלב בראשו והשני עם יונה בראשו. פעמוני המנזר יצלצלו במשך שתי דקות, לאחריהם יגיעו החצוצרות והיריות.

המלך צ'רלס השלישי, כשאחותו, הנסיכה אן, הולכים אחרי ארונה של אמם (צילום: AP Photo/Petr David Josek, Pool)
המלך צ'רלס השלישי, כשאחותו, הנסיכה אן, הולכים אחרי ארונה של אמם (צילום: AP Photo/Petr David Josek, Pool)

החלק האחרון של הטקס יראה את המלך על כס המלוכה. הנסיך וויליאם יהיה הדוכס המלכותי היחיד שיכרע ברך בפני המלך, ואנשי המנזר יוזמנו להישבע אמונים. אז תצא תהלוכה שתחמה את המנזר ויושמע ההמנון הלאומי. גם קמילה תימשח ותוכתר, אך לא תושבע.

בשעה 15:00 המלך והמלכה בני הזוג יחזרו לאחר מכן לארמון בקינגהאם לאורך המסלול שבו הגיעו. כמעט 4,000 אנשי הכוחות המזוינים של בריטניה ישתתפו במה שמשרד ההגנה כינה המבצע הטקסי הצבאי הגדול ביותר מסוגו זה דור. אליהם יצטרפו נציגים ממדינות חבר העמים והטריטוריות הבריטיות מעבר לים. הלגיון הבריטי המלכותי יספק משמר כבוד של 100 איש.

בשעה 16:30 הם צפויים להגיע חזרה לארמון בקינגהאם ולקבל את פני ההמונים מהמרפסת, לצד מטס מלכותי בן שש דקות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!