דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

"רכבת קליע" בנגב ורשת מסילות ברחבי הארץ: אושרה להנחה על שולחן הממשלה תכנית משרד התחבורה

בפגישה בין שרת התחבורה מירי רגב, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', הוסכם על קידום "הצעת מחליטים" בממשלה בשבועיים הקרובים | מטרת הרכבת לאילת תהיה הסעת נוסעים לצד תחרות מול תעלת סואץ, על שינוע בין ים סוף לים התיכון

רכבת ישראל (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
רכבת ישראל (צילום ארכיון: גיל יערי/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בפגישה שהתקיימה היום (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ, התקבלה החלטה כי בשבועיים הקרובים תוגש לאישור הממשלה "הצעת מחליטים", שבמרכזה יצירת קישורים מקריית שמונה לאילת באמצעות רשת רכבות, וכן סלילת רכבת מהירה עד אילת.

"רבים התייחסו בחוסר אמון לחזון שהצגתי כבר בקדנציה הקודמת שלי במשרד התחבורה על הקמת המסילה המזרחית, ועל הקמת הרכבת המהירה לאילת שתהיה אחד פרויקטים התשתיתיים הגדולים ביותר שבוצעו בישראל אי פעם", אמרה שרת התחבורה מירי רגב, "אני שמחה לבשר כי החזון שנתפס כחלום רחוק קורם בימים אלה עור וגידים, וייכנס לשלבי תכנון וביצוע כבר בשנים הקרובות".

על פי התכנית, קו הרכבת לאילת יופעל באמצעות "רכבת קליע" מתקדמת המסוגלת להגיע למהירות של 250 קמ"ש. בנוסף להסעת נוסעים ותיירים במהירות ובנוחות ממרכז הארץ לאילת, הקו ישמש גם להעברת מטענים ועל כך מבוססת ההיתכנות הכלכלית של הפרויקט, מהגדולים והמורכבים שבוצעו אי פעם בישראל.

הקו לאילת מתוכנן לשמש כמסלול מהיר ומשתלם להובלת סחורות מהמזרח לים התיכון ולמדינות אירופה, ולפי משרד התחבורה יהווה חלופה אטרקטיבית לתעלת סואץ העמוסה, אשר הובלת סחורות דרכה מייקרת ומאריכה את זמני ההובלה, ונתונה לסיכונים ולעיכובים כפי שראינו לאחרונה כאשר ספינת מכולות נתקעה בתעלה והשביתה את פעולותיה למספר ימים.

במקטע הצפוני "המסילה המזרחית" כוללת שלושה מקטעים עיקריים: המקטע המרכזי, לאורך תוואי הרכבת ההיסטורי בין חדרה ולוד, מצוי בשלבי ביצוע מתקדמים ועתיד להיפתח במהלך השנתיים הקרובות, המקטע הצפוני, שימשיך מחדרה צפונה דרך בית שאן ועד קרית שמונה, נמצא בשלבי תכנון מתקדמים; במקטע הצפוני של המסילה מתוכנן חיבור בסמוך לבית שאן אל המסילה הירדנית, שגם הוא שחזור של תוואי היסטורי שפעל בעבר.
לפי הודעת השרה רגב, החיבור ימשיך אל הפרויקט השאפתני "מסילות השלום", אשר ייצרו חיבור יבשתי בין הים התיכון ובין המפרץ הפרסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!