דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"התמיכה ירדה משמעותית": תנועת 'כנפיים של קרמבו' הודיעה על ביטול מחנה הקיץ

העמותה שעוסקת בפעילות לשילוב ילדים ונוער עם מוגבלויות עם ילדים ללא מוגבלות דיווחה להורים על "משבר תקציבי ותזרימי" | משרד הרווחה: "השר יעקב מרגי פועל למציאת פתרון בתקציב המדינה הקרוב"

כנפיים של קרמבו (צילום: דוברות כנפיים של קרמבו)
כנפיים של קרמבו (צילום: דוברות כנפיים של קרמבו)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תנועת כנפיים של קרמבו, המקיימת פעילות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בשילוב ילדים בני נוער בריאים, הודיעה אתמול (ראשון) על ביטול מחנות הקיץ של התנועה, עקב קשיים תקציביים. במכתב להורי החניכים ציינה התנועה ירידה בתמיכת משרדי הממשלה בפעילות התנועה.

"לצערנו ולאכזבתנו הרבה, התמיכה של משרדי הממשלה השונים ירדה משמעותית. הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות ומורכבות בכדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה. אי לכך, וכצעד ראשון, אנו נאלצות להודיע שלא נקיים השנה את מחנה הקיץ התנועתי".

התנועה, שהוקמה ב-2002, פועלת ב-90 סניפים ברחבי הארץ ולפי פרסומיה, בפעילותה משתתפים 9,000 חניכים. לפי אתר גיידסטאר, המחזור הכספי של כלל פעילות העמותה עמד ב-2021 על כ-44 מיליון שקלים, מתוכם כ-10 מיליון שקלים היו תמיכות ממשרדי הממשלה השונים. נתוני משרד האוצר באתר 'פיסקלי דיגיטלי' על היקף התמיכה בתקנה דרכה מתוקצבת העמותה לשנת 2022 ו-2023 אינם מלאים.

לפי משרד הרווחה, התקציב לפעילות פנאי לילדים עם מוגבלות דרכו מתוקצבת העמותה הוגדל בשנת 2021, אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר אותו להיקפו המקורי ולחלק את התקציב בין יותר ארגונים, כך שהיקף התמיכה בעמותה צומצם. במשרד ציינו ששר הרווחה יעקב מרגי יפעל להרחבת התקציב בתקציב המדינה הקרוב.

בהודעת משרד הרווחה נאמר ש"עמותת כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער לילדים עם מוגבלות שעושה עבודה נהדרת ובשל כך זוכה לתמיכה מהמשרד מזה שנים. בשנת 21 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי משלב לילדים עם מוגבלות מ-11.5 ל-18.5 מיליון שקלים אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי ולשנות את מודל התמיכות כך שיותר עמותות הוכרו כזכאיות לקבלת תמיכה והתקציב התחלק בין יותר גופים. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של כנפיים של קרמבו.

"בהנחיית שר הרווחה יעקב מרגי פועלים מנכ"ל המשרד וגורמי המקצוע לתיקון המצב ולהגדלת התמיכה בפעילות פנאי משלבת בתקציבי 23-24".

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד התייחס להודעת העמותה, אך בניגוד להודעת משרד הרווחה, ציין שבתקופתו תקציב העמותה גדל: "בממשלת השינוי הגדלנו כמובן את תקציב 'כנפיים', ועבדנו איתם צמוד. אני שואל את עצמי מה יותר חשוב לממשלה הנוכחית? כשהם מקצצים את התקציב של כנפיים, לאיפה הם מעבירים אותו? ואיך הם חיים עם עצמם אחר כך?".

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הנחה את מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי להמשיך כרגיל בהכנות לקייטנות הקיץ בעיר: "אשדוד תעמיד לרשות ילדי כנפיים של קרמבו את כל התנאים לקיום הקייטנה, תוכן איכותי ומדריכים. אף ילד לא צריך להיפגע, ואנו נאפשר לכולם ליהנות מקייטנות כמתוכנן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!