דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

הוכרזו זוכי פרס היצירה לסופרים עבריים, אחרי עיכוב של חודשים

בין 14 הזוכים נמצאים ישי שריד, יהושע סובול, ריטה קוגן ויאיר אגמון | שר התרבות: "מוקיר את תרומתם של הזוכים לקידום והעשרת היצירה הספרותית בישראל"

יהושע סובול ביום הולדת 80. "המגיפה תדעך, ומה שישאר זה אסון כלכלי שניתן היה למנוע" (צילום: אביר סולטן/פלאש90)
יהושע סובול (צילום: אביר סולטן/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משרד התרבות והספורט הודיע, בעיכוב של חודשים, על הזוכים בפרס שר התרבות בתחום היצירה הספרותית העברית לשנת 2022. שר התרבות והספורט בירך את הזוכים: "אני מוקיר את תרומתם של כלל הזוכים לקידום והעשרת היצירה הספרותית בישראל, ומאחל להם עוד שנים רבות של עשייה ויצירה פורייה".

למרות שוועדות הפרס התכנסו ובחרו בזוכים כבר בדצמבר 2022 ובינואר האחרון, הפרסים לא חולקו לזוכים. פרס היצירה הוכרז לפיכך ביחד עם כלל הפרסים הספרותיים והמענקים לשנת 2022 שמחלק המשרד לענף הספרות.

הזוכים בפרס היצירה לסופרים עבריים על שם לוי אשכול, יזכו ב-40 אלף שקלים כל אחד והם: יאיר אגמון, יהודה ויזן, שלומי חתוכה, עינת יקיר, אליעז כהן , מיטל נסים, יהושע סובול, שהם סמיט, גיורא פישר, תהל פרוש, ריטה קוגן, עילי ראונר, שרה שילה וישי שריד. הזוכה בפרס שורדי שואה היא חוה ניסימוב.

פרס לעריכה של מפעל ספרותי הוענק לגלעד מאירי על עריכת אנתולוגיות, הפרס לספרי מופת הוענק להוצאת הקיבוץ המאוחד על הספר "ובו מכתב האם" שערך ד"ר יעקב הרשקוביץ, להוצאת משיב הרוח על הספר "פני שבת" – שירת שבת עברית מהמקרא ועד ימינו שערך יהושבע סמט שיינברג, אסיה הוצאה לאור – ספר תום – מסע בעקבות יצירתה של תום זיידמן פרויד.

הזוכים בפרס לסופרים בראשית דרכם הם: אהוד אמיר, טליה אפלבאום -פלד, בועז דנון, אורן ולדמן, דולב מור, צחי פרבר, מור קדישזון ורבקה עטרת רוזנר. הזוכים בפרס למתרגמים הם: דבורה (דבי) רות אילון, חנן אלשטיין, אליהו עמנואל ביגאוי, יונתן גלזר פיין

הזוכים בפרס למשוררים בראשית דרכם הם: שלומי גולדשטין, ירון משה הופמן, קרן הרטמן, קרן להמן, אריאלה פרץ, רות קינן, טל -שחר קנוהל, דביר שרעבי.

הזוכים בפרס להוצאת ספרי ביכורים הם: הוצאת הקיבוץ המאוחד על הספר  יחפה מאת  עאידה נסראללה, הוצאת משיב הרוח על הספר לשחרר מהמלח פרפרים מאת חגית קופפר, הוצאת שתיים בית הוצאה לאור על הספר  עד יום הימים מאת שרית סרדס-טרוטינו, כנרת זמורה דביר על הספר כל העומרים שהיו לה מאת אורנה ורכובסקי, עולם חדש הוצאה לאור על הספר קרתגו מאת זהר כוכבי, שתיים בית הוצאה לאור על הספר עוזב הולך  מאת עדו חפץ, כנרת זמורה דביר על הספר כהונה מאת איל חיות-מן, הוצאת טנג'יר על הספר הפלא הוא, תמיד היה, אינסופי כמו הצער מאת מרוה זוהר.

פרסים לספרות ילדים ונוער ע"ש דבורה עומר: פרס למפעל חיים לספרות ילדים ניתן לרונית חכם, פרס למפעל חיים לנוער הוענק לתמר ורטה-זהבי.

פרס לספר מצטיין לילדים ניתן לארבעה זוכים: איריס אליה כהל על הספר "טל מחכָּה לרכבת", דן הופרט על הספר" בדרך למכולת", נתי בית על הספר "מהר מהר שלא נאחר" ונעמה בנזימן על הספר "נוני ונוני-יותר".

בפרס לספר המצטיין לנוער זכו: לי עברון "העולם שמתחת לשטיח", רועי סלמן, "באמצע לרחוב", עמליה עינת "פחד בין הגבעות" וגיא עד "דן קרוב-רחוק"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!