דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 18.6°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.9°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 16.8°צפת
  • 23.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחוני

צה"ל חיסל שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי והחל במבצע ברצועה

החיסול בוצע לפנות בוקר, ואחר הצהריים תקף צה"ל חוליית נ"ט בדרום הרצועה | נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: "אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו"

בניין שנפגע בתקיפה הישראלית בעזה, בה חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי וחוסלו 9 אזרחים  (Majdi Fathi/NurPhoto)
בניין שנפגע בתקיפה הישראלית בעזה, בה חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי וחוסלו 9 אזרחים (Majdi Fathi/NurPhoto)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

צה"ל החל הלילה (בין שני לשלישי) במבצע "מגן וחץ", במסגרתו חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. בשעות אחר הצהריים בוצעה תקיפה נוספת של חוליית נ"ט בחאן יונס שבדרום רצועת עזה על ידי כלי טיס של צה"ל. מהבוקר ועד חמישי הוכרז על צמצום פעילות באזור הדרום, שכולל גם סגירת מוסדות חינוך, ביטול התקהלויות והגבלת מקומות העבודה למרחבים מוגנים בלבד.

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ אתמול (שני) בלילה חוסלו חליל בהיתיני, מפקד מרחב צפון רצועת עזה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, האחראי על הירי הרקטי לעוטף בחודש האחרון; טארק עז אלדין, בכיר בארגון האחראי על אכוונת פיגועי טרור באיו"ש מרצועת עזה; וג'אהד ע'נאם, מזכיר המועצה הצבאית של הארגון.

"צה״ל ושב״כ ביצעו הלילה במדויק את משימתם נגד הנהגת הג’יהאד האיסלמי ברצועת עזה", צייץ בטוויטר הבוקר שר הביטחון יואב גלנט. "כל גורם טרור שיפגע באזרחי ישראל, יצטער על כך".

אש בבית בעזה לאחר תקיפת צה"ל בה חוסלו בכירי הג'יהאד האיסלאמי ונפגעו אזרחים (Majdi Fathi/NurPhoto)
אש בבית בעזה לאחר תקיפת צה"ל בה חוסלו בכירי הג'יהאד האיסלאמי ונפגעו אזרחים (Majdi Fathi/NurPhoto)
לווייתם של בכירי הג'יהאד האיסלאמי טארק עז א-דין וחאליל אל בחטיני, שחוסלו על ידי צה"ל ופלסטינים נוספים שחוסלו על ידי צה"ל, ואזרחים שנהרגו בתקיפה (REUTERS/Mohammed Salem)
לווייתם של בכירי הג'יהאד האיסלאמי טארק עז א-דין וחאליל אל בחטיני, שחוסלו על ידי צה"ל ופלסטינים נוספים שחוסלו על ידי צה"ל, ואזרחים שנהרגו בתקיפה (REUTERS/Mohammed Salem)

הקבינט הבטחוני-מדיני החל להתכנס, לאחר שמוקדם יותר קיים הרמטכ"ל התייעצות בטחונית בקריה. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יצאנו הלילה למבצע 'מגן וחץ'. במאמץ משותף צה"ל והשב"כ חיסלו את שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה".

לדברי ראש הממשלה, "רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו. כבר ביום בו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה.

"העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתרה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו – אל תתעסקו איתנו".

צה"ל הודיע שמטוסי ומסוקי קרב תקפו 10 אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס ואתר לייצור רכיבי בטון ששימשו לבניית מנהרות טרור. כמו כן, הצבא תקף מחסנים לאמצעי לחימה, עמדה צבאית ותשתיות לוגיסטיות של ארגון הטרור.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, נהרגו במתקפה 12 בני אדם.

צה"ל פרסם מידע על שלושת הבכירים שחיסל: חליל בהיתיני, האחראי על הירי הרקטי למרחב עוטף עזה בחודש האחרון, היה המפקד הבכיר המבצעי בארגון ומפקד מרחב צפון רצועת עזה. נוסף על כך, בהיתיני היה אחראי לאישור וביצוע כלל פעולות הטרור ממרחב צפון הרצועה. בהיתיני עסק בהכוונה ותכנון של פיגועים בעורף מדינת ישראל ותכנן ירי לעבר שטח ישראל בעתיד הקרוב.

בהיתיני, בן 44, תושב העיר עזה, החל את פעולתו בארגון הגא"פ בסוף שנות ה-90 ובמהלך השנים היה מעורב בפעולות טרור רבות כנגד ישראל – לרבות קידום פיגועי התאבדות, מטען, ירי רקטי ואכוונת פעילות טרור באיו"ש.

לאחר סיכולו של תייסיר ג'עברי באוגוסט 2022 במסגרת מבצע 'עלות השחר', מונה בהיתיני למחליפו בתפקיד. בהיתיני חבר במועצה הצבאית של הגא"פ ברצועת עזה ובעל קשר ישיר ופעיל עם גורמים בכירים בלשכה המדינית של הגא"פ.

טארק עז אלדין היה האחראי על הכוונת פעולות הגא"פ באיו"ש מרצועת עזה ובעת הנוכחית, תכנן וקידם פיגועים נוספים כנגד תושבי מדינת ישראל. טארק עז אלדין בן 49, במוצאו מעראבה שבשומרון.

במהלך השנים האחרונות, התקדם לדרג הפיקוד של הגא"פ בעזה. עז אלדין היה אמון על הקשר בין הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה לבין שלוחת הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה והכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי מדינת ישראל מרצועת עזה.

ג'אהד ע'נאם היה מזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. ע'אנם בן 62, תושב העיר רפיח, אחד מהפעילים הבכירים והותיקים ביותר של ארגון הטרור, מילא תפקידי מפתח בארגון הטרור, בהם ראש מרחב דרום.

בתפקידו האחרון היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמל"ח בין הגא"פ לחמאס ועסק רבות בקידום פעולות טרור ברצועת עזה, באיו"ש ובחו"ל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!