דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא ובטחון

נתניהו בתום ישיבת הקבינט: "נידרש לאורך רוח ויכולת עמידה"

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הקבינט "אני מציע לאויבינו - אל תתעסקו איתנו" | שר הביטחון גלנט: "מטרות הפעולה הושגו, צמרת הג'יהאד בעזה חוסלה" | ראש השב"כ רונן בר: "סיכלנו פעילות חוליה בג'נין שהתכוונה לבצע ירי תלול מסלול לעבר ישראל"

ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ בר (צילום: רועי אברהם /לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ בר (צילום: רועי אברהם /לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שלישי) על המבצע בעזה ש"אנו בעיצומה של מערכה, נידרש לאורך רוח ויכולת עמידה". עוד הוסיף נתניהו: "אף מחבל אינו חסין, הנחיתי להיערך להסלמה, ייתכן שביותר מזירה אחת"

"העיקרון שמנחה אותנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנו פוגעים בו, ואנחנו עושים זאת בעוצמה יתרה. אף מחבל אינו חסין, גם אם הוא מסתתר בעומק קיני הטרור. מתחילת השנה סיכלנו למעלה ממאה מחבלים, שדם אזרחי ישראל על ידיהם – כולל הרוצחים של נשות משפחת די, ילדי משפחת פלאי, ילדי משפחת יניב, וגם נשות משפחת חטואל לפני 19 שנים. לוחמינו פעלו בגבורה ובסיכון עצמי, כדי לסגור חשבון עם אנשי הדמים הללו. אני מצדיע להם, עם ישראל כולו מצדיע להם".

שר הביטחון יואב גלנט אמר שהירי כי "מטרות הפעולה הושגו, צמרת הג'יהאד בעזה חוסלה". לדבריו, ביצוע הירי מרצועת עזה בשבוע שעבר היה קריאת תיגר על עצם קיומה של מדינת ישראל. לדברי שר הביטחון, "הוכחנו שאנו נחושים לסכל כל איום".

"המערכה הזו לא תמה. אנו עלולים לחוות ירי רקטות באזורים קרובים ורחוקים ובעוצמה מוגברת. חיילי צה"ל עלולים להידרש לפעולות סיכול שונות. אני מבקש מאזרחי ישראל להישמע להנחיות פיקוד העורף".

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר: "במשך מספר שנים אנו מנהלים מאמץ לשמור על שגרת חיים ביישובי הדרום". עוד אמר הלוי כי "צה"ל פועל באופן ממוקד, אנו נעמיק את פעולתנו ככל שיידרש. בפעולה מדויקת ביצענו את פעולתנו בצורה מדויקת ככל שאפשר תוך צמצום מירבי של הפגיעה בבלתי מעורבים. אם היה ניתן היינו נמנעים מפגיעה בבלתי מעורבים כלל. צריך לזכור, הטרור פועל מתוך אוכלוסייה של בלתי מעורבים כדי לפגוע בבלתי מעורבים בצד שלנו."

ראש השב"כ רונן בר אמר: "לא נאפשר לאיראן לפעול באמצעות ארגוני פרוקסי, ונפעל כדי לסכל כל ניסיון שלה לערער את היציבות הבטחונית ולפגוע באזרחי ישראל". עוד אמר בר שהשב"כ סיכל לאחרונה פעילות של חוליה בג'נין שפעלה ליצירת ירי תלול מסלול לעבר ישראל, שהוכוונה על ידי טארק עז א-דין, אחד מבכירי הג'יהאד שחוסלו. לדברי בר, ""סיכלנו חוליה שייצרה רקטות בג'נין כדי לשגר אותן לישראל. אין לנו כוונה להפוך את עפולה ליעד לירי".

הקבינט המדיני בטחוני התכנס הערב לאחר שלפנות בוקר חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, וצה"ל הכריז על מבצע 'מגן וחץ' בעקבות הירי לדרום בשבוע שעבר. מלבד פעילי הג'יהאד האיסלאמי, בירי נהרגו תשעה אזרחים נוספים, בהם שלושה ילדים.

עד כה, לא נורו רקטות לעבר ישראל מאז החיסול. פיקוד העורף הודיע על הגבלת פעילות באזור עוטף עזה והדרום, מוסדות החינוך לא יפעלו ונאסר על קיום התקהלויות. בשעות אחר הצהריים ביצע צה"ל ירי לעבר חוליית נ"ט בדרום רצועת עזה. לקראת השעה 20:00 דווח על ניסיון פיגוע בדרום הר חברון.

בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה: "רבי המרצחים הללו אחראים לירי הרקטות מעזה לשטחינו ולהכוונת טרור מיהודה ושומרון נגד אזרחינו. כבר ביום בו נורו הרקטות בשבוע שעבר, הנחיתי, יחד עם שר הביטחון, להכין מבצע לסיכול ראשי המחבלים שבעצם קוטע את צמרת הארגון ברצועת עזה.

לדברי ראש הממשלה: "העיקרון שלנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו, ובעוצמה יתרה. הזרוע הארוכה שלנו מגיעה לכל מחבל בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים. אנחנו בעיצומה של מערכה, ואנחנו ערוכים לכל אפשרות. אני מציע לאויבינו – אל תתעסקו איתנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!