דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מענק ההתמדה למטפלות-מחנכות במעונות המפוקחים לגיל הרך יוגדל ב-2,100 ש"ח בשנה

שרי האוצר והחינוך סיכמו על הגדלת המענק ל-8,300 ש"ח כצעד ראשון לשיפור התנאים במעונות | שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "לא פתרנו את כל הבעיות, נמשיך להידרש במעלה הדרך" | יו"ר פורום מפעילי המעונות: "החלטות לטובת הילדים של כולנו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (שישי מימין) עם ראשי הארגונים המפעילים את המעונות המפוקחים בפגישה במשרד האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (שישי מימין) עם ראשי הארגונים המפעילים את המעונות המפוקחים בפגישה במשרד האוצר (צילום: דוברות משרד האוצר)
ניצן צבי כהן
מיכל מרנץ
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש הודיעו הבוקר (חמישי) על הגדלת מענק ההתמדה לעובדות המעונות המפוקחים לגיל הרך ב-2,100 שקלים, כך שיעמוד על 8,300 שקלים בשנה.

השר סמוטריץ' נפגש אמש עם ראשי הארגונים המפעילים את המעונות, והציג בפגישה את הכוונה להגדיל את המענק, לצד בחינה עתידית של משמעויות הסכם תומכות החינוך (הסייעות) בגני הילדים לאחר שייחתם, על כוח האדם במעונות.

במעונות המפוקחים מטופלים כרבע מהילדים בגיל לידה עד שלוש, והם מופעלים בעיקר על ידי ארגונים חברתיים כמו נעמת, ויצו ואמונה, רשויות מקומיות וכן חברות פרטיות. גופים אלו מחויבים לסטנדרטים ולמחיר מפוקח שקובע משרד החינוך, והורי הפעוטות בהם זכאים לסבסודים לשכר הלימוד.

לדברי סמוטריץ', המענק צפוי לספק מענה מיידי להסכם תומכות החינוך (סייעות) בגני הילדים, ששיפר דרמטית את תנאי העבודה של הסייעות. באוצר מקווים שהמענק יוכל למנוע מעבר של סייעות מהמעונות המפוקחים לגני הילדים, ולשמר את כוח האדם במערכת החינוך בגילאי לידה עד שלוש. צעדים נוספים שעל הפרק הוא עדכון התעריף שמותר למעונות המפוקחים לגבות כך שיגלם גם עלייה בשכר הסייעות, ושינוי שעות העבודה במעונות כך שיהיו קרובות יותר לשעות העבודה בגנים.

בפגישה אמר סמוטריץ' לראשי הארגונים: "אני רוצה להודות לכם, אנחנו מפקידים בידיים שלכם את הדברים הכי חשובים לנו, בתקופה הכי חשובה שלהם בחיים. ברור לי שלא פתרנו את כל הבעיות ונמשיך להידרש במעלה הדרך. מבחינתי המטרה היא שכבר בשנה הקרובה נוכל לתת להם מענה ובוודאי בשנים הקרובות תגדילו את המענה לעשרות אלפי ילדים נוספים. אני רוצה להודות גם לאנשי אגף תקציבים על מו"מ אחראי ומיטבי".

שר החינוך יואב קיש בירך על ההסכם: ״אני שמח שההבנה על הצורך בשיפור תנאי צוות מעונות היום הבשילה להסכם. אנו מובילים שינוי משמעותי בשיפור החינוך לפעוטות. בניית כוח אדם איכותי בתנאי שכר ראויים זהו צעד מרכזי ומשמעותי בנושא. מודה לצדדים על השלמת המשא ומתן לטובת כולם״.

יו"ר פורום ראשי ארגוני מעונות הסמל, ליאור גבאי: "אני מבקש להודות לשר האוצר סמוטריץ׳ על האוזן הקשבת ולצוות אגף התקציבים על ימים רבים של דיונים. ההחלטות שהתקבלו הניבו תוצאה לטובת מערכת החינוך לגיל הרך ולטובת הילדים של כולנו".

בהסכם העקרונות לתומכות החינוך בגני הילדים נקבע בין היתר כי שכר בסיס של סייעת חדשה בגני ילדים יעלה ל 7,800 שקל (כולל מענק אי היעדרות חודשי בסך 600 שקל) במקום 6,200 שקל כיום, וכן תוספות נוספות בגין ותק והכשרה מקצועית.

ארגוני מעונות היום המפוקחים מתמודדים בעשור האחרון עם משבר כוח אדם מתמשך, עקב השכר הנמוך של המטפלות-מחנכות במעונות וקושי להעלות את שכר המטפלות, מכיוון שהתעריף שמותר להם לגבות מההורים לא עודכן על ידי משרד האוצר. הבעיה התעוררה עקב רפורמת הסייעת השנייה שהחלה לפני כעשור וגרמה לגיוס של סייעות רבות לגני הילדים. הסכם הסייעות שנחתם לאחרונה עם ההסתדרות, וקבע ששכר בסיס של סייעת חדשה בגני ילדים יעלה ל 7,800 שקל (כולל מענק אי היעדרות חודשי בסך 600 שקל) במקום 6,200 שקל כיום, וכן תוספות נוספות בגין ותק והכשרה מקצועית, צפוי להחריף את הבעיה.

בארגונים שבתו מספר פעמים בשנים האחרונות בדרישה לבחון מחדש את התעריף כדי לאפשר העלאת שכר. ביוני האחרון המליצה ועדת המחירים על העלאת התעריף, אך הממשלה בראשות לפיד נמנעה מאישור ההמלצה כדי לא לייקר את המעונות, ומתוך חוסר רצון שהממשלה תממן את ההתייקרות. לאחרונה התחייב שר האוצר סמוטריץ' לחתום על המלצות הוועדה

לפני כשבועיים הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנית לשיפור תחום החינוך מגיל לידה עד שלוש, שכוללת הגדלת נקודות הזיכוי במס להורים לילדים בגיל הרך והגדלת הסבסודים למעונות המפוקחים. התכנית כללה גם נסיון להשוואת תנאי המטפלות-מחנכות במעונות לתנאי הסייעות בגנים. המענק, לדבריהם, הוא צעד ראשון בכיוון הזה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!