דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

נתפסו על חם כשהם מנסים לשדוד אתר ארכיאולוגי בן 2,000 שנה בצפון

חמישה חשודים נתפסו באתר הארכיאולוגי "עינות שועים" ליד הכפר עין מאהל בצפון | מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות: "המבצע ארך כשלושה שבועות. בשישי האחרון החלטנו לערוך פעילות יזומה, ארבנו להם ומרגע שזיהינו ניסיונות חפירה הזעקנו את המשטרה"

החשודים בעת המעצר (צילום: ניר דיסטלפלד)
החשודים בעת המעצר (צילום: ניר דיסטלפלד)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חמישה חשודים נתפסו על חם בזמן שניסו לבצע שוד עתיקות באתר חפירות בן 2,000 שנים מהתקופה הרומית ביזנטית, ליד הכפר עין מאהל בצפון. החמישה נתפסו על ידי מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, בשיתוף שוטרי המחוז הצפוני.

"סמוך לשעה 18:00 התקבל דיווח על ידי מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, על מספר חשודים הנמצאים באתר חפירות מוכרז וחופרים באתר", נמסר מדוברות המשטרה. "למקום הוזנקו שוטרי מחוז צפון, אשר יחד עם מפקחי רשות העתיקות הביאו למעצרם".

"הצוות שלנו סורק ועוקב באדיקות אחר כל הנעשה בשטחי העתיקות בארץ". אומר ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות באזור הצפון. "לאחרונה הבחנו בחפירות שוד שהתרחשו באופן בלתי חוקי סביב הכפר עין מאהל. מרגע זה, יצאנו למבצע, עד שהבאנו ללכידת השודדים".

שטח האתר שניזוק (צילום: ניר דיסטלפלד)
שטח האתר שניזוק (צילום: ניר דיסטלפלד)

האתר בו ניסו לחפור השודדים נקרא "עינות שועים". במקום היה מקור מים וסביבו התיישבות גדולה. סביב האתר זיהו החוקרים ממצאים מהתקופה הפרה-היסטורית ועד התקופה הע'ותמנית, אך עיקר ההתיישבות במקום הייתה בתקופות הרומית-ביזנטית.

"המבצע ארך כשלושה שבועות", המשיך דיסטלפלד, "עד שבשישי האחרון החלטנו לערוך פעילות יזומה, כדי לתפוס את השודדים. ארבנו להם, ומרגע שזיהינו שהחלו בניסיונות חפירה, הזעקתי סיוע ממשטרת מחוז צפון, והובלתי את השוטר שהגיע לסייע. יחד, תפסנו אותם על חם".

כלי החפירה בהם השתמשו השודדים (צילום ניר דיסטלפלד)
כלי החפירה בהם השתמשו השודדים (צילום ניר דיסטלפלד)

לצד המערה היו מונחים כלים שבהם תכננו להשתמש השודדים – טוריות, פטישים, כלי חציבה וגלאי מתכות. "בחזית המערה ניתן לראות חציבות עתיקות בגודל בינוני", אומר דיסטלפלד, "אלה היו, ככל הנראה, תאי אחסון. יתכן שהחשודים שנתפסו הספיקו "לנקות" את תאים קדומים אלה מממצאים  לפני שנתפסו. בחיפוש על גופם של החשודים לא נמצאו עתיקות, אך הנושא בחקירה".

החשודים עוכבו להמשך חקירה ברשות העתיקות.

מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו: "בשל האופי המיוחד והנוח של ארץ ישראל, היא הייתה מיושבת לאורך כל התקופות כמעט. בהתאם לכך, כמות אתרי העתיקות בארץ היא גדולה – כמעט בלתי נתפסת. באחריותנו לשמור עליהם. ואנו זקוקים לעזרת הציבור. בכל מקרה של שוד עתיקות -אנא  דווחו לנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!