דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
21.7°תל אביב
  • 18.4°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 19.1°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית כסף לגולשת הרוח שרון קנטור באליפות אירופה בדגם IQ פויל

הישג נפלא לגולשת הישראלית, שחתמה תחרות מרשימה ביוון עם המקום השני, אחרי מרוץ צמוד בשיוט הגמר | שחר טיבי סיימה במקום 5 וקטי ספיצ'קוב במקום ה-10 קנטור: "עשיתי היום צעד ענק בדרך לפריז, אבל הדרך עוד ארוכה"

גולשת הרוח שרון קנטור באליפות אירופה (צילום: SAILING ENERGY)
גולשת הרוח שרון קנטור באליפות אירופה (צילום: SAILING ENERGY)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שרון קנטור זכתה היום (ראשון) במדליית הכסף באליפות אירופה בגלישת רוח בדגם IQ פויל. קנטור הובילה לאורך רוב שלבי האליפות, זכתה בכרטיס הישיר לגמר ובעצם הבטיחה לעצמה מדליה כבר אתמול. שחר טיבי סיימה חמישית וקטי ספיצ'קוב במקום ה-10.

בגמר התחרתה קנטור באמה ווילסון, הגולשת הבריטית המנוסה, מחזיקת מדליית הארד מהמשחקים האוליפיים בטוקיו ומינה מובק, הנרווגית הצעירה. הזינוק בגמר היה צמוד לחלוטין, כאשר קנטור מובילה בהפרש קל והגדילה אותו באופן ניכר כבר במצוף הראשון. הבריטית לא הרפתה והמשיכה לסכן אותה ואף לצמצם את הפער ושתיהן נראו בדרך הבטוחה למקום ראשון ושני, אך הנרווגית לא ויתרה.

שרון קנטור (מימין) על הפודיום באליפות אירופה (צילום: איגוד השייט בישראל)
שרון קנטור (מימין) על הפודיום באליפות אירופה (צילום: איגוד השייט בישראל)

מובק הפתיעה את שתיהן, כאשר בחרה בקו שונה ותפסה את ההובלה במחצית המרוץ. קנטור והבריטית המשיכו להיאבק על המקום השני, אך בישורת האחרונה נפלה הבריטית וקנטור חצתה את קו הסיום שניות אחרי מובק והבטיחה לעצמה את מדליית הכסף.

במקביל, זכתה קנטור במדליית הכסף גם בקטגוריית עד גיל 21, כאשר תמר שטיינברג, צעירת המתחרות הישראליות, זכתה בארד בקטגוריה זו. "זו הייתה אחת התחרויות הקשות עד היום, עם תנאי רוח מטורפים", אמרה שרון קנטור על קו הסיום. "עשיתי היום צעד ענק מבחינתי בדרך לפריז, אבל הדרך עוד ארוכה. כרגע אני מאושרת שהצלחתי להביא כבוד למדינה, לאיגוד השייט ולמועדון שלי במכמורת".

גולשת הרוח שרון קנטור (צילום: SAILING ENERGY)
גולשת הרוח שרון קנטור (צילום: SAILING ENERGY)

שחר טיבי, שסיימה את מוקדמות התחרות במקום השני זכתה בכרטיס הישיר לחצי הגמר, כאשר מתוך ארבע מתחרות רק השתיים הראשונות יצטרפו לשרון קנטור, הממתינה בגמר. ברוח של 30 קשר יצאה טיבי שלישית מקו הזינוק, והחלה לרדוף אחרי אמה ווילסון הבריטית. במצוף האחרון לפני הסיום נפלה טיבי וסיימה את התחרות במקום החמישי הכללי.

נבחרת הנשים, בהובלת המאמן שחר צוברי, יכולה לציין עוד תחרות מצויינת, כאשר שלוש גולשות מגיעות לשיוטי המדליות, יותר מאשר כל מדינה אחרת שהשתתפה בתחרות. "אנחנו מוכיחים לעצמנו שוב ושוב שיש לנו את היכולת והכישרון לכבוש את הפודיום ברמות הגבוהות ביותר בגלישה", אמר שחר צוברי לאחר הענקת המדליות. "עכשיו אנחנו מתחילים במסע של שנה להשגת הקווטה לפריז ובחירת הנציגה שלנו לשם, על מנת להביא את היכולות שלנו לשיא על הבמה הגדולה בעולם".

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "עוד תחרות טובה של הנשים. הלוואי שבכל תחרות נביא מדליה. ידענו שבפורמט הזה הכל אפשרי בשיוטי המדליות, לכן חשוב לנצח את סדרת המוקדמות ושרון עשתה את זה בגדול. נמשיך להשתפר ולעבוד קשה לפני הטורניר הקדם אולימפי ביולי בתקווה שגם שם נציב נציגה על הפודיום".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!