דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדי קבלן

העסקה ישירה / 115 עובדי ניקיון בבי"ח איכילוב נקלטו כעובדי עיריית ת"א

זאת במסגרת בתכנית ניסנקורן-כחלון לצמצום תופעת עובדי הקבלן. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "היום אנחנו מתקנים עוול שנוצר מתוך אטימות ושותפים לשינוי חברתי אמתי"

קליטת עובדי קבלן בבית החולים איכילוב. (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות).
קליטת עובדי קבלן בבית החולים איכילוב. (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות).

"זהו אירוע יוצא דופן בחיים של בית החולים איכילוב, ואירוע יוצא דופן במדינת ישראל – כולנו שותפים היום לשינוי חברתי אמתי, וזה מה שהופך את המעמד הזה ליום חג של ממש", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, במהלך טקס קליטת עובדי הקבלן בבית החולים איכילוב, במסגרתו נקלטו 115 עובדי ניקיון להעסקה ישירה כעובדי עיריית תל אביב.

ניסנקורן הוסיף כי "פעם דיברו על מיקור חוץ בתור העתיד, ומה העתיד הזה הביא בהווה? פערים חברתיים עמוקים, חוסר כבוד לאדם העובד, ניכור ותחושה שהעובד שקוף. היום אנחנו מתקנים את העוול הזה שנוצר מתוך אטימות ומחזירים את הכבוד האנושי לעובדים".

"השליחות המרכזית שלי כיו"ר ההסתדרות, כמו שאני רואה אותה, זה קודם כל לראות את העובדים החלשים" ציין, "אני מאמין כי ההסתדרות היא תנועה חברתית וחוסנה של כל חברה נמדד קודם כל בחוליות החלשות יותר. זה נמדד ביחס שלנו לעובדי הקבלן ולהעסקה נצלנית, זה נמדד ביחס שלנו לאנשים עם מוגבלות, וזה נמדד בעשייה שלנו למען אנשים שעובדים בשכר מינימום. מה שקורה כאן היום הוא כמעט נס אבל זה נס שאפשרי לחולל אותו מתוך עשייה אמתית. כמו שדאגנו לשילוב אנשים עם מוגבלות בעולם העבודה, וכמו שהבאנו לעליית שכר המינימום באלף שקל, כך נמשיך לעשות שינוי בצמצום תופעת עובדי הקבלן והמעבר להעסקה ישירה".

מנהל המרכז הרפואי איכילוב, פרופסור רוני גמזו, הצטרף לדברים ואמר כי "באמצע שנות התשעים, וביתר שאת בשנות האלפיים, היו אנשים שחשבו שכדי לייעל את המערכת, צריך להפריט. בעבר בתי החולים התחרו אחד נגד השני מי מסיט יותר עבודה לעובדי קבלן, ולא רק בתחומי המשק. זו מגמה שראינו גם בטיפות חלב, גם בשירותי בריאות התלמיד וגם במקומות הכי רגישים כמו הוסטלים לניצולי שואה".

"השינוי שמתרחש היום במערכת הוא שינוי של פרדיגמה: אם בעבר התרחקו מהאחריות, הרי שהיום האחריות חוזרת למערכת וזהו יום חשוב" הדגיש גמזו, "ההסתדרות לא צריכה לכופף את היד של משרד האוצר או של הנהלות בתי החולים, כי בתחום הזה כולם כבר הבינו מהו המודל הנכון להענקת שירותי בריאות. אני רוצה לברך את כל העובדים שנקלטים היום באיכילוב ולציין כי לא מדובר רק במהלך של העצמת זכויות אלא בשליחות שצריך לחיות איתה – להרגיש כאן את הבית ואת הערבות ההדדית ולהבין שמהיום כולנו הופכים משני תאים לתא משפחתי אחד".

 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, ציין במהלך טקס קליטת העובדים כי: "יש כאן אלמנט של רגע היסטורי. בשבועות האחרונים התקיימו טקסים דומים בבתי חולים אחרים, וחוץ מההיבט הפורמלי של הטקס, יש כאן הזדמנות מצוינת להודות לאנשים שהובילו את המהלך – יו"ר ההסתדרות ושר האוצר. משרד הבריאות ימשיך להיות שותף לנושא, מאחר ותהליך זה חשוב לא רק לעובדים אלא למערכת כולה. עובדים מרוצים יותר, במיוחד בסטטוס הזה, יודעים לתת שירות טוב יותר ומי שמרוויח מזה בסוף הם המטופלים".

בזכות המעבר להעסקה ישירה וקליטת עובדי הניקיון באיכילוב כעובדים מן המניין בעיריית תל-אביב, העובדים ייהנו מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכם קיבוצי תוך הסדרת הביטחון התעסוקתי שלהם.

עובדי הניקיון בבית החולים איכילוב, הצטרפו היום לקרוב לאלף עובדי קבלן שנקלטו בשבועות האחרונים להעסקה ישירה בבתי החולים הממשלתיים ולאלפי עובדים נוספים שממשיכים להיקלט, כחלק מיישום ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן כפי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון, ביולי 2015. בין המרכזים הרפואיים שבהם כבר חל המעבר להעסקה ישירה: רמב"ם, שער מנשה, אסף הרופא, הלל יפה, ברזילי ופדה-פוריה.

לצד ההתקדמות בקליטתם של 1,500 עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים, בארבע השנים הקרובות צפויים להיקלט להעסקה ישירה גם כ-5,000 עובדי קרנות מחקרים בבתי החולים שעוסקים במתן שירות הכלול בסל הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!