דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאות גמלאים הפגינו מול משרד האוצר: "נראה את חברי הכנסת חיים על קצבאות הזקנה"

גמלאים מההסתדרות ומהסתדרות הגמלאים הגיעו הבוקר (ג') למשרד האוצר בירושלים והפגינו נגד התקציב שצפוי להיות מאושר עד סוף החודש, ושלטענתם אין בו בשורה לגמלאים ולאזרחים הוותיקים

  • גמלאים מההסתדרות ומהסתדרות הגמלאים הגיעו הבוקר (ג') למשרד האוצר בירושלים והפגינו נגד התקציב שצפוי להיות מאושר עד סוף החודש, ושלטענתם אין בו בשורה לגמלאים ולאזרחים הוותיקים
הדס יום טוב

מאות עובדים וגמלאים מההסתדרות ומהסתדרות הגמלאים הפגינו היום (שלישי) מול משרד האוצר בירושלים, בטענה שבתקציב הקרוב שצפוי לעבור בממשלה עד סוף החודש, אין בשורה לגמלאים ולקשישים, והם שקופים לממשלת ישראל.

"כל ממשלות ישראל צריכות להתבייש בכך שהן גורמות לגמלאים לצאת לרחובות ולהפגין על דברים בסיסיים שכל אחד צריך לקבל", אומר ל'דבר' שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים. "איך יכול להיות שאנחנו נמצאים במקום האחרון? אנחנו נמשיך במאבק הזה עד שהממשלה תתייחס לגמלאים, כל הגמלאים, בלי הבדל דת, גזע, מין, עדה, דעה פוליטית או מקום מגורים. לא יהיו פה אנשי ציבור שיתעלמו מהגמלאים, שבנו את המדינה, הקימו משפחות ובנות בתים במדינה, לחמו עליה ושילמו מסים כל חייהם.

יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי (במרכז עם המגפון) בהפגנת גמלאים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: הדס יום טוב)
יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי (במרכז עם המגפון) בהפגנת גמלאים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: הדס יום טוב)

"הדרישה שלנו היא מינימלית: הצמדה לשכר הממוצע. משהו שייתן לנו עוגן בסיסי למחיה, שימנע את החרפה והמצב שבו אלפי גמלאים בוחרים בין לחם לתרופות".

אילנה שמעוני. "2,500 שקל – למה זה מספיק? רק תרופות זה 500 שקל" (צילום: הדס יום טוב)
אילנה שמעוני. "2,500 שקל – למה זה מספיק? רק תרופות זה 500 שקל" (צילום: הדס יום טוב)

"לפני הפרישה הייתי מנהלת לשכת הגזבר של מנכ"ל העירייה, ואז יו"ר ועד עובדי עיריית רחובות", אומרת אילנה שמעוני, יו"ר מרחב רחובות של הסתדרות הגמלאים. היא בת 79, אם לחמישה וסבתא ל-17 נכדים ונין אחד. "אנחנו רוצים להפגין כוח, כי יש לנו כוח. כל ממשלות ישראל שכחו את הגמלאים. אנחנו דורשים הצמדה של קצבת הזקנה או לשכר  ממוצע או למדד המחירים. 12 שנה לא העלו את הקצבה.

"מסתבר שמ-2011 לא הוסיפו שקל לקצבאות. השנה הוסיפו 6 שקלים. כל זה כשיוקר המחיה עולה ועולה. זה אומר החסרה של 7.5%. אנחנו דורשים את מה שמגיע לנו.
הקצבה לא מספיקה לכלום. צריך להיעזר בילדים, בעמותות. אנשים שעבדו כל חייהם. זו חרפה. אנחנו רוצים לתת לילדים וצריכים לקחת מהם. 2,500 שקל – למה זה מספיק? רק תרופות זה 500 שקל. לא יכול להיות שמחלקים מיליארדים לכולם ולנו לא נשאר".

חנה וסאל. "אני מפחדת מאוד מזה שלא יהיה לי מספיק בסוף" (צילום: הדס יום טוב)
חנה וסאל. "אני מפחדת מאוד מזה שלא יהיה לי מספיק בסוף" (צילום: הדס יום טוב)

"באנו להפגין עבור הזכויות שלנו", אומרת חנה וסאל (74) מתל אביב, אם לשתיים וסבתא לשישה, גמלאית של עיריית תל אביב. "כל הגמלאים במדינת ישראל מרגישים מקופחים. ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מקופחים יותר. זה לא הוגן. זה דור המייסדים של המדינה. לא יכול להיות שזורקים אותנו ושאנחנו שקופים לעת זקנה, ההיפך. צריכים להתייחס אלינו כאל האנשים הכי יקרים במדינה.

"זה קשה להסתדר היום. אנחנו צפים על המים. אני מתנדבת בביטוח לאומי בארגון הגמלאים, ורואה המון מצוקות וקושי בגיל שלי והלאה. אני מאוד מפחדת מהעתיד, אני לא יודעת מה יהיה. המדינה הזו מאוד יקרה לי אבל אני מפחדת מאוד מזה שלא יהיה לי מספיק בסוף".

שי אסולין. "יש כסף לכולם, אבל לא למייסדי המדינה שהקימו אותה והכול פה בזכותם" (צילום: הדס יום טוב)
שי אסולין. "יש כסף לכולם, אבל לא למייסדי המדינה שהקימו אותה והכול פה בזכותם" (צילום: הדס יום טוב)

"הגענו במטרה לעשות שינוי בנושא קצבאות הגמלאים", אומר שי אסולין, רכז הגמלאים במרחב השפלה בהסתדרות. "לא ייתכן שגמלאים יהיו במצב שאין להם אפילו יכולת בסיסית להזדקן בכבוד. יש כסף לכולם, אבל לא למייסדי המדינה שהקימו אותה והכול פה בזכותם.

"אנחנו מצפים ששר האוצר יגיע אלינו. לא מעניין אותו יוקר המחיה, שהדירות זינקו, החלב והלחם כבר לא ברי השגה. אני רוצה לראות את חברי הכנסת חיים על הקצבאות של הקשישים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!