דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות האוכלוסין

רשות האוכלוסין השיקה שירות חדש: ממתינים לקבלת דרכון יוכלו לעקוב מרחוק אחר התקדמות התור

השירות ניתן מהיום (ג') בארבע הלשכות הגדולות - תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע - שמשתתפות ב'מרתון דרכון' ופועלות עד 21:00 | המתייצבים בלשכות אלה לא נדרשים להזמין תור מראש, ובהתאם לכך מתחילת השבוע התורים בהן ארוכים במיוחד

תורים ארוכים בכניסה ללשכת האוכלוסין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
תורים ארוכים בכניסה ללשכת האוכלוסין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שירות חדש שיאפשר למתייצבים לקבלת דרכון לעקוב מרחוק אחר המספרים המתקבלים לשירות הושק היום (שלישי). המתייצבים יוכלו לעקוב באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין אחר התקדמות התור. המטרה היא לצמצם את העומס ולהקל על מקבלי השירותים, במסגרת 'מרתון דרכון' שמקיימת רשות האוכלוסין וההגירה בארבע הלשכות הגדולות שלה – תל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים. מאז תחילת הפרויקט שלשום, הונפקו כבר יותר מ-12.5 אלף דרכונים חדשים.

במסגרת המרתון, ניתן לפנות לקבלת דרכון ללא הזמנת תור מראש בארבע הלשכות האלה, שיישארו במסגרת הפיילוט פתוחות עד 21:00 למשך חודש. ביומיים הראשונים של הפרויקט נרשמו מחוץ ללשכות תורים עמוסים, שההמתנה בהם ארכה שעות ארוכות.

"אנחנו ביומו השלישי של פרויקט 'מרתון דרכון', ועד כה, הפרויקט מוכיח את עצמו בכל יום מחדש", אמר מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו. "השירות החדש מציב את הרשות בקדמת הטכנולוגיה, ויאפשר לכל אחד לעקוב מרחוק אחרי מה שקורה בלשכה״. נוסף על ארבע הלשכות בפרויקט 'מרתון דרכון', נפתח אתמול גם מרכז חדש להנפקת דרכונים בבני ברק, בקביעת תור מראש.

בתחילת השבוע פרסם שר הפנים משה ארבל איגרת מיוחדת לאזרחי ישראל: "במהלך החודש הקרוב צפויים להגיע המונים ללשכות שבהן מתקיים 'מרתון דרכון'. צפויים להיות תורים ארוכים, עומסים, לחץ והרבה זמן המתנה. אנחנו מודעים לכך, ופועלים להקל כמה שאפשר. אזרחים יקרים, אני מבקש מכל אחת ואחד מכם באופן אישי: פנו יום ותיערכו בהתאם, זה יכול לקחת כמה שעות. בהגיעכם ללשכות, אנא התאזרו בסבלנות, כבדו איש את רעהו וגלו אורך רוח".

ארבל הדגיש שמדינת ישראל מתמודדת מזה כשנתיים עם משבר דרכונים, ובתחילת השנה הציב שר הפנים הקודם אריה דרעי את פתרון המשבר בראש סדר העדיפויות של המשרד. "השבוע אנחנו מתחילים את המבצע כדי לשנות את המגמה".

קידום הפרויקט התאפשר בין היתר בזכות הסכמות שהובילה הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי מול משרדי הפנים והאוצר להרחבת שעות הפעילות של הלשכות. עובדי הלשכות שלוקחות חלק במרתון, שנדרשים למאמץ מיוחד ועבודה בשתי משמרות, יקבלו תגמול נוסף על שכרם הרגיל, שיוכל להגיע עד 20 אלף שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!