דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

דריכות בירושלים לקראת מצעד הדגלים: חשש שהסלמה עלולה להתפשט לערים המעורבות

יותר מ-3,200 שוטרים ולוחמי מג"ב ישתתפו מחר (ה') במבצע האבטחה | השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קיים הערכת מצב אך טרם הכריז רשמית אם ישתתף בצעדה: "אין ספק שיהיו כאלה שינסו לשבש את השמחה"

מצעד הדגלים בירושלים (צילום: AP/Ariel Schalit)
מצעד הדגלים בירושלים (צילום: AP/Ariel Schalit)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לקראת מצעד הדגלים שייערך מחר (חמישי) בירושלים. החשש הוא שהסלמה בירושלים תזלוג גם לערים המעורבות, ולכן גם שם ישנה כוננות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים היום הערכת מצב לקראת מחר, אך טרם הכריז רשמית אם ישתתף בצעדה או לא.

יותר מ-3,200 שוטרים ולוחמי מג"ב ישתתפו במבצע האבטחה. למרות שמשטרת ירושלים מתוגברת החל מהיום – ניתנה הנחיה להשאיר מפקדות משימתיות בנגב ובגליל, עם ריכוזי כוחות בערים המעורבות, מחשש שכל הסלמה בירושלים עלולה להתפשט לאזורים אחרים בארץ. זאת הנחיה של המפכ"ל ושל השר בן גביר.

איתמר בן גביר במצעד הדגלים בירושלים בשנה שעברה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)
איתמר בן גביר במצעד הדגלים בירושלים בשנה שעברה (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90)

בן גביר קיים היום הערכת המצב לקראת המצעד. "מחר בעזרת השם נחגוג את יום ירושלים", אמר השר לביטחון לאומי. "אנחנו כאן בהערכת מצב כדי להיערך בצורה המיטבית. המדיניות של השר היא מאוד ברורה ביום הזה. יום חג, המדיניות היא לאפשר חופש תנועה מוחלט של יהודים ברחבי ירושלים, כל האיומים לטרור, כל האיומים בבריונות, כל האיומים בפרובוקציה כזו או אחרת צריכים להיגדע ויפה שעה אחת קודם".

"אנחנו מיד נדבר על הפריסה ונקבל תמונת מצב. ברוך השם משטרת ירושלים מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם ומתפלל ומקווה שזה ימשיך להיות כך גם מחר ובכל השנה כולה", הוסיף בן גביר. "לפחות ממה שקראתי הבוקר, אין ספק שיהיו כאלה שינסו לשבש את השמחה ואין לי ספק שהמשטרה תעמוד שם בצורה נחושה, תקיפה, יחד עם המפכ"ל והסמפכ"ל".

המצעד צפוי להתקיים בהשתתפות עשרות אלפי אנשים ויעבור בתוואי זהה לזה של שנה שעברה, ימים ספורים בלבד אחרי סיום סבב הלחימה בעזה. הצעדה תחל במרכז ירושלים, ומשם תמשיך לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה, כולל מעבר בשער שכם.

הסדרי התנועה: בשעות 14:00 עד 19:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בן צבי, בצלאל, המלך ג'ורג', קרן היסוד, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, מנשה בן ישראל, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה, מנהרת צה"ל, חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים.

מהמשטרה נמסר כי הצירים ייפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות הצעדה. בזמן המצעד, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה"ל משני הכיוונים. כמו כן תחבורה ציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!