דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ועד המעונות השיקומיים: משרד הרווחה התחייב לתקצב 40 מיליון ש"ח להעלאת שכר למטפלות

לפי הוועד משרד הרווחה הבטיח להקצות 40 מיליון שקלים להשוואת שכרן של המטפלות לשכר תומכות החינוך בגני הילדים | בעקבות ההחלטה, הוחלט להשהות את ההשבתה שתוכננה במעונות

שר הרווחה יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
שר הרווחה יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר הרווחה יעקב מרגי (ש"ס) הצהיר היום (רביעי) בוועדת זכויות הילד שיקצה 40 מיליון שקלים להשוואת שכר המטפלות מחנכות של המעונות השיקומיים לשכר תומכות החינוך בגני הילדים, כך לפי הודעה של ועד מעונות היום השיקומיים. מקור התקציב יהיה מהתקציב הקיים של משרד הרווחה.

הצהרה זו מגיעה לאחר פרסום מכתב משותף של השר מרגי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במכתב נאמר כי העמותות ישלמו למטפלות מחנכות שכר זהה לשכרן של תומכות החינוך בגני הילדים ומשרד הרווחה ישפה אותן על העלאת השכר.

עם פרסום ההודעה, חלק מהארגונים ביקרו את הודעת המשרד בטענה שסוגיות נוספות הקשורות בתקצוב המעונות לא נפתרו, אך מאוחר יותר פרסמו הודעה על ביטול ההשבתה שתוכננה, לפיה: "בעקבות שיחה שקיימו הערב נציגי ועד מעונות היום השיקומיים עם שר הרווחה ומתוך ההבנה כי יש נכונות והתחייבות מצדו לפתור את המשבר, הוחלט להשהות את ההשבתה שתוכננה למחר וזאת במטרה להגיע להסכמות סופיות בימים הקרובים".

במעונות היום השיקומיים יש 4,290 פעוטות. המעונות השיקומיים הם מסגרות המיועדות לפעוטות בני חצי שנה עד שלוש עם עיכוב התפתחותי או צרכים מיוחדים אחרים. תינוקות ופעוטות אלו זכאים למעונות לפי אמות מידה שנקבעו בחוק שחוקק בשנת 2000. המעונות מופעלים באמצעות עמותות ציבוריות ומפוקחים על ידי משרד הבריאות, משרד הרווחה וזרוע העבודה. כיום ישנם 180 מעונות שיקומיים, שמטפלים בכ-4,000 פעוטות. בשנת 2022 תוקצבו המעונות על ידי משרד הרווחה ב-331.9 מיליון שקלים.

מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)
מעון יום של נעמת ברמלה (צילום: Noamfurer ויקימדיה קומונס)

המעונות מתוקצבים על ידי משרד הרווחה ומחויבים לתקנים וסל שירותים שמותאמים לצרכי הפעוטות, וכן על ידי קופות החולים שמשפות אותם על טיפולים התפתחותיים שהפעוטות זכאים להם בהתאם לסל הבריאות. התעריף נקבע על ידי שרי הרווחה והבריאות, בהסכמת משרד האוצר ובאישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. חלק נוסף הוא השתתפות ההורים, שנקבעת על ידי משרד הרווחה בהתאם לרמת הכנסה, בדומה למעונות היום המפוקחים לפעוטות. השתתפות זו ומשולמת לרשות המקומית שמעבירה אותה לארגונים המפעילים.

התקינה במעונות דורשת אנשי צוות רבים בשל האופי המיוחד שלהם, כך שהתקן עומד על 3.5 מטפלות מחנכות וגננת בכיתה שיש בה עשרה פעוטות בממוצע. נוסף על כך, מועסקים במעונות אנשי מקצוע פרא-רפואיים, עובדות סוציאליות, ובחלק מהמקרים גם אחות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!