דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

זלנסקי הגיע לפסגת הליגה הערבית, בדרך לפסגת ה-G7

נשיא אוקראינה ייפגש היום עם מנהיגי העולם הערבי, במטרה לשכנע אותם לתמוך בהתנגדות העולמית לרוסיה | בראשון יגיע זלנסקי לפסגת שבע המדינות הדמוקרטיות החזקות בעולם שתתמקד בפירוק נשק גרעיני, ובסנקציות כלכליות נגד רוסיה

נשיא אוקראינה זלנסקי ונסיך סעודיה באדר בין סולטן (צילום: Saudi Press Agency via AP)
נשיא אוקראינה זלנסקי ונסיך סעודיה באדר בין סולטן (צילום: Saudi Press Agency via AP)

ראשי הדמוקרטיות החזקות בעולם התחייבו היום (שישי) להחריף את הסנקציות על רוסיה בעקבות הנוכחות שלה באוקראינה. ביום ראשון יצטרף לפסגה באופן אישי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שעובר בדרך לשם בפסגת הליגה הערבית.

פסגת הליגה הערבית

זלנסקי הגיע הבוקר לערב הסעודית כדי לנאום בפני פסגת הליגה הערבית, שרבות מחברותיה נשארו נייטרליות, וחלקן אף נוקטות עמדה פרו-רוסיות בנוגע למלחמה של רוסיה באוקראינה. במלאת 15 חודשים לפלישה הרוסית, הוא מקווה לשכנע את החברות באחת הקואליציות החזקות בעולם לבחור בצד האוקראיני, או לפחות להיות ערות לבעיות שבחבירה לרוסיה.

"אוקראינה לא תיכנע לעולם לשלטון זר או קולונליאליזם. על זה אנחנו נלחמים", אמר זלנסקי למנהיגי הליגה הערבית, בנוסף לכך הוא תקף את איראן על אספקת רחפנים לרוסיה. בנאומו האשים את זלנסקי את חלק מהנוכחים באולם ב"העלמת עין" ממעשי רוסיה, אף לא ציין שמות.

אירוע שעורר תשומת לב רבה בפסגה הערבית הוא חזרתו של נשיא סוריה בשאר אסד, שהתקבל בחזרה לחיק הליגה 12 שנים לאחר השעיית סוריה בתחילת מלחמת האזרחים שהחלה בה.

פסגת G7

מנהיגי שבע מהדמוקרטיות החזקות בעולם מתכנסים בימים אלה לפסגת ה-G7 בהירושימה, מקום ההתקפה האטומית הראשונה בעולם בסוף מלחמת העולם השנייה. יפן בחרה לארח את הפסגה שם במטרה לקדם שיח בנושא פירוק נשק גרעיני, זאת בצל האיומים הגרעיניים מצד רוסיה כלפי אוקראינה, וההתחמשות הגוברת של צפון קוריאה וסין בטילים הנושאים ראש נפץ גרעיני.

מנהיגי מדינות ה-G7 באנדרטה להרוגי הטלת פצצת האטום בהירושימה (צילום: AP Photo/Susan Walsh, Pool)
מנהיגי מדינות ה-G7 באנדרטה להרוגי הטלת פצצת האטום בהירושימה (צילום: AP Photo/Susan Walsh, Pool)

אולכסיי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי והגנה של אוקראינה, אישר כי זלנסקי יגיע לפסגה בראשון, לאחר ביקורו בפסגת הליגה הערבית. "החלטות חשובות רבות יתקבלו שם, לכן הנוכחות הפיזית חיונית להגנה על האינטרסים שלנו", ציין דנילוב.

"התמיכה שלנו באוקראינה לא תפחת", אמרו מנהיגי מדינות ה-G7 בהצהרה משותפת לתקשורת, "נעמוד ביחד נגד רוסיה במלחמתה הלא חוקית, לא צודקת וללא התגרות מצד אוקראינה".

לפי בכיר אמריקאי, ארה"ב תרחיב את הסנקציות הכלכליות נגד רוסיה. עוד הוסיף הבכיר כי שאר המדינות צפויות להכריז על צעדים דומים במטרה לבודד את רוסיה, ולסכל את יכולתה להילחם באוקראינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!