דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל עד גיל 20 תפתח את הופעתה הראשונה במונדיאליטו: "רוצים להגיע הכי רחוק"

הנבחרת של המאמן אופיר חיים תשחק היום (א', 21:00, שידור בכאן 11) בבואנוס איירס מול קולומביה החזקה | הנבחרת הישראלית, שסיימה כסגנית אלופת אירופה עד גיל 19, הוגרלה לבית 3 עם: קולומביה, סנגל ויפן

נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגת את העלייה לגמר אליפות אירופה (צילום: Seb Day - UEFA via Sportsfile)
נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגת את העלייה לגמר אליפות אירופה (צילום: Seb Day - UEFA via Sportsfile)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 תפתח היום (ראשון, 21:00, שידור בכאן 11) את הופעתה ההיסטורית במונדיאליטו, מול נבחרת קולומביה, באצטדיון סיודד דה לה פלאטה בבואנוס איירס. הנבחרת של המאמן אופיר חיים העפילה לטורניר לאחר שהגיעה עד לגמר היורו נגד והפסידה 3:1 לאנגליה. ישראל הוגרלה לבית 3 עם שלוש נבחרות: קולומביה, סנגל ויפן.

בהיעדרו של כוכב הנבחרת, אוסקר גלוך, ההרכב המשוער למשחק הפתיחה יכלול את: תומר צרפתי, עיליי פיינגולד, אור ישראלוב, סתיו למקין, רוי רביבו, אילי מדמון, אל ים קנצפולסקי, תאי עבד, אריאל לוגסי, רן בנימין (ענאן חלאיילה) ודור תורג'מן.

שחקני נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 באימון לקראת המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 באימון לקראת המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

קפטן הנבחרת, איליי מדמון, במפגש עם הקהילה היהודית בבואנוס איירס: "להגיע למונדיאל עד גיל 20 זה מעמד מאוד מרגש וזאת זכות גדולה להיות פה. אנחנו שמחים ונרגשים. אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק גם פה ולא באנו רק לסמן וי על ההשתתפות בטורניר. תודה רבה שבאתם, נעשה הכל כדי לשמח אתכם ואנחנו מקווים שתגיעו לתמוך בנו גם במשחקים".

עוד לפני שישראל עלתה למונדיאליטו, אירוח הטורניר הוענק ב-2019 לאינדונזיה – מדינה מוסלמית שאיתה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. אינדונזיה אינה מדינת כדורגל מסורתית, ואירוח אירוע בסדר הגודל הזה היה הזדמנות פז עבורה לדחוף קדימה את הענף במדינה. אחרי שישראל זכתה בכרטיס המפתיע, גברו הקולות במדינה נגד כניסתה של נבחרת ישראלית. בעקבות ראשי בפיפ"א החליטו לשלול מהמדינה את אירוח האליפות ולהזיז את הטורניר לארגנטינה.

24 נבחרות ישתתפו בטורניר. הן חולקו לשישה בתים, שבכל אחד מהם ישחקו ארבע נבחרות. ההגרלה נעשתה בצורה כזו ששתי נבחרות מאותה יבשת לא יכולות לשחק יחד, וכך נמנעה ישראל מבית משותף עם נבחרות חזקות כמו צרפת, אנגליה ואיטליה.
אז מה קורה בשלב הבתים? בכל בית, כל נבחרת מקיימת שלושה משחקים – אחד נגד כל יריבה. בסיום משחקי הבתים, שתי הראשונות מכל בית עולות לשמינית הגמר. אליהן יצטרפו ארבע הנבחרות הטובות ביותר מבין שש הנבחרות שסיימו במקום השלישי.

העולות מהמקום השלישי ייקבעו בהתאם למספר הנקודות שהשיגו, כאשר במקרה של שוויון דמות העולה תוכרע על הפרש שערים. במקרה של שוויון גם בקטגוריה זו, תינתן עדיפות לנבחרת שהבקיעה יותר. אם וכאשר ייווצר מצב של שוויון גם בהפרש השערים וכמות השערים שנכבשו, תכריע כמות הכרטיסים האדומים והצהובים שנשלפו לחובת הנבחרות המעורבות. בסך הכל ימשיכו 16 נבחרות לשלב הבא, ומכאן הטורניר ישוחק בשיטת נוקאאוט – המנצחת עולה שלב, המפסידה הולכת הביתה – כל הדרך עד לגמר הגדול שייערך ב-11 ביוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!