דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בחברה הערבית

במחאה על 80 נרצחים מתחילת השנה: מאות בשיירת מחאה נגד האלימות בחברה הערבית

מאות אזרחים ערבים התכנסו בלטרון לשיירת רכבים לירושלים במחאה על הירצחם של 80 בני אדם מתחילת השנה | שרה עטאוונה, שבנה מחמוד בן ה-16 נרצח ברמלה: "הנקמה מביאה רק נקמה, מה זה עוזר לי? אני ארדוף אחרי המשטרה ואחרי הממשלה"

משפחה וחברים של מוהנד שנרצח בעין מאהל ב-5 במאי השנה, מוחים בשיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')
משפחה וחברים של מוהנד שנרצח בעין מאהל ב-5 במאי השנה, מוחים בשיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')
יניב שרון

כ-200 מכוניות עשו דרכן הבוקר (ראשון) לצומת לטרון ומשם לירושלים בשיירת מחאה נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית. בלטרון חברו השיירות מדרום ומצפון לשיירת אחת לירושלים. 80 איש ואישה מהחברה הערבית נרצחו מאז תחילת השנה, לעומת 30 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי פידא שחאדה רכזת קואלציית נשים נגד נשק, הדרישות המרכזיות של המוחים היא פענוח תיקי הרצח והקמת ועדה בין-משרדית לטיפול בפשיעה שתכלול את משרדי החינוך, הרווחה והשיכון. השיירה היא תחילתו של קמפיין ציבורי. לדברי שחאדה, בכל יום שלישי החל מיום שלישי ה-30 במאי תיערך הפגנה באחד היישובים הערביים או הצמתים המרכזיות. "אנו מבינים שאנו בתחילתו של תהליך לטווח ארוך".

שיירת המחאה ביוזמת ועד ראשי הרשויות הערביות ונשים נגד נשק ואימהות למען החיים השלום. בצעדה משתתפים ח"כים מהרשימה המשותפת ומרע"מ, ראשי רשויות, אנשי ציבור ומשפחות הנרצחים.

שרה עטאוונה, שבנה מחמוד נרצח ברמלה ב-2020 (צילום: יהל פרג')
שרה עטאוונה, שבנה מחמוד נרצח ברמלה ב-2020 (צילום: יהל פרג')

שרה עטאוונה אימו של מחמוד שנרצח בכניסה לביתו ברמלה ב-2020, אינה מחפשת נקמה. "הנקמה מביאה רק נקמה, מה זה עוזר לי? אני ארדוף אחרי המשטרה ואחרי הממשלה", אומרת עטאוונה. "הגעתי כי אני מקווה שזה יעזור. לא מאמינה שיהיה שינוי, ובכל זאת אני פה".

ועדת המעקב לענייני הציבור הערבי בישראל הודיעה על יציאת צעדות המחאה ברחבי הארץ כבר ביום שישי, במחאה על מדיניות הממשלה בטיפולה באלימות והפשיעה בחברה הערבית.

שיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')
שיירת המחאה על האלימות בחברה הערבית (צילום: יהל פרג')

השיירות ייצאו ממוקדים שונים ברחבי הארץ, נפגשו ב-12:00 בצומת לטרון ומשם המשיכו לירושלים. "אנו מאשימים – הפשיעה בחברה הערבית היא תוצר של מדיניות מכוונת", נכתב בהודעת הארגון, "לאחר שהאלימות שברה שיאים, והקורבנות מתרבים מדי יום ביומו, הגיע הזמן לצאת למחאה ארצית נגד ממשלת הימין".

כאמור, מתחילת השנה נרצחו 80 בני אדם בחברה הערבית, מספר חריג גם ביחס לשנים קודמות ורק שמונה מהמקרים פוענחו. הנרצח הראשון ב-2023, שרבל עזאם, נורה למוות ב-6 בינואר. הצעיר מבין הנרצחים, אמיר מסארווה בן חצי שנה, נרצח בתחילת מאי. ביום חמישי נורה למוות פראס מסאעדה (28), בנו של סגן ראש מועצת כפר יאסיף זאהי מסאעדה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!