דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפלמ"ח

מורשת הפלמ"ח / הפלמ"חניקים לנתניהו: מנע את הנצחת גנדי בשער הגיא

לוחמי הפלמ"ח נפגשו אמש עם ראש הממשלה נתניהו, וניסו לגייסו למאבקם בהחלטת הממשלה לפיה יקרא חאן שער הגיא על שמו של רחבעם זאבי ז"ל, שלא לחם במקום. "רה"מ מתכוון ללמוד את הנושא לעומק ולגבש עמדה בנושא", נמסר מטעמו

יוצאי הפלמ"ח (משמאל לימין) - רפי איתן, יהושוע גביש, חיים גורי וחברת הכנסת ענת ברקו לאחר פגישתם עם רה"מ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
יוצאי הפלמ"ח (משמאל לימין) - רפי איתן, יהושוע גביש, חיים גורי וחברת הכנסת ענת ברקו לאחר פגישתם עם רה"מ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

בנסיון למנוע את החלטת הממשלה להנציח את שמו של רחבעם זאבי בחאן שער הגיא, נפגשו אמש (חמישי) הפלמ"חניקים הוותיקים עם ראש הממשלה נתניהו וניסו לגייס אותו למאבקם. בשמו של ראש הממשלה הגיב מזכיר הממשלה צחי ברוורמן: "ראש הממשלה מתכוון ללמוד את הנושא לעומק ולגבש עמדה בנושא."

מה ביקשו בפלמ"חניקים בסך הכל? שצדק ייעשה עם הלוחמים והלוחמות בקרב על ירושלים במלחמת השחרור, וכי גנדי, שלא לחם באזור, לא יונצח באתר.

דגלי הפלמ"ח בחאן שער הגיא (צילום: דבר ראשון).
דגלי הפלמ"ח בחאן שער הגיא (צילום: דבר ראשון).

כשכתב 'דבר ראשון' נפגש איתם, כשהקימו מאהל מחאה בחג הסוכות, אמר לו יוני אמיר בנם של לוחמי פלמ"ח: "רחבעם זאבי גנדי ז"ל הוא בנאדם שיש לו זכויות במדינה הזו, אבל אנחנו לא מתעסקים באישיות של גנדי או האם כן או לא להנחיל את מורשתו. יש ארגונים וח"כים שעוסקים בזה. אנחנו מדברים על משהו אחר לחלוטין – לספר כאן את הסיפור של גנדי זה לא לספר את סיפור פורצי הדרך ומלווי השיירות, ועל זה אנחנו מדברים."

השר לשעבר רפי איתן, האלופים במיל' שייקה גביש, צביקה זמיר ועמוס חורב והמשורר חיים גורי שהגיעו לפגישה עם ראש הממשלה, יצאו ממנה כשהם חשים כי נתניהו קשוב לדרישותיהם. גביש אמר: "הבהרנו לראש הממשלה כי המאבק הזה הוא לא לכבודם של מאות החללים שנפלו בקרב על ירושלים, הוא הבטיח שיתייחס לנושא ברצינות ואנו מודים לו על כך".

המשורר חיים גורי הוסיף ואמר: "יצאתי בתחושה שראש הממשלה הבין במה מדובר וכולי תקווה שהסיפור עם גנדי יעלם במהרה, שכן להרבה אנשים קשה להשלים עם המצב והם מרגישים כי מדובר בפגיעה קשה במורשת עם ישראל".

מפגש ותיקי הפלמ"ח בהפגנה נגד הנצחת רחבעם זאבי בחאן שער הגיא (צילום: דבר ראשון).
מפגש ותיקי הפלמ"ח בהפגנה נגד הנצחת רחבעם זאבי בחאן שער הגיא (צילום: דבר ראשון).

בסיום הפגישה התייחס לנושא בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן: "ראש הממשלה קיים פגישה עם גיבורי הפלמ"ח. הוא שמע בקשב רב, הערכה רבה ובכבוד הראוי את פורצי הדרך לירושלים ובכוונתו ללמוד את הנושא לעומק ולגבש עמדה בנושא".

לשאלתנו מדוע אין תמונות משותפות של לוחמי הפלמ"ח וראש הממשלה, מסרו בלשכת ראש הממשלה כי בפגישה לא נכח צלם מטעם הלשכה, אך לא פירטו את הסיבה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!