דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

משבר בקואליציה: גולדקנופף, בן גביר ומעוז מאיימים לא להצביע בעד התקציב

גולדקנופף וחברי מפלגתו דורשים שתקציבי האברכים ומוסדות ללא לימודי ליבה יחולו רטרואקטיבית מתחילת 2023, או שיתפטרו מהכנסת ולא יתמכו בתקציב | בן גביר מאיים להמשיך את החרם גם בהצבעה הגורלית, בטענה לפגיעה בתקציבי הנגב והגליל

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לקראת ההצבעה על התקציב, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ביממה האחרונה איומים מצד שותפותיו לקואליציה, אגודת ישראל ועוצמה יהודית, שאלו לא יצביעו בעד התקציב ויפילו את הממשלה אם לא ייענה לדרישותיהם. גם חבר הכנסת אבי מעוז ממפלגת נעם, שהיא בפועל סיעת יחיד, איים להתנגד לתקציב.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף דורש שתקציבי האברכים והתקצוב למוסדות הפטור שלא מלמדים ליבה יחולו רטרואקטיבית מתחילת 2023, בעוד נכון לעכשיו תקציב המדינה מחיל את התקציבים הללו רק מהחודש הבא. מדובר בתוספת של 600 מיליון שקלים שסמוטריץ' והאוצר מתנגדים לה בתוקף, בטענה כי אין מאיפה להביא את הכסף.

גולדקנופף מאיים כי אם לא יקבל את הכספים – אגודת ישראל לא תתמוך בתקציב, ואחד משרי המפלגה שייצא לפי החוק הנורבגי יתפטר בעתיד, ויחזור להיות חבר כנסת כדי לא להצביע בעד התקציב. בלעדיו לנתניהו לא יהיו 61 תומכים, והתקציב לא יוכל לעבור.

במקביל, השר איתמר בן גביר מאיים להמשיך להחרים את הצבעות הקואליציה ולא להצביע על התקציב, בטענה שסמוטריץ' לא דאג לתקציבי הנגב והגליל, והפנה כספים קואליציוניים רבים למשרדה של אורית סטרוק ולצורכי מפלגתו.

בן גביר מתעקש כי הוא נבחר על קולות הנגב והגליל, ולכן לא יתפשר בדרישתו. נתניהו הבהיר לבן גביר כי אין מאיפה לגייס את הכספים, וגם סמוטריץ' מתנגד לדרישת בן גביר.

בסביבת סמוטריץ' ובליכוד דחו את הטענות של בן גביר. בתדרוך מפי 'בכירים בקואליציה' נאמר ש"לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו".

גם חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שהיא בפועל סיעת יחיד עצמאית, איים להצביע נגד התקציב אם לא תאושר החלטת ממשלה לתקצוב הרשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה שסוכמה בהסכם הקואליציוני בין נעם לליכוד. בהחלטת הממשלה מראשון האחרון בה אושרו הכספים הקואליציוניים נקבע שיוקצו לרשות 120 מיליון שקלים ב-2023 ו-165 מיליון שקלים ב-2024, בכפוף להחלטת ממשלה נוספת על תקציב הרשות. מעוז דרש שהחלטה זו תובא לישיבת הממשלה מחר (ראשון), ועקב כך איים בהצבעה נגד התקציב ובפרישה מהקואליציה, אך דרישתו לא נענתה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!