דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ישראל אוזן ימונה למנכ"ל משרד העבודה במקום תאיר איפרגן

הממשלה אישרה את מינויו של אוזן, שכיהן כראש המטה של השר אריה דרעי בתפקידיו כשר הבריאות ושר הפנים וכן שורה של תפקידי ניהול נוספים | איפרגן: "מקווה שתחום ההכשרות המקצועיות ימשיך לפעול במשרד העבודה"

מנכ"ל משרד העבודה הנכנס ישראל אוזן; שר העבודה יואב בן צור; המנכ"לית היוצאת תאיר איפרגן (צילומים: משרד העבודה, ארן דולב)
מנכ"ל משרד העבודה הנכנס ישראל אוזן; שר העבודה יואב בן צור; המנכ"לית היוצאת תאיר איפרגן (צילומים: משרד העבודה, ארן דולב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ישראל אוזן ימונה למנכ"ל משרד העבודה, לבקשתו של שר העבודה יואב בן צור. המינוי אושר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, ויכנס לתוקפו החל מיום ראשון בשבוע הבא.

ישראל אוזן רכש את השכלתו התורנית בישיבת ׳עטרת ישראל׳, מתגורר בירושלים, נשוי לשירה ואב לארבעה. הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים ובעל תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בתוכנית הבכירים. בשנים האחרונות מילא מגוון תפקידים ציבוריים בכירים, בהם ראש מטה שר הפנים הפריפריה נגב וגליל, ראש מטה שר הבריאות, יועץ מנכ״ל משרד הפנים, מנהל תכניות לשילוב חרדים באקדמיה ותעסוקה בג׳וינט ישראל וקרן קמח וכן מנכ״ל אגודת הסטודנטים בקריה האקדמית אונו.״כמ״מ שר הבריאות נחשפתי מקרוב למקצועיות והכישרונות יוצאי הדופן של אוזן כראש מטה בשני משרדים גדולים ומשמעותיים, הבריאות והפנים",אמר בן צור. "אוזן מביא עמו את הניסיון הרב שצבר בהובלת תהליכים ברמה הלאומית בעבודת ממשלה והשלטון המקומי".

השר בן צור הודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, שלדבריו נרתם לקידום שוק העבודה והתעסוקה באוכלוסיות המוחלשות והמודרות. "החלטתו לשגר לצורך ביצוע משימות אלו את ישראל אוזן יד ימינו הנאמן והמוכשר מלמדת יותר מכל על מחויבותו למען האוכלוסיות המוחלשות והמודרות ומהווה אבן דרך משמעותית בדרכנו לצלוח את האתגרים העצומים העומדים לפתחנו. בטוחני שאוזן יחד עם הנהלת המשרד יובילו להישגים כבירים למען אזרחי ישראל״.

בן צור הודה למנכ"לית היוצאת של המשרד, תאיר איפרגן, שכיהנה קודם לכן כראשת זרוע העבודה שפעל תחת משרד הכלכלה טרם הקמת המשרד. "אני מבקש להודות ולברך את המנכ״לית היוצאת, תאיר איפרגן, על שיתוף הפעולה בהקמת משרד העבודה ומאחל לה בהצלחה רבה בהמשך הדרך״. איפרגן, שהודיעה היום לעובדים על סיום תפקידה, הייתה המנכ"לית האישה היחידה מבין מנכ"ליות המשרדים בממשלה הנוכחית, למעט גלי סמיברא שמונתה לאחרונה למנכ"לית משרד ההסברה בראשות השרה גלית דיסטל אטבריאן.
"אני מוסרת לבא אחריי משרד מקצועי מאוד עם הון אנושי מחויב ומסור, ועם הנהלה שאין דומה לה באף משרד", כתבה המנכ"לית היוצאת תאיר איפרגן במכתב ששלחה לעובדי המשרד. "הנהלה שהייתה לי הכוח, שלימדה אותי ואתגרה, שקידמה והביאה לכל ההישגים, שבלעדיה לא ניתן היה להוביל את המשרד הזה למקום בו הוא נמצא כיום".

בין היתר ציינה איפרגן כי במהלך השנתיים וחצי בהם כיהנה כראשת זרוע העבודה ואחרי כן כמנכ"לית המשרד קודמו 43 חוקים ותקנות לשוק עבודה שוויוני יותר והוגן ששומר על זכויות הפרט אך גם רואה את המעסיק וצרכיו; בוצעה רפורמה משמעותית בהכשרות מקצועיות עם המעסיקים שהעלתה את מספר ההכשרות המלוות בהשמה אצל מעסיק מ-400 ל-15 אלף. "כולי תקווה שתחום ההכשרות המקצועיות ימשיך לפעול במשרד העבודה (האמון על פיתוח ההון האנושי) והקיפאון הקיים בנושא זה יבוא לכדי סיום" כתבה, כשהיה מתייחסת ככל הנראה להחלטה לנתק חלק מפעילות האגף, בדגש על ההכשרות התוך מפעליות ממשרד העבודה למשרד הכלכלה.

"אני גאה שהייתה זו המשמרת שלי בה הצלחנו להקים מחדש את משרד העבודה" הוסיפה. "הקמת המשרד היא לא סמנטיקה, היא מהות. היא הצהרה משמעותית של הממשלה שמכירה בחשיבות הפעילות של המשרד, היא מאפשרת קיום מדיניות אחודה וקשב ניהולי של שרה או שר, איחוד שירותים וכלי סיוע הקשורים בשוק העבודה לטובת אזרחי המדינה, ייצוב מבנה ארגוני שתומך את היקף הפעילות המשוגע לעיתים, וכמובן גם חיזוק תחושת השייכות של 930 עובדות ועובדים מצוינים. מאחלת לכולכם הצלחה רבה בהמשך הדרך, תודה על הזכות שהייתה לי להוביל את המשרד".
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!