דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.0°תל אביב
  • 14.1°ירושלים
  • 20.0°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 19.3°אשדוד
  • 17.7°באר שבע
  • 20.4°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

פערי שכר גדולים בין עובדי הניקיון במשרדי הממשלה: "דורשים לתגמל בצורה שווה והוגנת"

יו"ר ומנכ"לית ארגון חברות הניקיון פנו במכתב לשר האוצר בו דרשו השוואה של התנאים בין עובדי משרדי הממשלה | בחלק מהמשרדים עובדם מקבלים שכר של 30.6 ש"ח לשעה, ובאחרים עובדים מקבלים שכר שמגיע עד 38 ש"ח לשעה

eng עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר.  (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
eng עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר. (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה. צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון חברות הניקיון פנה היום (ראשון) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה לייצר אחידות בתנאי השכר של כל עובדי הניקיון במכרזי המדינה. על פי המצב הנוכחי כיום, עובדי הניקיון המועסקים במשרדי הממשלה השונים וברשויות המדינה, מתוקצבים ברמה שונה, למרות שהם באותם תקנים בדיוק ומועסקים באותה העבודה."עמדתנו היא שיש להעלות את שכר עובדי הניקיון מעבר לשכר המינימום ולתת להם – לכולם – תגמול הוגן על העבודה הכה חיונית שלהם, אך בכל מקרה לא ייתכן מצב בו חברות הניקיון נאלצות להפלות בין עובד לעובד על אותה עבודה בדיוק",כתבו יו"ר ארגון חברות הניקיון אבי מזרחי ומנכ"לית ארגון חברות הניקיון, עו"ד ורוניקה רוזנברג. "נדרשת אחידות בתנאים בכל מכרזי המדינה. יש לתגמל עובדים אלו בצורה שווה והוגנת התואמת את חיוניות עבודתם".

לפי הארגון, הגיעו לידיו נתונים המלמדים כי משרדי התרבות, הביטחון, החינוך, העבודה, רשות המיסים, משטרת ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בתי המשפט, משרד התחבורה וגופים ממשלתיים נוספים משלמים לעובדי הניקיון לפי תעריף שכר מינימום העומד על 30.6 שקלים לשעה – זאת בשעה שמשרדים אחרים, דוגמת משרד ראש הממשלה, משרד החוץ, המוסד לביטוח לאומי, רשות שדות התעופה, התעשייה האווירית, רכבת ישראל, מעונות משרד הרווחה ועוד – משלמים סכומים גבוהים יותר הנעים בין 32 ל-38 שקלים לשעה.
"מדובר במדיניות היוצרת עיוות חמור ואפליה קשה בין עובדים, אשר שכרם לא אמור להיות תלוי במשרד הממשלתי בו הם מועסקים", מסרו במכתב, "לקראת אישור התקציב בכנסת אנו דורשים ממך ומבקשים לפעול בדחיפות להשוואת תנאי הניקיון בכל המכרזים הממשלתיים ולייצר אחידות שהיא גם צודקת וגם הכרחית".
לדבריהם, ענף הניקיון סובל בשנים האחרונות ממחסור חמור בכוח אדם ומתנאי עבודה ירודים, זאת על אף שמדובר בענף חיוני. "ניקיון מקצועי ומספק הוא לא רק צורך בסיסי אלא גם צורך של היגיינה ובריאות. בהיעדר ניקיון מספק כולנו נהיה חשופים ללכלוך שעלול במקרים מסויימים להגיע עד כדי זיהומים וסיכון חיים של ממש. יש לתגמל עובדים אלו בצורה שווה והוגנת, התואמת את חיוניות עבודתם".
כזכור, בנובמבר 2021 נחתם הסכם קיבוצי ענפי בין ארגון חברות הניקיון ואיגוד עובדי השמירה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות בראשות יוסי ברבי. יישום ההסכם תלוי בחתימת שר העבודה יואב בן צור על צו הרחבה, בין היתר על מנת שמכרזי המדינה, ומזמיני שירות נוספים, יותאמו אליו. חתימת שר העבודה על הצו מתעכבת לאור התנגדות משרד האוצר. במידה וייחתם הצו, יעלה שכר המינימום בענף הניקיון כך שיעמוד על 22% מעל לשכר המינימום הכללי, כלומר 37.34 שקלים לשעה – זאת בנוסף לתוספות ותק ולשכר מותאם לעובדי ניקיון בתפקידים ייחודיים כגון מטאטאי רחובות ולמפקחי ניקיון האחראים על עובדים אחרים.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!